Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
Jag kan inte säga mer en det var den infon jag fick då.Och vad jag vet idag är att anhöriga är mkt förtegna och undanhåller informatipn även för vänner.Det var långt senare som min vän fick veta om testamentet.Faktiskt först när detta blev offentligt.Likadant med presskonferensen.Polisen har gått ut med information i samförstånd med vad som skulle sägas och inte sägas till allmänheten.De har sin hypotes om hur detta har gått till men hela sanningen finns dock endast hos de avlidna.
Jo, men just därför skaver det. Uppgivet skäl - ingen framtid för familjer med barn med ME-diagnos - är inget skäl. Inte ens om man tror på de allra värsta demoner, domedagsprofetior och häxdoktorer. Och det har förhoppningsvis knappast dessa välutbildade svenska föräldrar trott på.
Egentligen hade nog inte de flesta av oss här varit så intresserade och berörda av detta om föräldrarna ”bara” suiciderat och avlidit. De hade varit två till i den förfärligt tragiska gruppen av 1.400 suiciderande personer varje år, men tråden hade inte sett ut så här då.
Vi är är berörda för de mord på barnen A och M som skett.
Det är väldigt ovanligt att anhöriga inte vill att mord på deras två barnsläktingar ska diskuteras vidare eller att det inte finns minsta lilla minnessida eller officiella foton på de mördade flickorna.