Jag har inte märkt av det bland några av vänner på 30-35, förutom en som var väldigt asocial (men tjänar stora pengar) från KTH som nu är ihop med en ryska. Tror det är upp mot närmare 40 som män börjar bli lite desperata, men det finns någonting lite off i dagens generation. Grabbigheten har skjutits upp något för varje milenials-generationer (fdda i mitten av 80-talet och framåt), de fyller ju på tomheten med spel och skit.
Du kanske har rätt där, att 35-40 är mer rimligt.
Jo, det har väl konstaterats att mobiler och datorer har förstört vår förmåga att fokusera och i det närmaste fått oss att bli beroende av våra prylar. Men det gäller ju både män och kvinnor till viss del. Se dig om nästa gång du går ut, folk lägger ju ibland knappt ifrån sig sina telefoner.. sitter nästan tysta och donar med prylen i handen istället för att njuta av sällskapet.
Sen är det nog riktigt att män i större utsträckning ger sig in i fantasivärldar med spel osv, ja. Ingen bra utveckling överlag.
Sen är det nog riktigt att män i större utsträckning ger sig in i fantasivärldar med spel osv, ja. Ingen bra utveckling överlag.
Jag älskar egentligen spel i doser då och då, det är en intressant interaktiv sätt att uppleva berättelser.
Ungefär var 3e månad ger jag mig in i något episkt spel och spelar skiten ur den i ca en vecka. Senast var det Bioshock trilogin som jag gav mig ut på i Oktober eller November. Sitter och väntar på att ge mig tillåtelse att pröva på Red Dead Redemption 2.
Jag tror att det är just denna måttlighet som många män har svårt med, njut av fantastiska interaktiva Världar men inte på så sätt att det blir en substitut för livet. Och kvinnor är kanske ännu värre med sina smartphones. Smartphones är en fantastisk liten pryl där hela Världen får plats i din handflata, men bara ifall man har kapacitet att lägga ned den och se riktiga Världen.
Jag tycker det är helt åt helvete om jag ska vara helt ärlig och får uttrycka mig klart och tydligt. Det ÄR åt helvete.
Unga friska människor som injicerar och opererar in främmande föremål i kroppen. Ur medicinsk synvinkel är det sjukligt på så många olika sätt och vis.
Hade jag fått bestämma hade det varit en åldersgräns för allt sådant på 28 år. Nu pratar jag om rena skönhetsingrepp, inte rent medicinska åtgärder som kanske krävs efter en olycka eller liknande.
Många unga tjejer/kvinnor börjar dessutom få problem med sina implantat nu. Och här snackar vi inga små olägenheter utan autoimmuna! sjukdomar, bröstcancer osv.
Skönhetsindustrin har manipulerat människor i årtionden nu, tjänar tusentals miljarder, har en hel armé med psykologer, beteendevetare osv. Unga människor klarar helt enkelt inte att stå emot, hur skulle de när de blir marinerade i detta från dag ett. Det är cyniskt som så mycket annat.
Jag gör mitt bästa för att påverka, jag kommenterar alltid om detta när jag ser någon video på Youtube osv. Kvinnor som genomskådade detta för längesen måste helt enkelt bara försöka vara så bra förebilder som möjligt.
Jag ser kvinnor med "porrläppar" på stan för jämnan.
Tydlighet är bra. Det enda som når fram. Att lulla runt med vaga åsikter och argument är bara tidsslöseri.
Vi är 100 överens här. Ska vi starta en rörelse? 😁
Nä men allvarligt, det är helt sjukt. För i andra ledet för det med sig att de unga töser (eftersom jag är 33 anser jag mig klara av pressen 😉, som egentligen aldrig hade tänkt tanken och att kanske står emot in i det längsta, faller dit själv.
Sen undrar jag vad män tänker när de ser en opererad kvinna. Du har sambo va? Vad säger han om saken till exempel?
Att män tycker tjejerna är snygga gör de säkert, men bortom utseendet, så undrar jag om det tänks nånting annat, automatiskt nästan. Jag kan vara helt fel på det här givetvis, gällande männens syn på det.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-01-04 kl. 17:18.
Jag älskar egentligen spel i doser då och då, det är en intressant interaktiv sätt att uppleva berättelser.
Ungefär var 3e månad ger jag mig in i något episkt spel och spelar skiten ur den i ca en vecka. Senast var det Bioshock trilogin som jag gav mig ut på i Oktober eller November. Sitter och väntar på att ge mig tillåtelse att pröva på Red Dead Redemption 2.
Jag tror att det är just denna måttlighet som många män har svårt med, njut av fantastiska interaktiva Världar men inte på så sätt att det blir en substitut för livet. Och kvinnor är kanske ännu värre med sina smartphones. Smartphones är en fantastisk liten pryl där hela Världen får plats i din handflata, men bara ifall man har kapacitet att lägga ned den och se riktiga Världen.
Haha, jo. Jag är lite som du, fast - jag kör väl en gång vart femte år, och då spelar jag väldigt mycket under kanske en månad, sen håller jag mig fin i några 4-5-8 år till...
