2019-01-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tisslatorparn
På vilket sätt visar UA tydligt att hon är emot GW;s teori, kan du ge något exempel?

Finns i tidigare länkade artiklar från GT. Postaren pajslovs länkade.
Där är tex ett reportage där från 8 okt i GT.
Där står att både polis och anhöriga är kritiska/emot hans teori.
UA tar upp att hon inte vet vilka han syftar på och att hon inte tror han har någon som helst insyn i utredningen idag. Ifrågasätter varför han inte går hela vägen om han tror så hårt på sin teori. Hon har läst boken men inte själv haft någon kontakt med GW osv..
Senast redigerad av exsist 2019-01-05 kl. 15:07.
Citera
2019-01-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jo, det har jag efterlyst länge här i tråden: Att GW Persson och Skövde-polisen borde träffas en arbetsdag eller två och dryfta varandras material. Jag har aldrig förstått varför detta inte kan göras. Jag tror att Skövde-polisen tycker att GW Persson är så "jobbig" och "svår" att de inte vill ha med honom att göra - och GW Persson tycker precis samma sak om Skövde-polisen. Dessutom tror jag att det ligger mycket prestige i vägen.

Borde man inte ta GW Perssons teori fullt ut och sedan ställa den teorin mot polisens respektive andras teori(er)? Absolut, och det är ju precis det som jag (och några med mig) har försökt att göra här i tråden - till exempel när vi har diskuterat när bilen kom in i bilden, vittnenas vara eller inte vara och så vidare. Med GW Perssons teori (alltså skjuts direkt från torget) blir det knepigt med vittnesmålen, med Skövde-polisens teori blir det knepigt med skjuts direkt från torget. Och så vidare. Vi har varit duktiga på att vända ut och in på dessa teorier här i tråden, tycker jag. Jag ska göra ett nytt försök när jag har tid och orkar.

Eller så är det så enkelt att med GW teori och vittnet inte överensstämmer så kanske GW anser att vittnet inte är tillförlitligt 🤔 Det har sagts i tråden att en kvinnlig passagerare kan ha ringt in ett falskt vittnes samtal och GW har även den teorin ? GW är på sitt sätt , men med tanke på vad han säger om detta fall ? Han har ägnat över 20 år på att grubbla på detta och med tanke på hans ” kända tjurighet så är det nog så att hans egen ” teori är nog inte helt och hållet något som ska kastas i sopkorgen 🤔 är övertygad om att han har belägg för det han säger men som alla andra ..... så var han inte på plats och vet . Att det var bara en person inblandad tror jag personligen inte är ens möjligt ? Att mörda någon är en sak , men att sedan frakta bort en död person inom detta tidsspann en ljus sommarnatt , folk som rör sig ? Där tror jag GW är helt inne på rätt spår .
Citera
2019-01-05, 15:13
Medlem
Citat:
BW har ingen morbror det skulle i sånt fall ha varit med farsan Con*y, jag tror inte att han har nån farbror heller.

Kan du beskriva hur farsan C såg ut under 90-talet eller vid tiden han bodde i Mariestad?
Citera
2019-01-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, så här stelt måste inte polisarbetet fungera alla gånger. Det finns många exempel där den närmaste familjen har fått information. I just det här fallet borde GW med gott samvete kunna göra ett undantag: Dels har det gått sjuka 27 år (!), dels är jag säker på att Helenas familj ändå aldrig skulle säga ett ord till någon utomstående. Märk att Pernilla och Mats fick identiteten på ”mannen med pilotglasögon” bekräftad av Skövde-polisen och sitter på den informationen utan att röja den. Jag tycker att det är fruktansvärt grymt av GW att inte informera familjen. Och vem vet, tänk om familjen Andersson skulle kunna ha något att tillföra om de får namnen på "GW:s pojkar"?!

GW, du vet vad du måste göra.

Mycket bra där !!
Citera
2019-01-05, 17:26
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Nja, BW flyttade ju efter försvinnandet och han gjorde det vid märkliga tidpunkter det är ju det som gör det hela så intressant...

Citat:
Så KAN det vara, hur det ligger till med den saken vet varken du eller jag. Personligen tror jag att det kan ha varit kvinnan i sällskapet som jag föreslog färdades i bilen med HA som i efterhand ringde in det falska vittnesmålet i ett desperat försök att rikta bort alla misstankar från sig själv, "J" och BW.

