2019-01-06, 12:34
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FourNaan
Hoppas det är F*l*p He*nel från Åkersberga som säljer droger.

Varför hoppas du det?
Citera
2019-01-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brumbrum666
Har vi länk till uthyraren på AirBnB?

Hon har nu plockat bort boendet där, ”detta boende är inte längre tillgängligt”.
Citera
2019-01-06, 12:44
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Märklig tråd, i vanliga fall brukar det väl sippra ut lite fakta och relevanta uppgifter.
Lika märklig som fallet i sig? Några har ju varit inne på att nåt skaver.

Tycker också att medierna är lite väl tysta. Knapphändiga uppgifter från polisen.
Det kan ju knappast vara rasism och fiske i grumliga vatten att ange om BO är av någon form av ursprung (afrikansk, nordafrikansk, mena, kaukasier, ostasiat etc).
Citera
2019-01-06, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Tidigare i tråden stod det att huset hyrdes av två tjejer i 20-årsåldern som kom från en annan stad, men hyrde för att åka in till Sthlm för att partaja.

Isåfall borde åtminstone en av tjejerna ha koppling till Täby. Lite lokalkännedom.
Annars brukar man väl inte hyra boende så "off city" över helgen?

vi vet inte om de hyrde för att ha party. men vi vet att 30-talet personer var där. Ingen granne har ju klagat på eller sagt att det var högljutt t.ex. Så vi vet inte vad motivet var och vad som hänt
Citera
2019-01-06, 12:54
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFifthHorseman
Kör du mitt på natten utan någon trafik alls och tajmar samtliga rödljus så klarar du fortfarande inte sträckan Mörby - Palissadgränd på 7 minuter. Jag är uppvuxen i grannhuset till BP och min farsa bor fortfarande kvar där. Inte ens på MC skulle jag klara sträckan på 7 minuter, oavsett om man kör Enebybergsvägen eller motorvägen till Roslags Näsby. Du vet bevisligen inte vad du snackar om gällande restiden men envisas ändå, det gör dig otillförlitlig gällande allt annat också tycker jag.

Vad har du för kass MC som inte klarar 70 km/h i snitt en lördagsnatt?

Google Maps anger 11 minuter på sträckan. Då tas hänsyn till att man exakt håller fartbegränsningarna, bl a 50 km/h hela Enebybergsvägen, vilket ingen gör en lördagsnatt med gles trafik. Normal fart snarare 80-90.

Sträckan är bevisligen endast strax över 7 km, går inte att snacka bort. En genomsnittshastighet på 70 km/h är fullt rimlig att antaga för taxin (dvs 7 km på 6 minuter). Betyder att taxin klarar Mörby C--Palissadgränd på under 7 minuter. Enkel matematik, inget annat.

Med max oklaff med rödljusen utanför Eneby Torg samt någon trycker rött vid övergångsstället vid Lidl gör att färden närmar sig 10 minuter. Skitsamma, ändå avsevärt effektivare med taxi än att krångla med buss och sen promenera.
Citera
2019-01-06, 12:54
Avslutad
Om nu bilderna i tråden visar den mördarde, vilket vi inte har bevis för så säger en bekant till mig att bilden utanför kiosken verkar vara tagen i Vallentuna. Stämmer det ni som kan Vallentuna. JAg har nog aldrig varit där själv
Citera
2019-01-06, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Vad är det som säger att killarna vart på väg till festen? Dom kan ju lika väl ha varit ute på något annat illdåd? Dom killarna syns ju inte i mörkret, av flera anledningar, och kan väl ha passerat på gatan, blivit nyfikna och gått in? Kanske för att sälja droger, kanske för att stjäla eller kanske för att bråka...
Radhuset ligger inte så till att man passerar det på gatan.

Av de få fakta som polisen har släppt så pekar allt mot att utomsocknes korttidshyrt radhuset. Förmodligen finns ingen koppling till Täby eller Täbybor. Det är säkert en slump att de hyrde just det huset, kunde ha varit varsomhelst i Sthlm. Mordet har säkerligen koppling till de som hyrt huset. Det är bekanta till dem, eller bekanta till bekanta till dem. Uppenbarligen har det rört sig folk till o från huset under natten, men det verkar inte ha varit högljutt och störande. Låter inte som nån typisk fest utan nån annan typ av träff/tillställning.
Citera
2019-01-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Om nu bilderna i tråden visar den mördarde, vilket vi inte har bevis för så säger en bekant till mig att bilden utanför kiosken verkar vara tagen i Vallentuna. Stämmer det ni som kan Vallentuna. JAg har nog aldrig varit där själv

Bott hela mitt liv i Vallentuna men känner inte igen platsen.
Citera
2019-01-06, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Vad har du för kass MC som inte klarar 70 km/h i snitt en lördagsnatt?

Google Maps anger 11 minuter på sträckan. Då tas hänsyn till att man exakt håller fartbegränsningarna, bl a 50 km/h hela Enebybergsvägen, vilket ingen gör en lördagsnatt med gles trafik. Normal fart snarare 80-90.

Sträckan är bevisligen endast strax över 7 km, går inte att snacka bort. En genomsnittshastighet på 70 km/h är fullt rimlig att antaga för taxin (dvs 7 km på 6 minuter). Betyder att taxin klarar Mörby C--Palissadgränd på under 7 minuter. Enkel matematik, inget annat.

Med max oklaff med rödljusen utanför Eneby Torg samt någon trycker rött vid övergångsstället vid Lidl gör att färden närmar sig 10 minuter. Skitsamma, ändå avsevärt effektivare med taxi än att krångla med buss och sen promenera.

mycket diskussioner om tider etc när vi inte ens har en aning om några kom från det hållet öht
Citera
2019-01-06, 13:14
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cbedom
https://minfil.com/xeN6M4p4bb/2A2B3210-F9EA-4E43-9B1F-B36959FDCA85_jpeg

https://minfil.com/wbN2M5pdb6/E8ACA27B-E707-452B-9951-DAA1624AED9A_jpeg

https://minfil.com/d0P6Mfp0b0/79F5F852-7D78-406D-8E92-FE3FAFF42AD0_jpeg

Den mördade killen
Från vilket område kom BO, ni som sett rip-hälsningar på fb etc? Åkersberga, hässelby, söderort, etc?
Citera
2019-01-06, 13:14
Avslutad
Enligt lokala radionyheterna så är ju den avlidne fortfarande oidentifierad. Så jag tror inte på bilderna i denna tråd.
Citera
2019-01-06, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Från vilket område kom BO, ni som sett rip-hälsningar på fb etc? Åkersberga, hässelby, söderort, etc?

konstigt då de pratade om detta på radio nu klockan 13 och då är offret fortfarande oidentifierat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in