2018-12-30, 14:03
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det verkar lite trögsålt, har varit med i tråden tidigare även om det nog var ett tag sen. Fint var det i alla fall, verkar vara tre översta våningarna. Det vore roligt att veta vad de har för prisidé.
Annonserades ut för 14,5 Mkr 2016, då Isabelle Adrian och Steve Angello köpte det, Sen fick de kalla fötter av Sveriges skattepolitik, tror jag visst.
Sen ingår väl ytterligare lägenheter i köpet den här gången.
Citat:
Utgångspriset på den 235 kvadratmeter stora och pampiga etagevåningen med åtta och ett halvt rum låg på 14,5 miljoner kronor. Byggnaden är Q-märkt (en modern form av K-märkning) och anses vara Södermalms äldsta och bäst bevarade stenhus.

https://www.hant.se/steve-angello-nojde-sig-inte-med-takvaningen-kopte-ut-alla-grannar-ur-huset/
Citera
2018-12-30, 15:05
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Annonserades ut för 14,5 Mkr 2016, då Isabelle Adrian och Steve Angello köpte det, Sen fick de kalla fötter av Sveriges skattepolitik, tror jag visst.
Sen ingår väl ytterligare lägenheter i köpet den här gången.

https://www.hant.se/steve-angello-nojde-sig-inte-med-takvaningen-kopte-ut-alla-grannar-ur-huset/

Ja, det verkade vara en stor och en liten lägenhet (235 + 68 kvm) som slagits ihop och säljs tillsammans den här gången. Jag vet inte hur bra det stämmer med "vi fick köpa ut grannar och grejer", det verkar mer ha varit "granne" än "grannar" i så fall. Det är 14 lägenheter i föreningen så de har väl flera huskroppar.
Citera
2018-12-30, 15:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Bara för en eller annan prinsessa att flytta in då. Och är hon kinkig och inte gillar myror så verkar det vara ordnat också, det är väl myrmedel som ligger i högar längs väggen i vardagsrummet.
Och en katt under pallen i köket, beredd till anfall på ev möss.

Det är nog högar av salt som ska suga åt sig fukten.
Citera
2018-12-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är nog högar av salt som ska suga åt sig fukten.
Förstorar man bilderna ser det ut som spackel.
Citera
2018-12-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Förstorar man bilderna ser det ut som spackel.

Aha, då har vi några förslag på de små mystiska högarna. Salt som klibbat ihop så det ser ut som spackel kan det ju vara. Är salt så effektivt eller hade avfuktare varit bättre?

Tycker nog att man skulle tagit bort högarna innan fotografering, med all synnerhet eftersom det sätter myror i skallen på oss här. ( eller är det myrmedel iallafall?)

Renoveringen var inte riktigt klar, men det var dumt att peta in det där lilla fönstret i hörnläge, där det tidigare suttit ett större. Ser aldrig bra ut det där.
Citera
2019-01-03, 10:28
Medlem
SuraStinas avatar
Lägenhet byggd 2014 där någon tyckt det var en trevlig idé att tapetsera med furutapet.

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1972126&images=1
Citera
2019-01-03, 19:41
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Lägenhet byggd 2014 där någon tyckt det var en trevlig idé att tapetsera med furutapet.

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1972126&images=1

Vad ser du som inte jag ser?
Citera
2019-01-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Vad ser du som inte jag ser?
Det var inte lätt att se om det är äkta träpanel eller tapet, men man ser inte återkommande kvistar som en tapetrapport, så det kanske är väldigt kvistiga bräder ändå? Hurra för det!

Vilket snyggt skåp det blev när de gett sig på att måla "mormors gamla".
Citera
2019-01-03, 22:19
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Det var inte lätt att se om det är äkta träpanel eller tapet, men man ser inte återkommande kvistar som en tapetrapport, så det kanske är väldigt kvistiga bräder ändå? Hurra för det!

Vilket snyggt skåp det blev när de gett sig på att måla "mormors gamla".

NU såg jag sovrummet. Första gångerna på mobilen förstod jag inte ens att det skulle föreställa panel. Tack.
Citera
2019-01-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
NU såg jag sovrummet. Första gångerna på mobilen förstod jag inte ens att det skulle föreställa panel. Tack.

Så kikade jag igen, och läste beskrivningen. Mäklaren skriver vitlaserad massivt trä för två sovrum. Då så. Ena är ju mer täckande, målat, och det andra väldigt kvistigt, tunn lasyr. Det är nog granpanel då...
Citera
2019-01-04, 23:00
Medlem
https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-centralt-knivsta-kommun-brf-sagverket-15326296

Bostadsrättsföreningen "Sågverket" med "Knivstas absolut bästa och mest centrala läge" för 6,5 miljoner SEK och en avgift på 5 880 SEK.
Det är egentligen inget större fel på Knivsta. Men kommunens själva essens är att ingen bryr sig om vilket som är "det absolut bästa och mest centrala läget". Poängen är att folk som måste bo någonstans i Stockholm/Uppsala-trakten ska få bo på en åker MELLAN de två städerna. INGEN väljer Knivsta för något arkitektoniskt prestigeprojekt med ordbajs. Det är kommunen som inte brukade ha någon kommunslogan eftersom att tillräckligt många flyttade dit automatiskt. Allt går på automatik.
Citera
2019-01-04, 23:06
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-centralt-knivsta-kommun-brf-sagverket-15326296

Bostadsrättsföreningen "Sågverket" med "Knivstas absolut bästa och mest centrala läge" för 6,5 miljoner SEK och en avgift på 5 880 SEK.
Det är egentligen inget större fel på Knivsta. Men kommunens själva essens är att ingen bryr sig om vilket som är "det absolut bästa och mest centrala läget". Poängen är att folk som måste bo någonstans i Stockholm/Uppsala-trakten ska få bo på en åker MELLAN de två städerna. INGEN väljer Knivsta för något arkitektoniskt prestigeprojekt med ordbajs. Det är kommunen som inte brukade ha någon kommunslogan eftersom att tillräckligt många flyttade dit automatiskt. Allt går på automatik.
Om jag förstår saken rätt ligger Brf Sågverket mer eller mindre på en väldigt tågtät tågräls. Om det är ett bra eller dåligt läge är väl en smaksak men jag tror inte att det är det bästa säljargumentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in