2019-01-04, 17:56
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Tror du att dina barn bara köper godis? Få se om du är lika glad när de åker dit för ringa narkotikabrott eftersom de betalt med swish.

Riktiga barn jobbar förresten svart. Hur löser dina betalningen?
Aha, det är ett problem för dig att dina barns hasch-inköp är registrerade. Ja, med sådana barn hade jag också varit för kontanter.

"jobba svart", det är så gammalmodigt jämfört med internets möjligheter. Vad är du, målare?
Citera
2019-01-04, 18:11
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Aha, det är ett problem för dig att dina barns hasch-inköp är registrerade. Ja, med sådana barn hade jag också varit för kontanter.

"jobba svart", det är så gammalmodigt jämfört med internets möjligheter. Vad är du, målare?
Nej, jag är inte målare men jag har målat för att tjäna pengar under uppväxten.

Men visst har du en poäng i att kontanter inte fungerar om man "jobbar" framför sin webcam..
Citera
2019-01-04, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jo är gratis och jag får betalt varje gång jag handlar... vet du inte ens detta basala så råder jag dig att lämna tråden med en gång... att du är så onormalt korkad så att du inte fattar att om jag får 0,7% i rabatt och att de lagt på 0,2% på priset betyder att du och de andra whitetrashen betalar 0,2% extra för att jag skall kunna få 0,5% rabatt. Inte konstigt att du är utfattig.

Du är så fattig i själen att du springer efter småmynt ser man.
Desutom görs de flesta köp med kort för småsummor ofta i butiker som betalar dyra kortavgifter.
tillexempel så försvinner 20% till 100% av vinsten i småbutiker beroende på vad som köps när betalning sker med kort.
För att kompensera sig för detta så höjs priserna
det är inga 0,2% som höjs där inte.

burkläsk tillexempel från 10 till 12kr
korv från 12 till 15kr.
småkrafs som tuggummin och klubbor från 1kr till 1,50 eller 2kr.
mat ute från 80 till 90 spänn.
oftast från 10% höjning upp till mycket mer för att du som fattig i själen och snål parasit tattare ska få ynka 0,7% tillbaks.
Dessutom får du vara med och betala fler arbetslösa (och högre kriminalitet) genom högre skatt så i slutändan har du inte tjänat nånting även om du verkligen är så korkad och tror detta.
Samhället i sverige förlorar stort på att folk som dig är så korkade och inte kan se längre än näsan räcker.

Med samma usla logik skulle jag kunna säga att jag får 1% tillbaks varje gång jag handlar på ica med ica kortet.
Och då betalar jag ändå kontant och ger inte pengar till bankerna och mastercard i onödan.
Självklart förstår jag att jag får betala denna 1% eller mer i priserna.
För att nån ska ge dig 1% tillbaks så tar de mer än så.

Du skickar frivilligt pengar till utlandet och till banken som bara sitter på pengarna på varje kortköp och dränerar svensk ekonomi helt i onödan.
Senast redigerad av Blatteman 2019-01-04 kl. 18:45.
Citera
2019-01-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
F-n vad du snackar skit, ditt troll. Vadå "stup i kvarten"? Jag är några år över femtio och första gången jag var ute var jag 13 år (tror jag) på denna tiden kanske jag totalt vart ute för ett femtontal rånförsök, det är inte mycket.

Har däremot hört talas om äckelrån dår rånarna försökt få ut koden till korten från rånoffren. Mer behöver inte sägas.
Jo behövs säga en jäkla massa om du blivit rånad ett femtontal gånger.. var du i för getto egentligen?

Har du kontanter behöver de inte ens tvinga till sig koden.. 100% garanti att du förlorar pengarna om du har kontanter och blir rånad.
Citera
2019-01-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Du är så fattig i själen att du springer efter småmynt ser man.
Desutom görs de flesta köp med kort för småsummor ofta i butiker som betalar dyra kortavgifter.
tillexempel så försvinner 20% till 100% av vinsten i småbutiker beroende på vad som köps när betalning sker med kort.
För att kompensera sig för detta så höjs priserna
det är inga 0,2% som höjs där inte.

burkläsk tillexempel från 10 till 12kr
korv från 12 till 15kr.
småkrafs som tuggummin och klubbor från 1kr till 1,50 eller 2kr.
mat ute från 80 till 90 spänn.
oftast från 10% höjning upp till mycket mer för att du som fattig i själen och snål parasit tattare ska få ynka 0,7% tillbaks.
Dessutom får du vara med och betala fler arbetslösa (och högre kriminalitet) genom högre skatt så i slutändan har du inte tjänat nånting även om du verkligen är så korkad och tror detta.
Samhället i sverige förlorar stort på att folk som dig är så korkade och inte kan se längre än näsan räcker.

