Citat:
Ursprungligen postat av
Emmy.Ha
Jag kan ge dig att jag inte tror att jag skulle höra dig tala nedsättande om sånna saker. Men det är klart jag hört män tala nedsättande om det som till exempel att det är allt kvinnor är bra på vilket antyder att de är bra på något som inte är värdefullt.
Du måste titta på vilka som skriver i denna tråd. Det finns tre typer av personer:
1. Prepubertala glin. Småglin som skriver mest för att få uppmärksamhet och provocera. De slänger ofta ur sig oneliners.
2. Män som är uppväxta med en bitter mamma. En mor som oftast är bitter efter en skilsmässa och år ut och år in talar om hur värdelösa män är. När sonen hör detta tillräckligt länge väcks ett hat mot kvinnan. Dessa män är offer.
3. Män som är uppväxta med sand mellan tårna. Där har du ett riktigt problem som feminister inte vågar ta tag i. De är verkligen uppväxta med ett strukturellt hat mot kvinnor.
Om vi tittar på topic så stämmer det att män har bättre förutsättningar att vara bättre än kvinnor på det mesta. Dvs en förutsättning. Det innebär inte att man är bättre än kvinnor bara för att man är en man. Anledningen till detta är vår tävlingsinstinkt. Det är en biologisk nödvändighet för rasens överlevnad. Vi har genom alla tider varit tvungna att tävla om kvinnorna för att kunna fortplanta oss. Det har gett oss män ett evolutionistiskt försprång på en miljard år.
Men det finns områden där män aldrig kan bli bättre än kvinnan. Städning är en sådan sak. Man har kunnat bevisa att kvinnohjärnan kan registrera skit som inte manshjärnan kan. Anledningen är att det har varit en nödvändighet för att avkomman inte ska dö i sjukdomar. Där har kvinnan en miljards års försprång.
Att påstå att dessa kvinnliga attribut inte är värdefulla är brist på kunskap. Jag själv förespråkar kärnfamilj där en man är en man och en kvinna är en kvinna. Många kvinnor sitter på färdigheter jag är värdelös på, och jag besitter färdigheter som många kvinnor är värdelösa på. Det gör ju att man kan komplettera varandra. Historiskt sett visar dessutom att barn i kärnfamiljer mår bättre, klarar skolan bättre, lyckas bättre i karriären mm.