2019-01-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censere
Kan du snälla länka klippet?

Här är det (efter ca 6 min)

https://www.oppetarkiv.se/video/3309753/valvakan-1994
Citera
2019-01-04, 14:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Hon syns även strax innan intervjun (mörkt hårspänne), i bakgrunden, när "socialdemokraten" blir intervjuad.
Citera
2019-01-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
I detta barnamord vill inte ens polisen säga att det finns misstänkta GÄRNINGSMÄN och de bestämmer med deras anhöriga vad de skall säga till allmänheten. Hur redovisas såna här brott i andra länder? Grannländer och övriga världen. Hemligstämplas undersökningsprotokoll, finns åklagare och domare med, osv?

Det uppgav polisen redan i januari 2018 när dom informerade om att att starta en Mordutredning. Med föräldrarna som misstänka gärningsmän.

"Så som ni förstår, så ger utredningen sammantaget här stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat, att gemensamt och i samförstånd, genomföra den här gärningen tillsammans och båda två är därför också så klart formellt misstänkta i ärendet för att gemensamt och i samförstånd ha dödat sina två döttrar."
Senast redigerad av Remark 2019-01-04 kl. 14:48.
Citera
2019-01-04, 14:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Rockkungen nämnde "lavetter" och att O var "hårdhänt".

Rockkungen nämnde väldigt mycket mer. Kan en person verkligen ha så många negativa egenskaper. Lavetten kanske hon fick när hon förde familjens utplåning på tal.
Citera
2019-01-04, 14:26
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja du jag undrar detsamma och bara hoppas de kan stänga denna tråd snart.Tids nog kommer sanningen krypa fram...
Citerar ett inlägg av dig, mars 2018: "De hittar ett självmordsbrev och ett erkännande som sägs vara underskrivet av både O och H inget annat bevisar att de skulle gjort det i samförstånd !"

Vill du vidareutveckla vad du menade med att inget, förutom underskrifterna, bevisade att de skulle ha gjort det i samförstånd?
Citera
2019-01-04, 14:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Tack. Längden är svårt att sia om, ser normal ut, kanske runt 1.70, om man jämför med damerna runt om innan intervjun - men späd och tunn skulle jag väl knappast bedöma hennes kroppskonstitution, mer normalbyggd. Kanske vältränad, i form alltså.

Hur hon sen såg ut 2017 framkommer givetvis inte.
Citera
2019-01-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Nu är jag lite för korkad som avslöjar sig själv.
Men jag är Missan och jag var Moas pianolärare innan Oskar mördade henne . Jag gillade hela familjen innan. Nu känner jag avsky över allt detta . Inte bara att barnen mördades även
hur dom mördades . Du vet själv att Oskar gjorde allt detta och polisen har ingen skyldighet - tyvärr - att säga det. En tunn kvinna som Hanna kan inte strypa barn och framförallt var Hanna ingen mördare. Oskar har en stark släkt. Du vet det. Oskar var väldigt skärpt. Jag är helt övertygad om att han hade god tid på sig att fixa allt pappersarbete.
Om Hanna - vet inte- var döende så måste han på nåt sätt fixat det.

Det är inte vad den grundliga mordutredningen kommit fram till. Föräldrarna har gemensamt planerat och i samförstånd beslutat sig att mörda sina två barn.

Dom
Citera
2019-01-04, 14:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Hanna var inte längre än 1.65-68. Allt annat är lögn
I ett av dina inlägg nämner du att M*a blev mera pratsam i mars-april, alltså strax innan hon slutar med sina pianolektioner.
Vad/hur tänkte du kring den förändringen?
Citera
2019-01-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det uppgav polisen redan i januari 2018 när dom informerade om att att starta en Mordutredning. Med föräldrarna som misstänka gärningsmän.

Det satt långt inne och på sista/senaste PT så pratar polisen fortfarande om pappan, mamman, föräldrarna. Dessa barn får inte ens upprättelse av polisen. Jamsande. Poliser skall peka med hela handen.

Jag citerar Staffan Dopping på Twitter den 13 januari:

"Expressen går före och vågar beskriva våldsdådet i Bjärred-familjen som en "mord-tragedi". Bra.
Gå emot Malmö-polisens daterade och tvivelaktiga "familjetragedi."
Citera
2019-01-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Citerar ett inlägg av dig, mars 2018: "De hittar ett självmordsbrev och ett erkännande som sägs vara underskrivet av både O och H inget annat bevisar att de skulle gjort det i samförstånd !"

Vill du vidareutveckla vad du menade med att inget, förutom underskrifterna, bevisade att de skulle ha gjort det i samförstånd?

Jag kan inte säga mer en det var den infon jag fick då.Och vad jag vet idag är att anhöriga är mkt förtegna och undanhåller informatipn även för vänner.Det var långt senare som min vän fick veta om testamentet.Faktiskt först när detta blev offentligt.Likadant med presskonferensen.Polisen har gått ut med information i samförstånd med vad som skulle sägas och inte sägas till allmänheten.De har sin hypotes om hur detta har gått till men hela sanningen finns dock endast hos de avlidna.
Citera
2019-01-04, 14:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jag kan inte säga mer en det var den infon jag fick då.Och vad jag vet idag är att anhöriga är mkt förtegna och undanhåller informatipn även för vänner.Det var långt senare som min vän fick veta om testamentet.Faktiskt först när detta blev offentligt.Likadant med presskonferensen.Polisen har gått ut med information i samförstånd med vad som skulle sägas och inte sägas till allmänheten.De har sin hypotes om hur detta har gått till men hela sanningen finns dock endast hos de avlidna.
Fetad text; precis, det har varit frågan om att köpslå och kompromissa med de anhöriga, med allt vad det innebär.

Det har framkommit att du är bekant med någon som har kontakt med O´s släkt, inte sant? Och då får man förmoda att förtegenheten avser dem. Hur tänker du om det?
Citera
2019-01-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vilken sanning? Varför bör denna tråd stängas? Kan du lägga ut bilden på Hanna? När fick anhöriga veta att barnen och Hanna var kvävda och kvävda eller strypta?
Sanning med modifikation. Sanningen just nu är väl det polisen kommit it med.Mer tycker väl de inte allmänheten bör veta.Men de har väl en hypotes om hur det hela gått till varför ena tösen bara var preparerad med lugnande ?Hur de med största sannolikhet vet att båda är liks medskyldiga etc.Kommer troligen läcka ut så småningom.
Troligtvis ganska snart efter händelsen.
Varför den bör stängas? Så många spekulationer som gör ont för bägge sidor av släkt och vänner att läsa.Svårt nog ändå att något så ofattbart kunde hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in