2019-01-04, 18:18
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Folk i fotbollsprofilens omgiving är chockade över domen mot mannen som är omvittnat social och trevlig när han vistas i Stockholms kändiskretsar.

Varför blir folk fortfarande förvånade över att våldtäktsmän kan vara trevliga?

Han har ju dessutom medgett att kvinnan sa nej flera gånger och att han ignorerade det pga random "känsla" inom sig så hur kan han annat än dömas? Han kan ruttna i fängelse vad mig anbelangar i alla fall.
Citera
2019-01-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
3 år är helt klart rena rånet! Glenn Schiller är ostraffad, har ordnad ekonomi så när som på 2015-2016 när han hade lite skulder som vandrade i väg till kronkalle. Han pröjsade av snabbt dom försvann. Omtyckt av alla. Bostad, jobb. Är enl. utredningen lämplig för samhällstjänst. Sån jävla brottsling är han inte så man måste låsa in honom 3 år!!

Vi har afganer och annat löst folk som haft kuken i sina offer o fått utlösning som får mindre straff än detta. Jag läste domen om det här fuckot i Fagersta som våldtog och dödade mamman Nella ja han får livstid men vet ni vad dottern får i skadestånd 80 fucking jävla tusen för att vara utan sin mamma resten av livet. Kolatorsken Jennie får nästan en kvarts miljon för att ha fått fittan slickad, spelat in det och googlat på skadestånd. Allvarligt vad är Sverige för jävla bananrepublik?

Någon som har en kommentar från Glenn Schillers advokat?

Ja det är helt åt helvete fel med straffet! Våldtäkt borde ge minst 10 år så det blir kännbart även för förövaren! Schiller ska in bakom lås och bom, skyddas ska alla de kvinnor som skulle kunna komma i en sådan mans väg
Citera
2019-01-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Snacka om att deras berättelse om vad som skedde den där natten skiljer sig från varandra. Att han verkar allmänt blåst och hon personlighetsstörd gör det baske mig inte lätt att tror på, och känna sympati för, någon av dem - vilken soppa!

Nåja, att han fängslas och blir "våldtäktsmannen" för alla och hon blir "offret" som kan vinna en massa sekundärvinster (skylla framtida jobbiga beteenden på ohälsa) står i alla fall helt klart. Pojke mötte flicka den där natten, och OJ vad fel det blev...

Jag tycker det är märkligt att det verkar vara så provocerande när en kvinna sätter ner foten och faktiskt tar sig rätten att äga sin egen kropp. Rätten kom också fram med stöd av juridiken att det inte alls handlade om "pojke mötte flicka" Glenn fick ett infall och kom oinbjuden in till en sovande gäst och våldtog henne. Det finns inga "sekundärvinster" för de kvinnor och männ som blir våltagna eller utsatta för andra brott.
Citera
2019-01-04, 18:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag tycker det är märkligt att det verkar vara så provocerande när en kvinna sätter ner foten och faktiskt tar sig rätten att äga sin egen kropp. Rätten kom också fram med stöd av juridiken att det inte alls handlade om "pojke mötte flicka" Glenn fick ett infall och kom oinbjuden in till en sovande gäst och våldtog henne. Det finns inga "sekundärvinster" för de kvinnor och männ som blir våltagna eller utsatta för andra brott.
"Jo" på bägge; biologi/natur och förklara sina beteenden utifrån livshändelser. Ingen värdering i det, om det uppfattades så.

Det jag menar är mer bara att i just detta fall har jag svårt att känna sympati för de bägge (tycker det är solklart att han ska dömas, men knappast till tre år), av de skäl jag anförde. Men, tack och lov handlar inte detta forum om vad jag tycker.
Citera
2019-01-04, 18:28
Medlem
Glenn är numera utslängd från Monika Ahlbergs våning rent postmässigt sätt. Dock är han skriven hos en John Tomas Berggren.
Citera
2019-01-04, 18:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberaVeritas
Vad i BOs utsaga gör gällande att hon inte ville just då?
Att hon inte nu vill att hon skulle vilja då, det är klart men just då och där är det lite svårare.
Läs domen. Om inte det räcker för dig så läs förundersökningsprotokollet. Men till och med Glenn medger att hon sagt nej på varje fråga då han önskat göra en ny sexuell handling. Han har också bekräftat att det inte rådde någon spänning eller flört mellan dem under kvällen.
Citera
2019-01-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StickyKitten
Varför blir folk fortfarande förvånade över att våldtäktsmän kan vara trevliga?

