2019-01-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Visst är det märkligt, man letar efter andra saker så är Sc spåret där igen.
Kommer du ihåg vilken skribent som skrev att fb diskuterats internt
Frågan var inte till mig men jag svarar. Det var BurlovRicky
Citera
2019-01-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är nog en viktig del av sjukan. Att inte framstå som det naiva/omdömeslösa/ felande/ godtrogna ”kräk” (when applicable) man är, löses, inte genom att visa ånger utan genom att förinta vittnena, till vilka ångern hellre borde framförts. (Och kanske ibland i stället för att ta ut ”hämnden” på den som begått det man uppfattar som oförrätt).

I hockey så får man acceptera att bli utvisad om man gjort fel och domarn så dömer. Detsamma måste gälla i livet, med den skillnaden att det då är desto viktigare att man inte bryter mot lagarna, och förstår varför det måste vara på det sättet.

Förstår man det så blir det då också mindre aktuellt att döda några vittnen. Det är lite jämförbart med att köra i höger körfält med bilen — inte i vänster eller i vägrenen eller på trottoaren. De flesta skulle anse det som ganska vettigt. Att det är tomt och fint i vänster körfält betyder ju inte att inte kommer en krök, och något annat bakom kröken.

Så kan man ta hand om sin sjuåring på jorden istället för i himlen.

Idioter. Carola-generation.

Jag verkligen älskar ditt sunda kloka sätt att resonera. Tack för att du finns här i tråden.
Citera
2019-01-05, 17:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Visst är det märkligt, man letar efter andra saker så är Sc spåret där igen.
Kommer du ihåg vilken skribent som skrev att fb diskuterats internt
Samma skribent ett par månader senare:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
För övrigt nämnde han en med samma efternamn (M*kael V*lt*/M*kael V*ul*o) som en annan kvinna:
https://www.skd.se/2009/04/08/scientologerna-i-nya-dyra-lokaler-i-arlov/
Citera
2019-01-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
I ett av dina inlägg nämner du att M*a blev mera pratsam i mars-april, alltså strax innan hon slutar med sina pianolektioner.
Vad/hur tänkte du kring den förändringen?
Blev mer pressad av sin pappa. Det var också då hon berättade för mig att han hela tiden blandade sig i hennes spel hemma. Men även att hemmasituationen måste ha blivit sämre och sämre och pressat ett barn som Moa. I grunden ett väldigt socialt barn. Hon kanske började ana att hemundervisning var planerad även för henne. Hon gillade inte att Agnes satt hemma hela tiden. Men ingen brydde sig om vad Moa tyckte har jag förstått. Hade jag vetat det med hemundervisning så hade jag reagerat.
Angående Sc vill jag säga en sak. Moa sa på skärtorsdagen att dom inte trodde på Jesus. Dom trodde på nåt annat. Jag frågade inte. Oskar satt med. Vet ingenting om scientologer. Vill inte veta heller
Citera
2019-01-05, 17:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Frågan var inte till mig men jag svarar. Det var BurlovRicky

Tack, tyckte jag läst alla hens inlägg men har missat just detta
Citera
2019-01-05, 17:42
Medlem
Ja jag tror ju (som ni säkert vet vid det här laget &#128521 starkt på att det fanns ett samröre med scientologerna.

BurlovsRicky återkom ganska nyligen till tråden, någon vecka innan pressträffen om jag minns rätt, och jag hann då fråga om han fortfarande kunde bekräfta scientologisamröret och det kunde han.

Det finns en stark historisk koppling mellan scientologerna i Sverige och Lunds universitet. Kring millennieskiftet pratades det ganska öppet om scientologerna på ekonomihögskolan i Lund, det var relativt öppet då att det fanns anställda som var scientologer. Detta vet jag med säkerhet. Oskar med sin momsexpertis hade säkerligen varit guld värd för scientologerna.

Det finns även en koppling mellan Ernst & Young och scientologerna har jag förstått senare. O och H arbetade båda på E&Y tidigare och träffades tydligen där.

Jag har också hört att det fanns många scientologer i Göteborg som flyttade ner till Skåne då scientologkyrkan öppnade i Arlöv.