Med samma usla logik skulle jag kunna säga att jag får 1% tillbaks varje gång jag handlar på ica med ica kortet.
Och då betalar jag ändå kontant och ger inte pengar till bankerna och mastercard i onödan.
Självklart förstår jag att jag får betala denna 1% eller mer i priserna.
För att nån ska ge dig 1% tillbaks så tar de mer än så.

Du skickar frivilligt pengar till utlandet och till banken som bara sitter på pengarna på varje kortköp och dränerar svensk ekonomi helt i onödan.
En fattiglapp som bor i husbil kanske inte skall snacka om ekonomi 😂

De tar 1% från dig och ger pengarna till mig... vissa kan inte ens göra en bra affär ens när det ligger serverat rätt framför näsan.
Citera
2019-01-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Riktiga män arbetar, kriminella babbar snattar och använder kontanter.
Word
Citera
2019-01-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Tror du att dina barn bara köper godis? Få se om du är lika glad när de åker dit för ringa narkotikabrott eftersom de betalt med swish.

Riktiga barn jobbar förresten svart. Hur löser dina betalningen?
Bara för att du kommer från missbruksmiljö så gör inte andra det.. du tillhör en liten underklass som tur väl är... de flesta folk drogar inte.
Citera
2019-01-05, 02:33
Avstängd
Citat:

De tar 1% från dig och ger pengarna till mig... vissa kan inte ens göra en bra affär ens när det ligger serverat rätt framför näsan.

Husbil???
Du blandar ihop mig med nån annan som du diskuterat nåt med.

Och om vi diskuterar icas återbäring så använder jag ica kortet då jag kommer ihåg att ha de i fickan i annat fall skiter jag i de.

Jag är ivartfall inte lika snål och fattig som du som anser dig behöva 0,7%= 70kr i återbäring(inte ens en lunch) på 10000 handlade kronor som du redan betalar iform av höjda priser pga ditt kreditkortsanvändande.

Jag förstår ivartfall att ica höjt vissa priser 1-5% för att ge 1% tillbaks.
No big deal.

Jag stödjer inte att dränera svensk ekonomi genom kreditkortsanvändning men du som ointelligent tattare kommer ju fortsätta göra det då du skiter i dina grannar.

Mer behöver icke diskuteras.
Citera
2019-01-05, 02:50
Medlem
Uberfuhrers avatar
I Rosengård centrum finns livsmedelbutik, små verksamheter som lagar mobiltelefoner, restaurang, kebaberia, döner sida vid sida.

Ingen tar kort nånstans.
Citera
2019-01-05, 03:21
Medlem
Citat:

Kan du förklara det nationalekonomiskt värdeskapande i detta? Betalningar, liksom vatten, el, avlopp, internet är servicefunktioner som är färdigutvecklade och inte skapar direkt värde i sig men som underlättar för skapande avvärde. Därför skall de vara så billiga som möjligt. En procent av transaktionsbeloppet är ju hårresande mycket.

Om nu alla skulle göra som du innebär det att alla får betala 1% för mycket och sedan får tillbaka 1% i bonus. Var ligger det skapade värdet? Kontanter inklusive mynt av hög valör löser alla dessa problem på ett elegant och lättförståeligt sätt. Varför inte ge ut mynt i valörerna 20kr, 50kr och 100kr också?

Mynt är rätt enkla att läsa av och de skulle underlätta t ex tankning. Du fyller på automaten med 10st 100kr mynt, tankar och så växlar automater åt dig utan att du behöver visa leg, lämna kreditkort eller annat i kassan först.
Citera
2019-01-05, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Ja men använd kontanter då! Inget som hindrar dig. Hade turisterna inte varit så lata och läst på lite innan de reser till ett främmande land så hade de vetat om att man inte använder kontanter i kollektivtrafiken i Sverige. Det var typ det första jag läste när jag googlade om Sverige förut.

Det är numera massor av ställen som vägrar att ta kontanter. Det finns massor av "konstigheter" med detta. På Skövde station behövde jag inte använda koden då fikat kostade mindre än 200 kr. På toa vid centralen i Stockholm måste jag använda koden då kostnaden var 10 kr...……!
Citera
2019-01-05, 08:24
Bannlyst
Helt riktigt TS.

Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Riktiga män arbetar, kriminella babbar snattar och använder kontanter.
Det vad du tror. De riktigt kriminella är banken och politikerna. Statens enda dröm är att förslava dig i spåren av det kontantlösa samhället och du hejar på. Dumsvenne har aldrig varit dummare.

Svensken är utan tvekan världshistoriens mest naivaste dumskalle som mitt i allt tror att han är hederlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in