2019-01-05, 00:46
Medlem
Hydraheads avatar
[quote=Naturligt-urval|66326936]
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead

Du kan inte ha missat det fallet? Likheterna mellan terese och typ alla dom,som,dömdes där är ju slående.
Har definitivt inte missat det.
Det enda som möjligen skiljer är "arbetskläderna" som nästan samtliga bar i
Långshyttan.
Annars.
Soc, Fkassa, alkohol, piller, stölder mm mm

Edit
Blev skumt med citeringen.
Senast redigerad av Hydrahead 2019-01-05 kl. 00:48. Anledning: Ändring
2019-01-05, 00:48
Medlem
[quote=Hydrahead|66326968]
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Har definitivt inte missat det.
Det enda som möjligen skiljer är "arbetskläderna" som nästan samtliga bar i
Långshyttan.
Annars.
Soc, Fkassa, alkohol, piller, stölder mm mm

Formaulerade mig nog luddigt men höfflinger är utevcköingsstörd. Så att tessan döma till fängelse är inte otänkbart. Med tanke på tidigare domar
2019-01-05, 00:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Ja, träffar med frivården. Obligatoriskt under det första året och upp till tre år om det bedöms behövas.

Användaren Arlighet123 menar att det i princip inte var någonting alls utan bara någon enstaka koll och lite prat om vad T hade för framtidsplaner.

Gud vet hur den där typen av samhällelig vård om våra kriminella hanteras ...

Jag är rädd för att det kan vara som Arlighet123 sa. I alla fall höll man inte efter T och hade koll på henne. Hon fortsatte sin kriminella bana ganska fort efter förra rättegången.
2019-01-05, 00:56
Medlem
Hydraheads avatar
[quote=Naturligt-urval|66326982]
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead

Formaulerade mig nog luddigt men höfflinger är utevcköingsstörd. Så att tessan döma till fängelse är inte otänkbart. Med tanke på tidigare domar
Ja någonting måste ju ske.
Störning eller ej.

Skål.
Senast redigerad av Hydrahead 2019-01-05 kl. 01:01.
2019-01-05, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Här ligger åtalet:
https://ufile.io/jfco0

(FUP får vi kanske på måndag - om inte TR jäklas, de är lite kinkiga ibland.)

Tackar.
Min erfarenhet är att tingsrätterna brukar vara väldigt tillmötesgående. Vi får hoppas att det stämmer i det här fallet också.

Herregud, alltså! Hur jävla störd är den där människan egentligen? Hade Umeå inte legat så okristligt långt upp, så är det snudd på att jag hade offrat ett par semesterdagar för att närvara vid kommande rättegång.
Kommer Arlighet123 att vittna till Tereses fördel? Hur kommer tingsrätten att ställa sig till Tereses behov av att gå på toaletten var femte minut? (Jag gissar att de förordnar henne att bära vuxenblöja.)
Hur ser relationen mellan Terese och Jimmy ut idag?
Har vi någon norrländsk FB-reporter som kan direktrapportera från rättegången?
2019-01-05, 03:36
Medlem
Jag får bara mer o mer känslan att T gick tillbaks till JA för att han ska dra tillbaka anmälan och för att hon (i hennes värld) ska slippa stå åtalad igen

Man kan ju anta att stämningen hemma efter kommande rättegång kan vara lite...

...påtaglig?!
2019-01-05, 08:55
Medlem
Läst lite mer noga nu. Både JK och T har alltså lyckats dra på sig kontaktförbud mot andra personer.

Både T och JK är, i varierande omfattning, åtalade för hot och överträdelse av kontaktförbud. T dessutom för identitetsstöld (låtsats vara Joel).

I JK:s fall, finns det någon i närheten som vet vilka Annik* och Alv* är? Hans ex och hans dotter eller bara vanliga Jörnbor som hamnat i hans onåd?

*=a
2019-01-05, 09:57
Medlem
Skatteskolks avatar
Är det far och dotter som åtalats? Får vibbar av Rickie Lake när jag läser stämningsansökan.

Hur en sådan person kan fortsätta härja löst i samhället är obegripligt.
2019-01-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Är det far och dotter som åtalats? Får vibbar av Rickie Lake när jag läser stämningsansökan.

Hur en sådan person kan fortsätta härja löst i samhället är obegripligt.
Det är ex-man och ex-fru. När merparten av brotten begicks var de troligen i skilsmässa.
2019-01-05, 12:43
Medlem
Tyvärr så la polisen när mitt hot LOT mina barn var inte tillräckligt med bevis mot han o henne😔
2019-01-05, 13:02
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noahtina16
Tyvärr så la polisen när mitt hot LOT mina barn var inte tillräckligt med bevis mot han o henne😔

Förstår att det är surt, men tänk att hon antagligen kommer åka dit sp det visslar om det ändå och glädj dog åt det
2019-01-05, 16:27
Medlem
Jag hoppas han åker dit med med tanke på vad han gjort mot mig barnen o min nya man Karma biter alltid tillbaka nongång hoppas jag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in