Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
Det här fallet har vi diskuterat flera gånger i tråden förut.
Mamman i den familjen hade blivit behandlad för depressioner tidigare och man anade psykisk ohälsa hos båda. Att hon hade cancer vill jag minnas var en halvsanning - hon hade i vart fall inte varit hos någon läkare och blivit undersökt.
Jag håller med dig om att Bjärredsparets avskedsbrev antagligen är lika knasigt som alla andra exempel du rotat fram. Förmodligen var föräldrarna i Bjärred också lika knasiga som alla andra familjemördare - på exakt vilka olika sätt lär vi aldrig få veta men det är intressant att diskutera. Det är dock flera (rentav många) som velat framställa dem som två underbara människor och djupt kärleksfulla föräldrar som bara råkade göra något dumt för de var utmattade och deppiga.
Jag tror ju att något inte stod rätt till redan i grunden. Hos båda.
Det vet jag inget om, inte heller verkar flertalet med skribenter reflekterat över fallet jag länkade. Det finns flera exempel men jag tänker inte spamma sönder den här tråden med att servera diverse andra fall som det finns gott om. Det kan var och en göra själv om man vill bredda sig och försöka förstå att bjärred inte är unikt.
Det är bra att du har koll men jag är tydlig med att jag inte läst allt, de flesta inlägg nu också hoppar jag över då alla skribenter bara upprepar gamla inlägg, man drar tråden på nytt. Vill man läsa gamla inlägg varsågod men att påtvinga andra att göra det genom att spamma tråden med att klistra in redan skrivna inlägg från början är bara onödigt och fyller inget syfte. Vem enskild skribent i tråden tycker är trovärdig orkar jag faktiskt inte läsa. Jag har då aldrig sett det här tidigare att man upprepar en tråd och drar den från början. Kanske är det så då att tråden inget mer har att tillföra, ämnet är urholkat.
Ja visst är det säkert så att deras avskedsbrev är lika intetsägande och egoistiskt som alla andra hundra som finna på nätet. Jag kan inte tro annat.
Som jag skrev tidigare, jag tror detta par var sina jobb. sina karriärer. Definitivt inte halvtidsarbetande vårdande föräldrar till sina sjuka barn.