Han har ju dessutom medgett att kvinnan sa nej flera gånger och att han ignorerade det pga random "känsla" inom sig så hur kan han annat än dömas? Han kan ruttna i fängelse vad mig anbelangar i alla fall.

Ja det är märkligt att man fortfarande skriver så.

Sen är det märkligt att kvällstidningarna inte skriver ut hans namn. När de annars är snabba på att nämna t ex finansmän mm. Det här är en folkkär fotbollsprofil som de namngav när de tidigare skrev om rånet paret tidigare utsattes för. Nu är fotbollsprofilen DÖMD för 2 våldtäkter men då väljer man att benämna honom som fotbollsprofil.

Även rubriken i denna tråd borde ändras den svenska mästaren är inte längre misstänkt. Glenn Schiller är numera dömd för två våldtäkter.
Citera
2019-01-04, 18:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Undrar vad som skett om han nekat till alla anklagelser? Hennes berättelse och ljudinspelningen finns ju, men nu har han nästan dömt sig själv, genom sitt erkännande. Kanske stämmer hennes berättelse till punkt och pricka och hans kanske är lögn rakt igenom, det får vi nog aldrig veta.

Apropå straffets längd så kan det kvitta om straffet är på 1, 3, 7 eller 15 år - hans liv är för evigt helt förändrat - men kanske skonas fler framtida offer för hans tunga om han är inlåst...
Citera
2019-01-04, 18:36
Medlem
Citat:
Glenn är numera utslängd från Monika Ahlbergs våning rent postmässigt sätt. Dock är han skriven hos en John Tomas Berggren.
Nädå, fortfarande skriven på samma adress. MA, hennes barn o GS dribblar med antingen 88 eller 88 A i gatuadressen av någon anledning i sin folkbokföring.
Citera
2019-01-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Nädå, fortfarande skriven på samma adress. MA, hennes barn o GS dribblar med antingen 88 eller 88 A i gatuadressen av någon anledning i sin folkbokföring.

Jo men läs vad jag skriver. Rent postmässigt sätt. Sen kan han rent tekniskt bo där. Dock är det så att Jennie Benjaminsson nu definitivt är körd i alla större krogar i Stockholm. Det har Monika Ahlberg med bihang sett till i dag.
Citera
2019-01-04, 18:41
Medlem
Citat:
3 år är helt klart rena rånet! Glenn Schiller är ostraffad, har ordnad ekonomi så när som på 2015-2016 när han hade lite skulder som vandrade i väg till kronkalle. Han pröjsade av snabbt dom försvann. Omtyckt av alla. Bostad, jobb. Är enl. utredningen lämplig för samhällstjänst. Sån jävla brottsling är han inte så man måste låsa in honom 3 år!!

Vi har afganer och annat löst folk som haft kuken i sina offer o fått utlösning som får mindre straff än detta. Jag läste domen om det här fuckot i Fagersta som våldtog och dödade mamman Nella ja han får livstid men vet ni vad dottern får i skadestånd 80 fucking jävla tusen för att vara utan sin mamma resten av livet. Kolatorsken Jennie får nästan en kvarts miljon för att ha fått fittan slickad, spelat in det och googlat på skadestånd. Allvarligt vad är Sverige för jävla bananrepublik?

Någon som har en kommentar från Glenn Schillers advokat?

Och vem tror du hjälpte Glenn att betala skatteskulderna?
Vem har stått för bostad och arbete de senaste åren när hans firma gick dåligt?
Glenn må ha varit en "hygglig prick" i bekantskapskretsen,fast han har strulat en del i sitt vuxna liv,men nog är det MA som fått ordning på honom de sista åren?

Skadeståndet var på drygt tvåhundratusen,inte en kvarts miljon.
Kan du förstå att det är en fruktansvärd situation att en familjär god vän utsätter en för ett sexuellt övergrepp?
Det är något hon måste leva med i resten av sitt liv

Glenn har bara sig själv att skylla,det var han som var kåt och fick det idiotiska infallet att gå in till JB när hon låg och sov.
Jag kan förstå att MA,hennes barn och hans son blivit chockade,är en hemsk och genant sits han han försatt dem i.
Citera
2019-01-04, 18:41
Medlem
Hur fick de reda på sin Sugar-dejting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här