Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-31, 11:55
  #925
Medlem
Något är fundamentalt fel med omskrutna g+! Folk använder det ju inte.
Kontakter söks inte och användarnas sidor gapar mestadels tomma och ödsliga. Överallt möts man av det lindrigt muntra beskedet att man kommit till "sidans slut", trots att sidan inte innehåller ett endaste litet inlägg.
Finns någon lösning på G+ tydligen mycket svåra problem? Hur kan "användarna" (som oftast inte ens vet vad G+ är) aktiveras? Eller bygger hela G+ på en felaktig uppfattning, om hur människor fungerar?

Kan vi, som ingår i det krympande fåtal, som emellanåt besöker G+ göra något, för att åstadkomma mer liv och rörelse i denna hittills svårt misslyckade storsatsning av Google?
Citera
2016-03-12, 22:41
  #926
Medlem
Arbetarbroders avatar
Stämmer "ryktet" att man kan radera detta Google+ nu och det är bara "sidan i G+" som försvinner..?

Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Något är fundamentalt fel med omskrutna g+! Folk använder det ju inte.
...
Kan vi, som ingår i det krympande fåtal, som emellanåt besöker G+ göra något, för att åstadkomma mer liv och rörelse i denna hittills svårt misslyckade storsatsning av Google?

Vad använder ni det egentligen? Är det en sorts Googles variant av Facebook?
Att det upplevs som så dött som du beskriver är gissningsvis för Google+ tvångsansluter användare via Gmail, YouTube etc.
Trådens topic. har inom parantes [ej invites!] vilket jag gissar är tillagt i G+ början, för nu behövs det ju ingen inbjudan utan Google har ändrat till nån sorts obligatorisk närvaro..
Det är dels ett fulknep, jag signar upp mig på de jag vill va med på och de innefattar varken Facebook eller Google Plus
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-03-12 kl. 22:49.
Citera
2016-03-12, 22:46
  #927
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Stämmer "ryktet" att man kan radera detta Google+ nu och det är bara "sidan i G+" som försvinner..?
Roota luren så kan du avinstallera Google+.
Citera
2016-03-12, 22:52
  #928
Medlem
Någon som vet om man kan autouppladda album via iphone?
Citera
2016-03-12, 22:53
  #929
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Roota luren så kan du avinstallera Google+.
Fan va störande!
Inte ditt svar givetvis, det ska du ha tack för, men hur Google hanterar den här skiten.

Rootad mobil = ingen försäkring va? Är det ju fan värt.

Men YouTube-inlogg och tom. Gmail försvinner inte, eller? (Om jag rootar och raderar G+ Appen)
Citera
2016-03-25, 07:45
  #930
Medlem
Arbetarbroders avatar
Vad är egentligen Google + för slags sida? Jag vågar knappt klicka nånstans för jag är rädd att aktivera nått men nu ser den helt annorlunda ut än sist jag kollade, för nått halvår sen typ.

För det är ju mera än en app i mobilen, även om det är sjukt att tvinga Android-användare att ha appen och inte kunna radera den som alla andra appar.
Trots en slags tvångsanslutning verkar Google har havererat totalt med det här bygget, och det är ändå ett företag som producerat en del annat användbart.

"En version av Facebook" har jag fått höra, och jag had aldrig haft konto där och inte sett dess fenomenala storhet, mer än de som signat upp sig på Facebook har gjort det av egen fri vilja,
Nu när jag kollade jag G+ igen, och fattar inte mycket men de ser mest ut som nån form av Twitter-kopia fast mer än 140 tecken och saknar helt puls.
(stendött)

Men det verkar av det jag kan fattar när man läser på Google att man kan radera sin profil nu utan få hela Googles ekosystem att försvinna på samma gång, och om de stämmer så är de ju bra av Google.
(om jag inte har fel bär och de visst försvinner massa saker..?)

Väldigt nyfiken på vad ni som använder Google+ regelbundet gör där?
Är det en slags Twitter/Facebook kopia eller? Finns ju flertalet i tråden o på Flashback iallafall några som spenderar tid där..?

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbsfil
Någon som vet om man kan autouppladda album via iphone?
Inget svar på din fråga, men Google Foto & Google Plus var väl sammankopplat förut? Kom bilder automatiskt upp på G+ under den tiden?
Citera
2016-07-23, 15:21
  #931
Medlem
Softices avatar
Hallå alla Google plus proffs 😎

Har fått konstiga bilder från Google plus och undrar om någon annan fått samma? Barn med avhugget huvud, mindre trevligt...
Spam eller nån som gör sig lustig?
Citera
2016-07-23, 15:41
  #932
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softice
Hallå alla Google plus proffs 😎

Har fått konstiga bilder från Google plus och undrar om någon annan fått samma? Barn med avhugget huvud, mindre trevligt...
Spam eller nån som gör sig lustig?

Nej, inga sådana bilder som du nämner eller annat som räknas som spam, banners har trillat in hos mig.
Citera
2016-07-24, 14:23
  #933
Medlem
Softices avatar
Ok så då är det alltså en person som tyckt att jag ska ha de bilderna? Trögfattad här men förklara gärna. Tack! Också
Citera
2019-01-03, 18:37
  #934
Medlem
Carbuncles avatar
Vad var egentligen grejen med Google+?

Jag har inte speciellt mycket koll på Facebook och Google+ eftersom jag aldrig haft några konton, men som jag förstår det så skapades inte Google+ som en direkt konkurrent till Facebook utan som någonting "förnämare", eller hur man nu ska uttrycka sig. Goggle+ försvinner visst nu i vår utan att ha lämnat ett spår efter sig i världshistorien. Hur kan Google ha misslyckats så kapitalt med denna satsning?

Vad var poängen med Google+? Fanns det överhuvud taget någon som var medlem där? Kommer du sakna Google+?
__________________
Senast redigerad av Carbuncle 2019-01-03 kl. 19:29.
Citera
2019-01-03, 18:59
  #935
Medlem
rd2s avatar
G+ var väl i stort sett en grej för att knyta ihop alla deras egna tjänster som drive och YouTube, där man enkelt kan dela innehåll och försöka etablera nån slags social plattform utöver det.

Nej kanske inte en konkurrent, men ändå ytterligare en tjänst som skall efterlikna något som redan finns.
Kan tänka mig att G+ var mer populärt i USA.
Citera
2019-01-03, 20:00
  #936
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Det var väl googles svar på FB.. Dog dock lika fort som det anlände. Pinsamt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback