Citat:
Ursprungligen postat av
aktamig
Kan du förklara för mig vilka som styr "deep state", enligt er hjärntvättade verkar det vara endast de rika? och en av de rikaste är president, till skillnad hur det sett ut tidigare.
Om "deep state" finns så är det för mig helt uppenbart att presidenten är en medlem, varför skulle han annars inte försöka gynna de som har det sämre? Finns det någon särskild idé att gynna de som har det bäst och istället för sina väljare?
Sedan undrar jag över nepotismen, som man inte ens behöver bevis för att påstå, det är bara att titta i hans kabinett? Är det helt okej och linje med "icke-diktatur" (som jag antar att ni är ute efter?)?
Ja, jag ute efter q:s syn, dvs. hur ni hjärntvättade ser på det hela, enligt hen?
Väldigt enkel fråga som kräver ett komplext svar. Ja de som styr Deep State är otroligt rika, men de ser inte pengar som en annan dödlig ser på pengar, de ser det som ett delmål till ett slutmål, slutmålet kan du antingen läsa i Talmuden eller Zion Vises Protokoll (jaja, vi har alla hört hur fake den är, men allt som står i den har hänt eller händer just nu) eller Kalergi Planen. Personligen är jag väldigt säker att toppen av Deep State är bankgangstrar som har infiltrerat alla viktiga institutioner, världen över och de äger eller har inflytande över alla multinationella företag som är värda att nämna, Centralbankerna är en stor ledtråd i vem som styr. Vilka var det Jesus kastade ut ur templet? Vad var det Hitler _egentligen_ gjorde som hade en väldigt stor chans att spridas till resten av Europa och resten av världen? Vad var det JFK sa om hemliga sällskap innan han blev mördad?
En överklass med en slavklass utan kultur, gränser eller identitet, en blandras som inte identifierar sig med sin granne.
Är Trump Deep State? Det finns enligt mig bara en sak som visar att han inte är Deep State, Donald J. Trump är implicit vitheten själv, stolt WASP med en kärlek för sitt folk och nation, det är rätt uppenbart om man studerar mannen från andra källor än "Current Narrative Network". Jag tror många undermedvetet känner av detta i han, därför många nationella har svårt att kritisera honom. Många kritiserar hans beslut men inte honom som person, det är därför han har den bilden av sig han har.
Du säger saker som helt enkelt inte är sant, du stirrar dig blind på saker han lovade men som han inte kunnat uppfylla ännu men du missar helt vad som har hänt sedan han tillträdde, inte nog med att hans kabinett har skapat miljoner nya jobb och minskat arbetslösheten har han även slagit rekord efter rekord i antalet gripna för diverse "pedofil brott", får han ut trupperna ur Syrien och Afghanistan så är det en stor vinst hos hans bas. Han har skapat fred mellan N och S-Korea, en tvist som har funnits i 80 år. Och det finns mycket mer att säga, bara för att Current Narrative Network inte väljer att skriva om det betyder inte det att det inte händer saker i bakgrunden.
Jag vet inte riktigt vad du menar, Trump har avskedat och ersätt betydligt mer medlemmar ur sin kabinett än någon annan President, Trump kan inte, av konstitutionella skäl avskeda vem som helst för att ta in någon han vill, de måste godkännas av kongressen och senaten.
Q's syn och strategi verkar vara att göra det med prio på optics, det ska se bra och rättvist ut medans många hellre hade sett gåsmarcher med landsförrädare och annat Deep State pack till närmaste lyktstolpe.