2019-01-06, 11:07
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Förvisso, men jag misstänker att vi har att göra med ett klientel som inte är så där riktigt överförtjusta i polisen och att bli förhörda som vittnen.

Det misstänker jag med.
Om bilden på BO verkligen stämmer så gissar jag på cannabis och "ladd"-fest. Och där dog genast mitt intresse för det här fallet. Hemskt nog.
Inte helt osannolikt att BO, med entourage, skulle sälja droger till sällskapet på festen.

Inser att även jag blivit färgad av vilken genre av människor som är inblandade. Mår nästan illa av att min första tanke blir "självsanering". Det var så långt ifrån mitt tidigare "jag" för bara några år sedan.
Hemska tanke.
Citera
2019-01-06, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De festdeltagare som lämnade efter mordet hann inte vänta på taxi innan polisen kom. Det är en dryg halvtimmes gångväg till Täby C, de kan ha gått.
Och de kan inte haft egna bilar?
Citera
2019-01-06, 11:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och de kan inte haft egna bilar?
Jovisst, vad jag skriver är att ingen hann vänta på taxi innan polisen kom.
Citera
2019-01-06, 11:23
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Förstår inte riktigt din poäng. Men de som var på festen när mordet skedde kan ju också annars stannat kvar för att bli förhörda, förutom då förstås GM.
Är ens avvikande från brottsplats tillåtet innan man förhörts/lämnat sina vittnesuppgifter? #vittnesplikten
Citera
2019-01-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigt01
Om du besitter information om " den mördade killen" och om det nu är han på bilderna?? ... ( Det står " vila i frid på arabiska med ett hjärta)... så vänd dig då direkt till polisen!!! ... om du tycker om din vän och inte minst för hans anhörigas skull. Här skulle flashback kunna spåra IP- adress och överlämna till polisen.

Gatubarn från Marocko? Många olika identiteter? Att alla drog innan polisen kom indikerar väl att det var mer än öl som konsumerades.
Citera
2019-01-06, 12:07
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Gatubarn från Marocko? Många olika identiteter? Att alla drog innan polisen kom indikerar väl att det var mer än öl som konsumerades.

Gatubarnen från marocco har lämnat Sthlm för längesen. Kanske finns nåt enstaka kvar men alla dem har lämnat sen vi fick till vårt avtal med marocco.

Troligtvis kaosblatte från Västerort.
Citera
2019-01-06, 12:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Är ens avvikande från brottsplats tillåtet innan man förhörts/lämnat sina vittnesuppgifter? #vittnesplikten

Inte en susning, och man kan nog inte räkna med att festdeltagarna heller vet. Inte heller tror jag man kan räkna med att festdeltagarna är särskilt laglydiga.
Citera
2019-01-06, 12:18
Avslutad
Intressant tråd med ca 10% av inläggen som ger info eller tankar om mordet, 40% försöker ge olika områden i Täby olika status och 50% handlar om hur man åker till adressen.

Ingen har ju en aning om varifrån personerna kom, när de kom ,hur de kom, varför de kom.

Det vi behöver veta är vilka är tjejerna som hyrde och varför de gjorde det. Då kan vi komma vidare
Citera
2019-01-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Gatubarnen från marocco har lämnat Sthlm för längesen. Kanske finns nåt enstaka kvar men alla dem har lämnat sen vi fick till vårt avtal med marocco.

Troligtvis kaosblatte från Västerort.

Då borde man väl kunna ta reda på vem det är? Finns det inga föräldrar som saknar en son? Nej jag lutar nog mer åt en illegal, vanligtvis med en handfull identiteter
Citera
2019-01-06, 12:23
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Nja, från en polisiär synvinkel så kan den juridiska identifieringen ibland vara lite krånglig.

Polisen har säkert klart för sig vem gynnaren är, men det innebär inte att polisen kan bekräfta mannens identitet.
Och om mannen är nyanländ eller t.o.m. illegalt i Sverige, då kan det nog ta sin tid att få gossen identifierad.

Hur ser samarbetet ut mellan Svensk och i.e. Somalisk polis? Är det någon idé att skicka DNA analys och fingeravtryck till kollegorna i Somalia?

Med lite tur så finns mannen registrerad någonstans i Europa, med fingeravtryck vid asylansökan eller med fingeravtryck och DNA i samband med något brott?

Precis, handlar inte om att polisen inte vet vem det är, det kan de mycket väl göra. Men kanske inte med 1005 säkerhet och anhöriga kanske itne är underrättade.

De flesta negroider ser ju fan likadana ut med och har inte alltid korrekt ID.
Citera
2019-01-06, 12:26
Medlem
brumbrum666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Det vi behöver veta är vilka är tjejerna som hyrde och varför de gjorde det. Då kan vi komma vidare

Har vi länk till uthyraren på AirBnB?
Citera
2019-01-06, 12:33
Medlem
Vad är det som säger att killarna vart på väg till festen? Dom kan ju lika väl ha varit ute på något annat illdåd? Dom killarna syns ju inte i mörkret, av flera anledningar, och kan väl ha passerat på gatan, blivit nyfikna och gått in? Kanske för att sälja droger, kanske för att stjäla eller kanske för att bråka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in