2019-01-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fetad text; precis, det har varit frågan om att köpslå och kompromissa med de anhöriga, med allt vad det innebär.

Det har framkommit att du är bekant med någon som har kontakt med O´s släkt, inte sant? Och då får man förmoda att förtegenheten avser dem. Hur tänker du om det?
Ja jag vet inte vad jag ska svara.Det är svårt vet ju själv bara hur man tänker...Hur kunde dem och vad rörde sig i huvudet på dem.Har töserna fått lida m.m Så de är väl kanske rädda för hur människor ska reagera mot dem etc Räcker ju med att läsa en dels ställningstagande härinne som blandar in både släkt och vänner.Jag själv kunde ju aldrig tänka att de planerade detta.Fruktansvärt svårt att ta till sig och metoden är en mer grotesk....så jag förstår att de vill undanhålla detaljer......
Citera
2019-01-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja jag vet inte vad jag ska svara.Det är svårt vet ju själv bara hur man tänker...Hur kunde dem och vad rörde sig i huvudet på dem.Har töserna fått lida m.m Så de är väl kanske rädda för hur människor ska reagera mot dem etc Räcker ju med att läsa en dels ställningstagande härinne som blandar in både släkt och vänner.Jag själv kunde ju aldrig tänka att de planerade detta.Fruktansvärt svårt att ta till sig och metoden är en mer grotesk....så jag förstår att de vill undanhålla detaljer......

Utifrån det du vet, tror du då att båda föräldrarna var helt överens om att hela familjen skulle dö? Trots polisens information tror en del ändå att O var ensam gm eller att någon av föräldrarna var mycket mer drivande. Att tex H var suicidal och fick med sig Oskar. Vet du något om hur föräldrarna mådde under hösten 2017? Var firade man jul?
Citera
2019-01-04, 15:17
Medlem
Citat:
Sanning med modifikation. Sanningen just nu är väl det polisen kommit it med.Mer tycker väl de inte allmänheten bör veta.Men de har väl en hypotes om hur det hela gått till varför ena tösen bara var preparerad med lugnande ?Hur de med största sannolikhet vet att båda är liks medskyldiga etc.Kommer troligen läcka ut så småningom.
Troligtvis ganska snart efter händelsen.
Varför den bör stängas? Så många spekulationer som gör ont för bägge sidor av släkt och vänner att läsa.Svårt nog ändå att något så ofattbart kunde hända.
Vilken händelse?
Citera
2019-01-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vilken händelse?
Då de hittades.
Citera
2019-01-04, 15:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag kan inte säga mer en det var den infon jag fick då.Och vad jag vet idag är att anhöriga är mkt förtegna och undanhåller informatipn även för vänner.Det var långt senare som min vän fick veta om testamentet.Faktiskt först när detta blev offentligt.Likadant med presskonferensen.Polisen har gått ut med information i samförstånd med vad som skulle sägas och inte sägas till allmänheten.De har sin hypotes om hur detta har gått till men hela sanningen finns dock endast hos de avlidna.

Jo, men just därför skaver det. Uppgivet skäl - ingen framtid för familjer med barn med ME-diagnos - är inget skäl. Inte ens om man tror på de allra värsta demoner, domedagsprofetior och häxdoktorer. Och det har förhoppningsvis knappast dessa välutbildade svenska föräldrar trott på.

Egentligen hade nog inte de flesta av oss här varit så intresserade och berörda av detta om föräldrarna ”bara” suiciderat och avlidit. De hade varit två till i den förfärligt tragiska gruppen av 1.400 suiciderande personer varje år, men tråden hade inte sett ut så här då.
Vi är är berörda för de mord på barnen A och M som skett.

Det är väldigt ovanligt att anhöriga inte vill att mord på deras två barnsläktingar ska diskuteras vidare eller att det inte finns minsta lilla minnessida eller officiella foton på de mördade flickorna.
Citera
2019-01-04, 15:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja, du har nog alldeles rätt i ditt resonemang. Släktingarna ska leva med vetskapen och bara den i sig är smärtsam och tung.
Citera
2019-01-04, 15:23
Medlem
Citat:
Sanning med modifikation. Sanningen just nu är väl det polisen kommit it med.Mer tycker väl de inte allmänheten bör veta.Men de har väl en hypotes om hur det hela gått till varför ena tösen bara var preparerad med lugnande ?Hur de med största sannolikhet vet att båda är liks medskyldiga etc.Kommer troligen läcka ut så småningom.
Troligtvis ganska snart efter händelsen.
Varför den bör stängas? Så många spekulationer som gör ont för bägge sidor av släkt och vänner att läsa.Svårt nog ändå att något så ofattbart kunde hända.

Så är det tyvärr. Anhöriga till mördare får lida och anhöriga till offer får medlidande. På så vis är detta ingen nyhet. Det är alltid en tragedi och många anhöriga får leva vidare med sina anhörigas illgärningar. Jag kan väl tycka att som anhörig skulle jag inte läsa Flashback annat än om jag inte fått tillräckligt med svar från polisen eller ens då. Viktigare att släkten, kanske båda släkterna, ser till att prata med varandra och försöker förstå varför detta hände.