Jag tycker det är helt åt helvete om jag ska vara helt ärlig och får uttrycka mig klart och tydligt. Det ÄR åt helvete.
Unga friska människor som injicerar och opererar in främmande föremål i kroppen. Ur medicinsk synvinkel är det sjukligt på så många olika sätt och vis.
Hade jag fått bestämma hade det varit en åldersgräns för allt sådant på 28 år. Nu pratar jag om rena skönhetsingrepp, inte rent medicinska åtgärder som kanske krävs efter en olycka eller liknande.
Många unga tjejer/kvinnor börjar dessutom få problem med sina implantat nu. Och här snackar vi inga små olägenheter utan autoimmuna! sjukdomar, bröstcancer osv.
Skönhetsindustrin har manipulerat människor i årtionden nu, tjänar tusentals miljarder, har en hel armé med psykologer, beteendevetare osv. Unga människor klarar helt enkelt inte att stå emot, hur skulle de när de blir marinerade i detta från dag ett. Det är cyniskt som så mycket annat.
Jag gör mitt bästa för att påverka, jag kommenterar alltid om detta när jag ser någon video på Youtube osv. Kvinnor som genomskådade detta för längesen måste helt enkelt bara försöka vara så bra förebilder som möjligt.
Hur går det att söka påverka tjejerna?
Jag har sökt göra samma sak mot porr åt män med minst sagt mixade resultat. Hade i nyårsfesten detta år en liten utedrickarkväll med barndomsvänner och de blev så pass fulla att de började prata om de äckligaste sakerna de sett i porr senaste året, och vad som fanns kvar att bevittna inom porr år 2019, samt minnen från när vi upptäckte porr runt högstadiet, det var porr som skulle diskuteras och skämtas om heltenkelt. Den minsta gemensam nämnaren åt massa unga män som gått åt varsit håll i livet. Jag mindes då varför jag inte går ut så mycket på sociala möten längre. Jag undrade lite hur jag skulle gå in i diskussionen med min jävla porrkritiska vinkel i frågan utan att moralisera, ingen orkar ju höra någon som moraliserar under fylleriet. Men jag sa något om att de kommer runka bort all känsel ur kuken och det ogillades, en sade att det var svenske mannens sista barrikad mot feministSverige, att han åtminstone kan få runka ifred utan massa tjat.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-04 kl. 17:13.
Problemet med dejting är väl att man då mest visar sina bästa sidor. Det tar ju ett tag att faktiskt lära känna en människa. Men visst, det finns ju vissa indikationer som kan komma fram snabbare än andra.
Citat:
Att maskulina män med den traditionella ådran saknas tycker jag inte är så konstigt. Det är ju inte direkt att de maskulina männen, förebilden för denne, har hyllats, snarare tvärtom. Det har klankats ner ganska mycket på den och att man vill ha en mjukare sida. Så en stor del män har tagit in detta budskap för att de vill ju göra kvinnor lyckliga. Sen visade det sig att kvinnorna kanske inte blev så lyckliga med den mesiga mannen...
Jo, problemet här var och är ju att det är en liten skara som gafflar högljutt om detta, och så tolkas det som att alla vill ha detta. Jag är inte så säker på att majoriteten kvinnor egentligen velat att mannen ska bli mot det feminina hållet.
Sen är det viktigt här att skilja på ett mansgris-uppförande och en vettig manlig man med dominanta drag. Ingen kvinna vill ju ha ett svin till man heller.
Jag tror att det blev svårt här med balansen för en del, ingen visste riktigt vart gränsen skulle gå, inte kvinnorna själva heller.
Min uppfattning är iallafall att de få kvinnor jag känner till som är genusfanatiker och feminister ganska högljutt, är också de mest stressade som knappt klarar av att få ihop sin vardag. Naturligtvis går det åt helvete när man ska jobba heltid båda parter, ha barn, ha ett perfekt hem samtidigt, och därtill inte kunna erkänna för en sekund att man hade mått bra av att inte jobba så mycket när barnen är små.
Citat:
I övrigt vet jag inte ifall man "tar den lätta vägen" om man söker sig till en traditionell kvinna. Om man inte hittar någon på hemmaplan, så.. tja, vad göra annat än att söka sig utomlands? Två av mina kollegor på jobbet gjorde just så.
Jag menar inte att söka sig till en traditionell kvinna skulle vara den enkla vägen. Det förstår jag att man gör, eller iallafall att de män som naturligt känner sig maskulina gör, precis som att för en kvinna som trivs som kvinna, alltså inte nu nån påtvingad roll, utan att man är typiskt kvinnlig på olika sätt, söker sig till en traditionell man. Den dragningen tror jag är rätt så biologisk, sker automatiskt.
Skillnaden med att träffa kvinnor från Asien som ett "projekt" man bestämt sig för att göra, är ju att dessa har ett annat läge rent ekonomiskt, och däri blir det lite mer affärsuppgörelsen i det hela som indikerar "den lätta vägen". Den kvinnan är ju i beroendeställning på ett annat sätt.
Citat:
En tog en rysk kvinna och den andre en thailändsk kvinna. Han med ryssen sa att det var en enorm skillnad på hur han blev behandlad i hemmet av henne, jämfört mot just svenska kvinnor då.
