Jag ska hjälpa dej att förklara mitt inlägg då du uppenbarligen vill missförstå:
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Vill inte låta okänslig, men först när jag hörde om hur hon legat och förblött med avskuren hals i nästan 2 timmar och sedan dog någon minut efter att någon kom så mådde jag riktigt dåligt över det. Men sedan läste jag lite i en FUP och det kom fram att kvinnan var knarkare, hemlös, umgicks med löst folk, hade våldtagits innan, misshandlats, misshandlat själv, skickat folk på sina vänner vid tjafs, sålt sin kropp för knark, hur egoistisk hon är mot sin bror som bara kommer till han när hon behöver mat, pengar till mobilen eller någon att prata med, och att hon inte verkar bry sej speciellt mycket om sitt barn så gick denna dåliga känsla ner en hel del. Visst, hon är fortfarande människa och förtjänade inte det där. Men det känns som att hon levt ett hårt liv och hon kunde härda det mer än om en normal 28 årig kvinna hade drabbats av det där.
Har jag skuldbelagt henne här någonstans? Nej jag säger inte någonstans att det var hennes fel eller att hon förtjänade detta. Har jag förminskat själva brottet? Nej jag konstaterar bara fakta om hennes livsstil och personlighet. Är det kvinnohat? Jag förstår inte, jag har inte nämnt något som är relevant om hennes kön.
Citera mitt inlägg igen och svara med att fetmarkera svaret på dessa 3 frågor var i texten exakt jag gör det. På ett pedagogiskt sätt så man förstår. Annars är du bara en idiot. Du får en chans nu att styrka dina påståenden i min text. Annars trollar du bara med mina ord.
Så fetmarkera i min text var jag skuldsätter henne, förminskar brottet och var kvinnohatet kommer ifrån. För inte fan har jag tyckt mer synd om manliga knarkare som fått halsen avskuren och legat och förblött ensam i 2 timmar? Då hade det varit kvinnoförakt.
Du citerar mitt inlägg igen och sedan kommer med 3 påstående i samma inlägg som inte ens stämmer

Sedan att du trollar med mina ord eller väljer själv att läsa mellan raderna för något som inte finns där, ja då ligger felet hos dej.