Bjärred verkar, med tanke på den samhällsklass som bor där, anmärkningsvärt öppna för "New Age" i brist på bättre samlingsord. Mycket av detta är säkerligen harmlöst och fyller sitt syfte, kanske t.o.m. bra, men risken för att låta sig manipuleras och dras in i en sekt e.d. ökar ju markant.

Just det, kom på också detta med gruppen som föreläser mot droger i skolorna och som är direkt knutna till scientologerna. Minns av någon anledning inte vad de heter just nu. De är väldigt stora i Lomma kommun i alla fall och anlitas flitigt av skolorna m.m.
Senast redigerad av Zebrima 2019-01-05 kl. 17:51.
Citera
2019-01-05, 17:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Två vansinniga samtidigt på det sättet finns inte. Polisen motsäger sig själv. Det var planerat länge och plötsligt hoppsan stryper dom sina barn. Är detta rimligt?
En av dom hade detta i huvudet och planerade så att efter deras död skulle det se ut så som om dom var två i det . För den personen var det väldigt viktigt att inte framstå som mördare. I stället för mördare ett offer av omständigheterna. Två sjuka barn....
Idag fattade jag hur det är att bli strypt. Vi skojade med varann med gester och av misstag blev det så det kändes som jag inte fick nån luft. Det var nåns hand som orsakade det. Och den handen var mild för vi skojade. Det var inte meningen. Att strypa sina egna barn visar hur sjuk den människan var. Som sagt ville nu Hanna ta livet av sig själv och sina barn så
1 hade inte strypt sina barn. Varken bokstavligen el säger igen : hon var ingen mördare
2 inte låtit sig strypas. Det är bara löjligt. Folk i utlandet hade skrattat åt det. Förstår inte vad och hur polisen menar.

Eftersom Oskar hängde sig och var sist. Och resten av familjen var strypta så förstår alla hur det ligger till. Varför inte säga som det är. Vad är polisen rädd för?

Polisen är nog rädd för Os gamla mamma och pappa.
Citera
2019-01-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Polisen är nog rädd för Os gamla mamma och pappa.
Oj vad det var roligt. Vi får hoppas på det..... du borde istället tänka/ fundera helt på allvar varför polisen gör bort sig. Som sagt i utlandet hade folk skrattat åt vad polisen kom fram till.
Citera
2019-01-05, 18:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Oj vad det var roligt. Vi får hoppas på det..... du borde istället tänka/ fundera helt på allvar varför polisen gör bort sig. Som sagt i utlandet hade folk skrattat åt vad polisen kom fram till.

Vad tror du själv att polisen är rädd för?
Jag frågar i all vänlighet och är uppriktigt intresserad av ditt svar.
Citera
2019-01-05, 18:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Bra skrivet. Varför har jag alltid bara skummat igenom dina inlägg förut?! 😊 Just det där med acceptans för och anpassning till verkligheten funkade uppenbarligen inte för föräldrarna. Men sen blir det ändå ett avgrundsdjupt och brett glapp från den rigiditeten till att alla måste dö.

Det du skrivit om att familjemördare vill slippa vittnen till den egna oförmågan och skammen är också intressant, men också abstrakt. Vad i just denna familj tror du föräldrarna inte orkade med att få blickar på?

Bra fråga, den springande...

Det kanske går att deducera sig fram till det bakvägen, eller ett närmevärde, med mer tid.

Jag har varit inne både på skam, men också på föreställd brist på mening. De hänger ihop och förstärker varandra.

Om (känslomässig) vanskötsel gjort flickorna till vad de blev, så kunde man tänka sig det som orsak. Men det känns lite knepigt.

(Edit: Hypotetiskt kan väl något preparat mamman intagit under graviditet/senare ha ansetts gjort flickorna sjuka.)

Nästa steg är väl brist på egenvärde... att de måste ge upp det som de velat skänka (de friska) flickorna — för att kunna ta hand om flickorna, som inte kommer kunna behöva något av det som föräldrarna stolt ansträngt sig för att kunna visa dem...?

Ihop med rädslan att bara kunna möta de lidande flickorna med besvikna, tärda ögon?

Andra förslag mottages...

