[quote=Ejsidisi|66339675]
Citat:
Ursprungligen postat av
Ejsidisi
Ställer frågan igen till er med personkännedom i M-stad runt tidpunkten för Helenas försvinnande:
Om man verkligen ska kolla LGW teori fullt ut, vilka möjliga gärningspersoner -han påstår att de är två- kan man lista? BW? Och Isfl ihop med vem? Vilka andra möjliga gärningsmäns-duos finns som faller inom GW:s parametrar:
-nära kompisar till Helena
-tillgång till ljus bil och båt
-har nära relation till varandra
-har inte varit tidigare misstänkta i utredningen
Det är lite svårt att svara på alla dina exakt kriterier, men PU ligger bra till. Kanske inte kompis med Helena, men han hade i alla fall en mindre, ljus bil. PU kände BW, men "bara" på det sättet att de träffades på fester och hade gemensamma bekanta. Och om man går efter PK:s utsaga i tråden om PU:s tillstånd tidigt på söndagsmorgonen i PK:s lägenhet så är det svårt att inte ta med PU i GW:s ekvation. Nu pratar GW om två mycket nära vänner och det är
kanske inte fallet med BW och PU, men i så fall plockar jag bort BW och behåller PU tillsammans med någon annan. KM? Nu tror ju inte GW på Skövde-polisens man,
men vet GW identiteten på "mannen med pilotglasögon"? Om inte så kan "mannen med pilotglasögon" vara en av GW:s misstänkta - bara det att GW sannolikt inte köper Skövde-polisens teorier om mannens inblandning. Men som sagt: Om GW inte vet identiteten på "mannen med pilotglasögon", kanske GW ovetandes intresserar sig för samma person tillsammans med ytterligare en person
- Jag ställer mig ändå tveksam till att BW skulle ha varit inblandad. Den urstarka forceringen
mot BW i tråden på senare tid får mig att tro att det görs försök att kasta all skiten på just BW (helt eller delvis skyldig, "vetande" eller helt oskyldig) med syftet att "tvätta" någon annan.
- Den intensiva kampanjen för att
"brovittnet" skulle vara fejk tyder på försök att söndra ett vittnesmål som sannolikt är korrekt och är
mycket i vägen!
- Och vem minns inte Pudelfrillans pinsamma försök att genom att "live-sända" en påhittad PM-konversation med PU få oss att tro att PU inte var PU. Vi får hoppas att Pudelfrillan snart är tillbaka.
Nej, det har varit på tok för mycket "kampanjande" i tråden
för BW,
mot "brovittnet" och
mot PU för att det ska kunna klassas som normalt. Jag misstänker en agenda.