Det är knappast en slump att den här tjejen har pekats ut och påstås vara BW:s "kvinnliga alibi".

Varför och på vilket sätt anser du tidpunkterna för flytt som märkliga?

När och av vem/vilka har den här tjejen pekats ut som BW's alibi?
Citera
2019-01-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kan du beskriva hur farsan C såg ut under 90-talet eller vid tiden han bodde i Mariestad?

DET kan du lita på att det finns !! i min familjs fotoalbum. Inte mitt eget. Ni får se vad som kommer fram angående pappa C*nn*...OCH mamma M*ni*a....
Kan vara fullständigt värdelöst...men som sagt här ligger en hel kennel begravd...
Citera
2019-01-05, 18:04
Medlem
Ugglan.s avatar
I en av de artiklar som Pajosv länkade till stod det något om en vit skåpbil. Någon i tråden nämnde att detta var något nytt och jag är benägen att hålla med. Varifrån kom den informationen?

Det som jag kommer att tänka på i sammanhanget är att Kvasta-Sara hade en bekant som påstod sig ha suttit i gräset mitt emot Ekudden-vägen på andra sidan Marieforsleden och sett en bil av en lite högre modell stanna i korsningen och att det sannolikt skulle ha varit Helena som hoppade ur bilen för att sedan bli indragen i den igen. Själva situationen i korsningen lämnar många frågetecken då Helena (om det nu var hon) skulle ha suttit i passagerarsätet, men det är just beskrivningen av bilen i en av artiklarna och beskrivningen av bilen i korsningen som råkar "passa varandra".

Eller är det som vanligt, att reportern har rört ihop allt och skrivit fel? Det skulle ha varit en mindre, ljus bill med avhugget bakparti?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-01-05 kl. 18:57.
Citera
2019-01-05, 18:30
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
DET kan du lita på att det finns !! i min familjs fotoalbum. Inte mitt eget. Ni får se vad som kommer fram angående pappa C*nn*...OCH mamma M*ni*a....
Kan vara fullständigt värdelöst...men som sagt här ligger en hel kennel begravd...

Godkväll. Jag blir inte riktigt klok på dina inlägg. Känner du dig inte anonym eller är du osäker på vad du tror? Det verkar som att du gärna låter någon annan gå i bräschen och att du då gärna vill fylla i. Det är väl iofs inte alls det sämsta men det du skriver är för mig aningen svårläst.
Citera
2019-01-05, 18:44
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57

Låter intressant.Ni är många mer mycket mer insatta än mig.Men tror BW är inblandad.Hur vet jag självklart ej.
Vad jag tror i alla fall av uppfattningen av allt jag läst.
Citera
2019-01-05, 19:02
Medlem
Ejsidisis avatar
Var står/stod denna BW, relationsmässigt till H*lena och systrarna? Vet man om han var med på förfesten i T-Boda och även på Stadt? Var han även engagerad i sökinsatserna efter H?
Citera
2019-01-05, 19:26
Medlem
Citat:

Han såg bra ut, en vanlig svensson, han har aldrig stuckit ut på något sätt.
Citera
2019-01-05, 19:45
Medlem
Citat:
Finns i tidigare länkade artiklar från GT. Postaren pajslovs länkade.
Där är tex ett reportage där från 8 okt i GT.
Där står att både polis och anhöriga är kritiska/emot hans teori.
UA tar upp att hon inte vet vilka han syftar på och att hon inte tror han har någon som helst insyn i utredningen idag. Ifrågasätter varför han inte går hela vägen om han tror så hårt på sin teori. Hon har läst boken men inte själv haft någon kontakt med GW osv..

Ok tack för info.
Märkligt att anhöriga är kritiska mot GW:s teori utan att veta något om den. UA vet alltå inte vilka personer som GW syftar på osv. För mig är det fullständigt obegripligt att dom anhöriga inte har tagit reda på mer om dom pikanta detaljer som GW har kommit fram till.
Å andra sidan säger det en hel del om familjen Andersson. Man verkar inte vilja höra talas om scenarion som man själv inte har räknat med. Istället för att gnälla offentligt bör familjen våga vända på ALLA stenar, även dom som är obekväma, börja med GW:s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in