Hörs ju lite galet också när man säger "den ene tog en rysk och den andre en thailändsk" ungefär som nån sorts varor. Vad var det som var den stora skillnaden han berättade om gällande behandling i hemmet? Kunde vara intressant med lite exempel här.
Jag tror att det blev svårt här med balansen för en del, ingen visste riktigt vart gränsen skulle gå, inte kvinnorna själva heller.
Min uppfattning är iallafall att de få kvinnor jag känner till som är genusfanatiker och feminister ganska högljutt, är också de mest stressade som knappt klarar av att få ihop sin vardag. Naturligtvis går det åt helvete när man ska jobba heltid båda parter, ha barn, ha ett perfekt hem samtidigt, och därtill inte kunna erkänna för en sekund att man hade mått bra av att inte jobba så mycket när barnen är små.
Det är här jag vänder som mest emot feminismen. Även om det gamla systemet inte var perfekt, så ska man akta sig jävligt nog med att försöka ändra på det utan att man tänkt på det länge. Chansen är att man gör sönder det hela och i slutändan får vi ett system som många anser vara fullkomligt trasigt och rent ut sagt destruktivt. Jag tror att många män håller med mig här, jag såg nyligen att män som kallar sig för feminister har halverats på bara 4 år. Hoppsan.
Det du säger om genusfanatiker tycker jag är roligt. Men de har väl intalat sig själva att de är lyckliga - men frågan är hur många av dessa som kommer att bli barnlösa och istället ha en massa katter hemma. Då, när det är försent, kommer de att inse (förhoppningsvis) vad som faktiskt saknats i deras liv under alla dessa år. Maskulinitet.
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Skillnaden med att träffa kvinnor från Asien som ett "projekt" man bestämt sig för att göra, är ju att dessa har ett annat läge rent ekonomiskt, och däri blir det lite mer affärsuppgörelsen i det hela som indikerar "den lätta vägen". Den kvinnan är ju i beroendeställning på ett annat sätt.
Hörs ju lite galet också när man säger "den ene tog en rysk och den andre en thailändsk" ungefär som nån sorts varor. Vad var det som var den stora skillnaden han berättade om gällande behandling i hemmet? Kunde vara intressant med lite exempel här.
Håller inte med att hon skulle hamna i beroendeställning. Du menar genom att vara traditionell hemmafru då eller?
Kanske klumpigt uttryckt av mig, men jag ser det inte som du säger där. När jag tar mig en kvinna är det för att jag anser att hon är en värdig, god kvinna med moral och förståelse för vad som gör mig lycklig. Givetvis anser jag mig själv ha moral, och en vilja att göra henne lycklig samtidigt. Vi är menade att vara med varanda, lyfta upp varann. Inte jobba emot varann, vilket jag i många fall upplever feminismen som. Det är sällan jag har kunnat hålla en saklig diskussion om feminism. Så fort man börjar kritisera den sakligt så blir någon upprörd och sen flyger okvädesorden och det blir direkt otrevligt. Jag drar mig för att ens säga något om feminism i sällskap längre, det är ett så minerat ämne.
EDIT: Nu var det många år sen som vi pratade om det, han och jag. Jag vill minnas att det var enkla saker, som att hon ansåg att "sånt där gör inte män" och prompt så gjorde hon det istället. Nu kommer jag inte ihåg vad det var tyvärr. Men jag minns att hon var mycket mån om att ta hand om honom och uppskatta honom för hur han var som man. Man kan nog säga att hon "passade upp" på honom i mycket större utsträckning än vad som anses normalt här.
Senast redigerad av morrhugg 2019-01-04 kl. 17:52.
Alla människor vill ju göra sig själva attraktivare och därför använder du läppstift och högklackat ibland medan vissa går längre och gör skönhetsingrepp. Något jag lagt märke till dock är att tjejer ofta gör dessa ingrepp för att det är trend. Vi kan ta en sån sak som bröst som exempel där jag antar att dom flesta tjejer går runt och tror att större är bättre, men det tycker inte vi killar. Bröst är enbart ett plus i kanten och då främst pga form, inte storlek. Två små bröst kan alltså vara mer attraktiva än två stora bröst.
Alla tjejer jag känner som istället valt att gymma och fixa sin kropp på det sättet, dom har också fått snyggast kropp.
Vad gäller läppförstoring så är det ju ett annat bra exempel på trend, dom flesta tjejer ser bäst ut med sina naturliga läppar även ifall dom är smala.
Sex skapar våra framtida arvtagare, men man kan fråga sig ifall man ska orka bry sig om något utöver individens behov?
Det är en fullt rimlig fråga.
Kan man få ett riktigt svar tack och inget struntprat om oro för "våra" arvtagare (snarare "deras" arvtagare isf, vilket personer som ej är inblandade inte borde beröras av)?
Folk har sex hela tiden. Vad är anledningen till att en del människor bryr sig så mycket om vilka andra än de själva har sex/fortplantar sig med?
Senast redigerad av ixan 2019-01-04 kl. 18:58.