2019-01-04, 20:36
Medlem
Ett underbart inslag som i mångt och mycket belyser frågan om mångkulturen i Sverige. Vi kan här se att en äldre diaspora har en mycket woke inställning till värdegrunden som väl mer motsvarar AfS än den moderna liberala.

Här ser vi alltså ett inslag från den assyrisk/syrianska diasporan som sammanfattar en del av vad den diasporan tycker om de svenska allianspolitikerna.

Filmen är som jag förstår det från strax innan valet.

https://m.youtube.com/watch?v=YPifUWdJMv4

En klar stilpoäng när det framgår att folket som han helt oförställt talar till och om är det assyrisk/ syrianska. Stort bonus när det framgår med vilken avsmak presentatören känner inför liberala förslag om legalisering av nekrofili mm. En man som tar sin krista tro på allvar. Kanske en liten naggande god diaspora som kan vara öppen för allianser? Politik handlar ju i mångt och mycket om byggande av allianser.

Ett inslag som jag rekommenderar för riktiga konessörer av mångkultur. Ca 36 minuter.
Citera
2019-01-05, 13:09
Medlem
Det verkar som om Oyotos "svennehora" trots allt väcker svenskarnas intresse. Som framgår av Mohammed Omars sammanställning så var hans mest lästa inlägg på sajten Det Goda Samhället 2018 den som avhandlade temat om den utsatta svennehoran.

https://detgodasamhallet.com/2019/01/03/mina-fem-mest-visade-artiklar-2018/
Citera
2019-01-05, 15:11
Medlem
JOBengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enancappatwitter
Varför skickar ni inte era synpunkter på AfS till partistyrelsen, dvs de som beslutar om vilken politik som ska drivas? Känns som helt meningslös grej att sitta och skriva här som om det spelade någon roll vad random partimedlemmar i ett parti utan nån interndemokrati tycker om grejer. Fascinerande.
I mitt fall är svaret enkelt. Jag tar avstånd från partistyrelsen, som gjorde något helt annat av partiet än vad jag hade trott, och som inte verkar ha några spärrar. Jag kommunicerar därför inte längre med den, och har föreslagit att den i möjligaste mån bör bytas ut. Vad jag är intresserad av är nu i stället just "random partimedlemmar" och sympatisörer. Jag vill inte bara lämna partiet, utan först ta reda på om de verkligen står bakom den nuvarande inriktningen, eller om det finns någon möjlighet att man tillsammans med dem kan ändra den. Kanske kan man då t.o.m. få Gustav K och Willam H och de andra, som jag tycker tidigare har gjort mycket bra, att ta sitt förnuft till fånga. Det är därför jag nu är här.
Citera
2019-01-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det verkar som om Oyotos "svennehora" trots allt väcker svenskarnas intresse. Som framgår av Mohammed Omars sammanställning så var hans mest lästa inlägg på sajten Det Goda Samhället 2018 den som avhandlade temat om den utsatta svennehoran.

https://detgodasamhallet.com/2019/01/03/mina-fem-mest-visade-artiklar-2018/

Om man inte kan sammanfatta ett nytt partis idé i en mening eller ett ord, ligger man illa till.

"Svennehoran" eller "Staffanstorp" är ord som fångar existensberättigandet för ett parti jag vill rösta på. Allt annat är bara utanpåverk och förpackning. All ideologi och doktrin, kommunikation och optik är bara kuggar i en maskin som saknar värde utan destination.

Finns den där nerven, den där omsorgens partiskhet, är jag beredd att ha överseende med mycket - men är också förvissad att viljan att ta in konstruktiv kritik finns där.
Citera
2019-01-05, 16:03
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JOBengtsson
I mitt fall är svaret enkelt. Jag tar avstånd från partistyrelsen, som gjorde något helt annat av partiet än vad jag hade trott, och som inte verkar ha några spärrar. Jag kommunicerar därför inte längre med den, och har föreslagit att den i möjligaste mån bör bytas ut. Vad jag är intresserad av är nu i stället just "random partimedlemmar" och sympatisörer. Jag vill inte bara lämna partiet, utan först ta reda på om de verkligen står bakom den nuvarande inriktningen, eller om det finns någon möjlighet att man tillsammans med dem kan ändra den. Kanske kan man då t.o.m. få Gustav K och Willam H och de andra, som jag tycker tidigare har gjort mycket bra, att ta sitt förnuft till fånga. Det är därför jag nu är här.
Här är en bild som föreställer galaxhjärnan som förslaget på namnbytet till Svenska Europapartiet emanerade från. Förmodligen är partistyrelsen helt tillfreds med att du tar avstånd från dem.
Citera
2019-01-05, 16:17
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Är inte just kommunikation enda framkomliga vägen?