Den ena dottern hade spår av lugnande. Med "spår" menar man att det inte är verksamt eller ens mätbart. Vet inte heller om polisen bara återgav första sidan på sammanställningen från RMV där "lugnande eller läkemedel" redovisas tillsammans. Så kanske det bara var resterna av Alvedon men vad det än var så hade det ingen effekt på vare sig värk, oro eller något annat. Så båda döttrarna kan anses varit helt klara i knopp och kropp. Det är tråkigt att inse. Föräldrarna verkade inte haft så höga halter av något i sig.

All fakta kommer läcka ut så småningom. Det kommer inte bli sorgligare för de anhöriga pga det.
Citera
2019-01-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Utifrån det du vet, tror du då att båda föräldrarna var helt överens om att hela familjen skulle dö? Trots polisens information tror en del ändå att O var ensam gm eller att någon av föräldrarna var mycket mer drivande. Att tex H var suicidal och fick med sig Oskar. Vet du något om hur föräldrarna mådde under hösten 2017? Var firade man jul?
Itifrån det jag vet är väl att ingen tror på brevet.Dvs motivet...ingen förstår eller begriper detta.Det är därav utredningen har tagit tid.Och detta förklarade jag från början.Jag skrev att villan var fortfarande avspärrade och tekniker for fram och tillbaka för att finna mer ledtrådar etc.Kommer nog alltid att förbli en gåta om inget mer kommer fram.
Min vän har en hypotes och den kan du läsa bakåt i tråden.Det är ju mkt märkligt att M blev sjuk i samband med Os preffessur.Han tackade Nej till Uppsala då han skulle behövt vars i Stockholm mer.Både O och H älskade att arbeta och ta sig an utmaningar.Varför tog de sig inte an denna med tösernas sjukdom är obegrebligt.Vad jag har fått till mig var att O ville att M skulle fortsätta med piano, men att logistiken skulle inte fungera i samband med hans nya åtagande.Så frågeställningen är hur mkt planerat detta var ? Och av vem...
Citera
2019-01-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo, men just därför skaver det. Uppgivet skäl - ingen framtid för familjer med barn med ME-diagnos - är inget skäl. Inte ens om man tror på de allra värsta demoner, domedagsprofetior och häxdoktorer. Och det har förhoppningsvis knappast dessa välutbildade svenska föräldrar trott på.

Egentligen hade nog inte de flesta av oss här varit så intresserade och berörda av detta om föräldrarna ”bara” suiciderat och avlidit. De hade varit två till i den förfärligt tragiska gruppen av 1.400 suiciderande personer varje år, men tråden hade inte sett ut så här då.
Vi är är berörda för de mord på barnen A och M som skett.

Det är väldigt ovanligt att anhöriga inte vill att mord på deras två barnsläktingar ska diskuteras vidare eller att det inte finns minsta lilla minnessida eller officiella foton på de mördade flickorna.

Efter omständigheterna så är det så kanske det är bäst att inte allmänheten vet mer.
Att det inte finns officella bilder m.m är inget konstigt.Som jag sagt innan så hade töserna både vänner och FB och instagram och där finns bilder på dem och de finns i minnet hos många.
Citera
2019-01-04, 15:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Itifrån det jag vet är väl att ingen tror på brevet.Dvs motivet...ingen förstår eller begriper detta.Det är därav utredningen har tagit tid.Och detta förklarade jag från början.Jag skrev att villan var fortfarande avspärrade och tekniker for fram och tillbaka för att finna mer ledtrådar etc.Kommer nog alltid att förbli en gåta om inget mer kommer fram.
Min vän har en hypotes och den kan du läsa bakåt i tråden.Det är ju mkt märkligt att M blev sjuk i samband med Os preffessur.Han tackade Nej till Uppsala då han skulle behövt vars i Stockholm mer.Både O och H älskade att arbeta och ta sig an utmaningar.Varför tog de sig inte an denna med tösernas sjukdom är obegrebligt.Vad jag har fått till mig var att O ville att M skulle fortsätta med piano, men att logistiken skulle inte fungera i samband med hans nya åtagande.Så frågeställningen är hur mkt planerat detta var ? Och av vem...
Fetade ord; Var det O som uppgav detta skäl inför släkten?
Citera
2019-01-04, 15:34
Medlem
harperlees avatar
Citat:

Men varför fortsätter du att hitta på saker? Vaddå hans nya åtaganden? Han hade inga nya åtaganden hösten 2017 och dessutom vore det väl otroligt konstigt att ljuga ihop en allvarlig sjukdom hos sitt barn för att man inte hinner skjutsa till pianoundervisning en gång i veckan?
Citera
2019-01-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fetade ord; Var det O som uppgav detta skäl inför släkten?
Det finns hört från bägge hållen.H hade varken tid eller lust att köra verkade det som.Imgen vet vad som förekommit bakom dessa dörrar.Kanske var allt inte så bra...O pratade i vsrt fall med sina arbetskamrater om hemsituationen, medans H var mer förtegen och klistrade på en fasad och gjorde allt för att engagera sig i andras problem.Vilket jag tycker är märkligt.Det brukar heta man kan inte hjälpa andra förrens man har tagit hand om sitt eget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in