2019-01-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Det finns ett nytt väckt åtal den 21/12-18: Olaga hot, överträdelse av kontaktförbud och olovlig identitetsanvändning.

https://minfil.com/C4NdC4p2b7/Ume_TR_B2392-18_Aktbil_7_pdf

Så var det med "Vill aldrig och kommer aldrig göra något olagligt för de är fel" Och på köpet dragit med sig Jimmy i hennes fall från ärlighetens piedestal.

Blir en knepig förhandling för rätten att bena ut med bl a två föredettingar varav en är nuvarande pojkvän.
Ja ser där ja.

Nu är alltså BÅDE Terese och Jimmy åtalade för olaga hot och lite annat. Bland annat mot Joel.

Terese och hennes EX-make åtalas alltså ihop för att ha hotat bland annat Terese NUVARANDE (enligt tråd-uppgifter) pojkvän Joel - som i sin tur är hennes fd EX och far till hennes fyra barn.

You can't make this shit up!

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det märks att ni inte känner till J. Han är långt ifrån någon ängel, skrek och gormade i sin lägenhet (visserligen på hundarna tror jag, men ändå) och uppträdde berusat utomhus mitt på blanka förmiddagen. Var dock 5-6 år sedan detta var kutym, men uppenbart har han inte bättrat sig.
JK är ju dömd för misshandel av sin dotter så de som följt tråden har nog egentligen rätt hyfsad koll på vad för slags individ han är.
Senast redigerad av byggare bob 2019-01-04 kl. 16:34.
2019-01-04, 16:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det märks att ni inte känner till J. Han är långt ifrån någon ängel, skrek och gormade i sin lägenhet (visserligen på hundarna tror jag, men ändå) och uppträdde berusat utomhus mitt på blanka förmiddagen. Var dock 5-6 år sedan detta var kutym, men uppenbart har han inte bättrat sig.

Jag känner igen att det stått det du skriver tidigare i tråden. Men från att skrika på hundar och vara full dagtid till att systematiskt hota andra är det ändå ett rejält steg. I synnerhet när man vet att ens fru åkt dit för det tidigare.
2019-01-04, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag känner igen att det stått det du skriver tidigare i tråden. Men från att skrika på hundar och vara full dagtid till att systematiskt hota andra är det ändå ett rejält steg. I synnerhet när man vet att ens fru åkt dit för det tidigare.

Hissen går ju inte ända upp på karl´n, det syns t.om utanpå honom. Och hans ex anklagade väl honom för att ha varit dum mot barnen. Jag tror inte att han är så okriminell, det är nog mer så att han inte åkt dit för saker förut.
2019-01-04, 16:38
Medlem
Citat:
Hissen går ju inte ända upp på karl´n, det syns t.om utanpå honom. Och hans ex anklagade väl honom för att ha varit dum mot barnen. Jag tror inte att han är så okriminell, det är nog mer så att han inte åkt dit för saker förut.

Edit: Och detta förklarar ju gåtan hur Tessan kunde hota så mkt via datorn/telefonen när de bodde ihop. J satt givetvis brevid och var medvten om alltihop, det var inget som behövdes smygas med öht.
2019-01-04, 16:40
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Nu ska vi ju inte leka domstol här, men Sherlock Homes kan man väl få låtsas vara. Eftersom nu Jimmy verkar involverad i Tessans kriminella förehavanden gällande hot, ja, då kan vi nog räkna med att han också var involverad i branden i Jörn, så det är väl inte så konstigt att ingen åkte dit för det, Jimmy intygade förstås att Tessan varit hemma HELA kvällen.....
Så kan det säkert vara.
Enda kruxet för T var väl att hon hittades utomhus vid någon byggnad ungefär där hon bodde?
Eller minns jag helt fel nu?

Vilken sörja.
2019-01-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Så kan det säkert vara.
Enda kruxet för T var väl att hon hittades utomhus vid någon byggnad ungefär där hon bodde?
Eller minns jag helt fel nu?

Vilken sörja.
Det om bränder börjar lite grand kring sidan 43 i tråden. Därefter återkommer det vid ca sidan 123 och framåt.
2019-01-04, 17:06
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det om bränder börjar lite grand kring sidan 43 i tråden. Därefter återkommer det vid ca sidan 123 och framåt.
Tack.

Får kika igenom det där igen men är nästan 100 på att hon greps utomhus.
2019-01-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Tack.

Får kika igenom det där igen men är nästan 100 på att hon greps utomhus.
(FB) Anmälde sitt ex för grova mail/inlägg som hon själv gjort i hans namn (Skellefteå)

Inlägg 1798 på sidan 150.

Gripen utomhus enligt denna signatur.

Edit: men det i sig behöver ju inte innebära någonting alls eftersom huset var nedbrunnet vid det tillfället. att hon inte var kvar hemma var liksom en given förutsättning. Annars hade hon nog varit död.
2019-01-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag kan tänka mig att alkohol har en del med detta att göra och han skrev rätt nasty saker på sin Facebook vid den här tiden också. Lite lätt ur balans kan man tro med hemmet nedbrunnet och frugan som tar ut skilsmässa samtidigt.

Så att det går iväg ett och annat SMS kan nog ha hänt också.
2019-01-04, 18:57
Medlem
Söker ännu Lägenhet också....

Förstahandskontrakt eller tillsvidare andra hands kontrakt söker lägenhet. Hus rimlig hyra
Lugn snäll trevlig kvinna 32 år ha bra referenser från andra boenden
Söker jobb. Röker dricker inte inga
2019-01-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe

Förstahandskontrakt eller tillsvidare andra hands kontrakt söker lägenhet. Hus rimlig hyra

Och där avslöjades den lögnen. Var väl användaren ymmij1958 som påstod att tessan arbetade som barnflicka?

Om hon blir dömd även denna gång. Vad tror ni om påföljden? Med tanke på tidigare domar osv.
2019-01-04, 19:06
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe

Blir väl trångt i ettan med tvillingar... Nåväl, några väntade tvillingar är det knappast. Hon får det extra kämpigt nu med att "få hem" barnen. Det blir även i fortsättningen kortvariga barnträffar för henne och det under övervakning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in