Vad är det som ska ändras och vilken spärrlöshet åsyftas?

Är det inte högst rimligt antaga medlemmar och sympatisörer står bakom inriktningen i det parti de säger sig sympatiserar med?
Citera
2019-01-05, 16:30
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Jag förstår inte. Är det partiprogrammet eller framförandet du inte gillar?
Citera
2019-01-05, 18:59
Medlem
martinvaxjos avatar
Lägg ned diskussionen om judar, kära AfS-partister!

De som gaggar om judefrågan är sannolikt ute efter att svärta ned AfS med kontrollordet "antisemitism", vilket antyder rasism mot etniciteten semiter, ett kontrollord som alltmer utvecklats till en hedersmedalj och bevis om hederlighet, eftersom det används helt urskiljninglöst, enligt Paul Craig Roberts.

Judendomen är heller ingen etnicitet, men en sekt som innehåller alla möjliga etniciteter och innebär katatoni invid klagomuren, på samma vis som muhammedaner sätter rövarna i vädret, eller kristna knäpper händerna invid något av de grymmaste symboler som tänkas kan, eller såsom pastafarianer tillbedjer det flygande spaghettimonstret i förda pastasilar.

De som kallar sig judar, kristna eller muslimer på Bilderberggruppen är naturligtvis inga sådana alls. INTE ALLS. De har allting gemensamt med alla övriga psykopater där och det är INTE katatoni invid klagomuren, eller rövar i vädret, eller bön invid kors. Jag lovar! Lägg ned diskussionen om judar! Den är i psykopaternas och landsförrädarnas intresse att kollra bort det grundlurade folkets stöd och är inte i svenska folkets bästa intresse.

Börja istället diskutera riktiga frågor med varann och med folket, frågor som kan hjälpa ert parti! DET är rätt väg för vår gemensamma demokrati, kära AfS-partister!

https://valsamverkanspartiet.wordpress.com/2019/01/05/granskning-sverige-intervju-med-en-anonym-medlem-i-afs-om-svaghet-styrka-valanalys-och-valsamverkan/
Citera
2019-01-06, 00:30
Medlem
Citat:
Framför allt är det valrörelsens strategi av urskillningslöst sammansmältande på alla sätt med NA, NMR, Svegot, DFS, gamla ND:are och SvP:are o.s.v. som omedelbart måste upphöra.

Citat:
Jag tar avstånd från partistyrelsen, som gjorde något helt annat av partiet än vad jag hade trott, och som inte verkar ha några spärrar. Jag kommunicerar därför inte längre med den, och har föreslagit att den i möjligaste mån bör bytas ut.

Du borde skriva en bok tillsammans med Zeth Arkö Gogman om er antirasistsika kamp mot hemska nationalister som jobbar för svenskarna och varför inte inleda denna med "Tillägnas Paula Bieler"?

Citat:
Ursprungligen postat av martinvaxjo
Lägg ned diskussionen om judar, kära AfS-partister!

De som gaggar om judefrågan är sannolikt ute efter att svärta ned AfS med kontrollordet "antisemitism", vilket antyder rasism mot etniciteten semiter, ett kontrollord som alltmer utvecklats till en hedersmedalj och bevis om hederlighet, eftersom det används helt urskiljninglöst, enligt Paul Craig Roberts.

Judendomen är heller ingen etnicitet, men en sekt som innehåller alla möjliga etniciteter och innebär katatoni invid klagomuren, på samma vis som muhammedaner sätter rövarna i vädret, eller kristna knäpper händerna invid något av de grymmaste symboler som tänkas kan, eller såsom pastafarianer tillbedjer det flygande spaghettimonstret i förda pastasilar.

