Citat:
Ursprungligen postat av
TheFifthHorseman
Kör du mitt på natten utan någon trafik alls och tajmar samtliga rödljus så klarar du fortfarande inte sträckan Mörby - Palissadgränd på 7 minuter. Jag är uppvuxen i grannhuset till BP och min farsa bor fortfarande kvar där. Inte ens på MC skulle jag klara sträckan på 7 minuter, oavsett om man kör Enebybergsvägen eller motorvägen till Roslags Näsby. Du vet bevisligen inte vad du snackar om gällande restiden men envisas ändå, det gör dig otillförlitlig gällande allt annat också tycker jag.
Vad har du för kass MC som inte klarar 70 km/h i snitt en lördagsnatt?
Google Maps anger 11 minuter på sträckan. Då tas hänsyn till att man exakt håller fartbegränsningarna, bl a 50 km/h hela Enebybergsvägen, vilket ingen gör en lördagsnatt med gles trafik. Normal fart snarare 80-90.
Sträckan är bevisligen endast strax över 7 km, går inte att snacka bort. En genomsnittshastighet på 70 km/h är fullt rimlig att antaga för taxin (dvs 7 km på 6 minuter). Betyder att taxin klarar Mörby C--Palissadgränd på under 7 minuter. Enkel matematik, inget annat.
Med max oklaff med rödljusen utanför Eneby Torg samt någon trycker rött vid övergångsstället vid Lidl gör att färden närmar sig 10 minuter. Skitsamma, ändå avsevärt effektivare med taxi än att krångla med buss och sen promenera.