2019-01-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Det finns ett nytt väckt åtal den 21/12-18: Olaga hot, överträdelse av kontaktförbud och olovlig identitetsanvändning.

https://minfil.com/C4NdC4p2b7/Ume_TR_B2392-18_Aktbil_7_pdf

Så var det med "Vill aldrig och kommer aldrig göra något olagligt för de är fel" Och på köpet dragit med sig Jimmy i hennes fall från ärlighetens piedestal.

Blir en knepig förhandling för rätten att bena ut med bl a två föredettingar varav en är nuvarande pojkvän.

Tack för stämningsansökan,du kan möjligtvis inte lägga upp hela fupen?
18 målsägande,det var många,dock finns inte Malin med,men det kanske kommer eller inte,,,.
2019-01-04, 19:19
Medlem
hum.by.666s avatar
Jag har ännu ingen FUP. Fick iväg beställningen för sent på em.
2019-01-04, 19:43
Medlem
Citat:

Aha,vad synd,men då har man något att se fram emot.
2019-01-04, 22:34
Medlem
GalenSkånings avatar
Fick inte Tessan villkorlig dom senast? Torde inte det innebära ett jobbigare straff nu? Observera att jag kan inte exakt hur vårat rättssystem fungerar.
2019-01-04, 22:53
Medlem
Min gissning, utan att ha läst någon personutredning, är att hon bedöms som alldeles för mentalt handikappad för att sättas i fängelse. Jag sätter alltså min peng på att det blir sluten psykiatrisk vård.

Citat:
Det finns ett nytt väckt åtal den 21/12-18: Olaga hot, överträdelse av kontaktförbud och olovlig identitetsanvändning.

https://minfil.com/C4NdC4p2b7/Ume_TR_B2392-18_Aktbil_7_pdf

Så var det med "Vill aldrig och kommer aldrig göra något olagligt för de är fel" Och på köpet dragit med sig Jimmy i hennes fall från ärlighetens piedestal.

Blir en knepig förhandling för rätten att bena ut med bl a två föredettingar varav en är nuvarande pojkvän.
Citat:

Skulle du kunna lägga upp stämningsansökan och FUP även på annan sida (t.ex. uploadfiles.io), eftersom virusprogrammet vägrar befatta sig med minfil.com
2019-01-04, 23:05
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Min gissning, utan att ha läst någon personutredning, är att hon bedöms som alldeles för mentalt handikappad för att sättas i fängelse. Jag sätter alltså min peng på att det blir sluten psykiatrisk vård.

Skulle du kunna lägga upp stämningsansökan och FUP även på annan sida (t.ex. uploadfiles.io), eftersom virusprogrammet vägrar befatta sig med minfil.com

Här ligger åtalet:
https://ufile.io/jfco0

(FUP får vi kanske på måndag - om inte TR jäklas, de är lite kinkiga ibland.)
2019-01-05, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Fick inte Tessan villkorlig dom senast? Torde inte det innebära ett jobbigare straff nu? Observera att jag kan inte exakt hur vårat rättssystem fungerar.
Hon dömdes till skyddstillsyn för hoten
(FB) Anmälde sitt ex för grova mail/inlägg som hon själv gjort i hans namn (Skellefteå)

Oklart om det går att utmäta något annat slags straff den här gången. Fängelse lär ju inte bota hennes förståndshandikapp och avsaknad av impulskontroll. Samtidigt har hon bedömts "för frisk" för tvångsvård och den bedömningen lär säkert kvarstå gissar jag.

Hon faller helt enkelt mellan stolar.

Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Än så länge har det varit helt tvärtom. Hon är för frisk för att dömas till "sluten vård".

Hon fick skyddstillsyn vilket i sig innebär någon slags "vård" och stöd för att hon inte skall falla tillbaka i brottslighet. Men det sket sig ju kan man säga ...
2019-01-05, 00:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
(FB) Anmälde sitt ex för grova mail/inlägg som hon själv gjort i hans namn (Skellefteå)

Oklart om det går att utmäta något annat slags straff den här gången. Fängelse lär ju inte bota hennes förståndshandikapp och avsaknad av impulskontroll. Samtidigt har hon bedömts "för frisk" för tvångsvård och den bedömningen lär säkert kvarstå gissar jag.

Än så länge har det varit helt tvärtom. Hon är för frisk för att dömas till "sluten vård".

Hon fick skyddstillsyn vilket i sig innebär någon slags "vård" och stöd för att hon inte skall falla tillbaka i brottslighet. Men det sket sig ju kan man säga ...

Hon var väl tvungen att gå på träffar med Frivården. Inte helt säker att hon gick på dessa. Hur som helst så fortsatte hon hota och trakassera samt tutta eld på ett hus under tiden.
2019-01-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon var väl tvungen att gå på träffar med Frivården. Inte helt säker att hon gick på dessa. Hur som helst så fortsatte hon hota och trakassera samt tutta eld på ett hus under tiden.
Ja, träffar med frivården. Obligatoriskt under det första året och upp till tre år om det bedöms behövas.

Användaren Arlighet123 menar att det i princip inte var någonting alls utan bara någon enstaka koll och lite prat om vad T hade för framtidsplaner.

Gud vet hur den där typen av samhällelig vård om våra kriminella hanteras ...
2019-01-05, 00:39
Medlem
[quote=byggare bob|66326672]Hon dömdes till skyddstillsyn för hoten

Tror faktiskt att hon kan dömas till fängelse. Tänk på långshyttanfallet. Höfflinger som dömdes där har nån form av ganska grav utvecklingsstörning.
2019-01-05, 00:41
Medlem
Hydraheads avatar
[quote=Naturligt-urval|66326897]
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob

Tror faktiskt att hon kan dömas till fängelse. Tänk på långshyttanfallet. Höfflinger som dömdes där har nån form av ganska grav utvecklingsstörning.
Höfflinger i Långshyttan?
2019-01-05, 00:42
Medlem
[quote=Hydrahead|66326910]
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Höfflinger i Långshyttan?

Du kan inte ha missat det fallet? Likheterna mellan terese och typ alla dom,som,dömdes där är ju slående.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in