De som kallar sig judar, kristna eller muslimer på Bilderberggruppen är naturligtvis inga sådana alls. INTE ALLS. De har allting gemensamt med alla övriga psykopater där och det är INTE katatoni invid klagomuren, eller rövar i vädret, eller bön invid kors. Jag lovar! Lägg ned diskussionen om judar! Den är i psykopaternas och landsförrädarnas intresse att kollra bort det grundlurade folkets stöd och är inte i svenska folkets bästa intresse.

Börja istället diskutera riktiga frågor med varann och med folket, frågor som kan hjälpa ert parti! DET är rätt väg för vår gemensamma demokrati, kära AfS-partister!

https://valsamverkanspartiet.wordpress.com/2019/01/05/granskning-sverige-intervju-med-en-anonym-medlem-i-afs-om-svaghet-styrka-valanalys-och-valsamverkan/
Du vill inte fatta eller så kan du bara inte. Judar har intressen i grupp precis som svenskar. AFS borde representera svenskarnas intressen. I SD är detta helt tabu (erkänner inte ens svenskars existens) och därför behövdes AFS. Detta är inte "extremt" någonstans på jorden utan 100% naturligt och självklart i alla länder där man inte helt blivit hjärntvättade av kulturmarxismen (som är ett resultat av judars gruppdynamik).

Judar har haft ett gruppevolutionärt intresse av att störa homogenitet och många av de sakerna som du nämner beror på just detta. Om de icke-svenska etniciteterna är tillräckligt små för att inte ha någon makt och alla erkänner att detta är svenskarnas land så behöver dessa ej vara något problem.
Senast redigerad av Elfenbenstornet 2019-01-06 kl. 00:33.
Citera
2019-01-06, 01:08
Medlem
Jag är inte för någon uteslutningstourettes som SD lider av. Men Jan Olof Bengtsson är direkt partiskadlig. Gustav borde prata med honom.
Citera
2019-01-06, 09:29
Medlem
Wetterbergs avatar
Vad tror ni om AfS lista till Europaparlamentsvalet? Så vitt jag förstår ska listan vara spikad och inskickad i slutet av februari. Personligen hoppas jag på en öppen process, som med riksdagslistan 2018. Vilka namn förutom de uppenbara kommer finnas med? Blir Herr Kaiserstrand förstanamn? Jag hoppas det.
Citera
2019-01-06, 11:30
Medlem
JOBengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
AfS är det enda lite större partiet som driver frågan om kontanternas bevarande. Bara det kommer vara en uppförsbacke och då är denna fråga relativt enkel att förstå för väljarna. AfS gör helt rätt som inte ger sig in på bankreformer, det är en mycket komplicerad fråga, men umärkt att man driver frågan om kontanterna. Det räcker gott och väl i dagsläget. AfS sticker ut bara där. Just nu håller vi på att bli av med dem i rasande takt. Kan vi inte ens stoppa kontanternas avskaffande, lycka till med att reformera hela banksystemet.
Tja, åtminstone Jeff Ahl tar sig ju an hela globalismen som sådan, och minst 500 000 ska återvandras. Bankreform är en jämförelsevis liten uppförsbacke, en relativt okontroversiell fråga. Även i några av de gamla partierna talas om behovet av den, och exempelvis om att EU behövs och, till skillnad från de små nationalstaterna, kommer kunna användas för reglering på detta område. Ja, kontantfrågan är en utmärkt början, men att inte ta upp problemet med banksystemet och hela det nuvarande finanskapitalistiska systemet är fortfarande att falla ned i en alltför enkel ekonomisk högerpopulism.

Det gör också att AfS' motstånd mot massinvandringen och dess följder inte blir trovärdigt. En verklig, effektiv hantering av denna fråga kräver att man håller sig kvar i positionen bortom den vanliga höger-vänsterskalan, och därmed kan urskilja den seriösa vänsterns delsanningar och vinna över även stora delar av den, där medvetenheten om de verkliga sammanhangen på detta område nu slutligen börjar växa. Det är en alldeles för stor fråga för att kunna hanteras utifrån en barnslig begränsning till en delvis artificiellt tillkämpad liberal-borgerlig politisk identitet som, tillsammans med den alltmer radikaliserade nationalismen, låser fast hela debatten, hela analysen och alla lösningsförslag i en föråldrad, urskillningslös konfrontation med vänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in