Notera även att mördarkräken som tar vittnena med sig, hur man än vänder och vrider på det, därmed även vill dela på skulden för det skedda och inte böra allt ansvar själv. Ett slags ansvarsförhandling utan annan part inblandad. Det blir ju bäst så.

Sen kan det ju ligga ngt i det förstås. Men vitsen måste ju vara just att man inte går till familicid för att göra just sin röst hörd.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-01-05 kl. 18:40.
Citera
2019-01-05, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Familicid är tyvärr inte ovanligt. Inte heller ovanligt att förövaren vill förklara varför genom ett brev eller på annat sätt. Lämnar man 19 sidor efter sig vill man berätta mycket.

Men Bjärred är inte som alla andra familicid. Här uppges att två personer samtidigt - av samma skäl - kommit fram till samma vansinniga slutsats. Dessutom ska de varit överens om när, var och hur. Ett hur - ett sätt att döda - som lämnar många frågetecken och absolut inte tyder på planering, tvärtom.

Familiciden som räknas upp här ovan, även de 23 stycken i den Holländska sammanställningen, förekommer även i Sverige tyvärr. Men det är inte därför skon klämmer i Bjärred, inte heller om en person kan bli vansinnig och köra lastbil på Drottningatan, skjuta ihjäl sin familj eller sätta eld på sina barn som hämnd.
Utan att två personer brutalt planerar och väljer att mörda sina egna barn och uppger ett skäl som helt enkelt inte finns. Två vansinniga alldeles exakt samtidigt...?

Som det funderats över det här avskedsbrevet och ansetts som det mest underliga i världen. Pga sekretessen i norden mf l länder måste man vandra till USA för att få ta del av förklaringsbreven. Finns inga förklaringar bara egoistiskt svammel i alla brev. Säkert är bjärreds avskedsbrev i samma stil som alla som florerar på nätet.

Nu är det det här med två igen som är så unikt. Jag är din snälla google hjälpreda. På nån minut så fick jag även där en hel del info.

Väljer det här fallet, det är mer eller mindre dagsfärskt. Här har kvinnan cancer, mannen ekonomiska besvär grannarna upplever paret som de mest normala någonsin. Men utredningen visar att mannen inte var snäll mot frun men trots det stannar hon och paret planerar familjedråpet tillsammans. Läs alla deras kontakter sinsemmelan men notera att kvinnan är hal som fan. Fast mannen hennes gått med på att skjuta familjen sitter hon i smyg till sin släkt och förtalar honom, vill lägga skulden på han.Raderar textmeddelanden. Kvinnor kan.

Två föräldrar i samförstånd mördar två barn.

https://www.deseretnews.com/article/900016239/mapleton-father-mother-conspired-to-kill-family-report-concludes.html

Här får du föräldrarnas konversation framför ögonen, det får du inte i bjärred fallet men givetvis finns det en planering som polis väl känner till men inte offentliggör så som man gör i USA.
Senast redigerad av halivaggen 2019-01-05 kl. 18:40.
Citera
2019-01-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hahahaha, jättediskret. Skriv ditt reg.nr också och att du kommer ha en camouflagefärgad onepiece samt granris på hjälmen så är det fullbordat.
Ser dig ligga borta i Arlöv 24/7 med en kikare.

Annars kan du väl lösa medlemsskap?

Nä men ärligt så vore det intressant att veta mer. Jag tror ju inte på superaktivitet där isf men nån part kan väl likaväl ha halkat in där med som andra alternativa metoder. Är man deppad och desperat så greppas väl vartenda halmstrå. Även de som är rejält idisslade..
Ha ha det får nog bli medlemskap då Jag återkommer om jag passerar lögndetektorn.
Hör ni inget så vet ni.
Ja någon inblandning men frågan är hur mycket. Hittade tidigare ett inlägg på Twitter i våras där någon skrev att O i alla fall var med vad han hört, men som sagt bara ett inlägg jag inte hittar igen.
Trodde narconon hade lagt ner men ser att damen Burlovricky nämnde håller till där.
( https://m.facebook.com/tarja.v*lto?pn_ref=ec_friends_card)
* u
Mycket skriverier om att inte följa läkares ord på mediciner osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in