2019-01-03, 16:23
Medlem
Ugglan.s avatar
En tanke som ibland poppar upp: Erik Fjellman ska ha arbetat på sjukhuset sommaren som Helena försvann. Jag kan ha glömt, men ska han ha arbetat natten som Helena försvann?

För övrigt tycks han bo i USA. Om man tittar på Eriks Facebook så verkar han ha tagit bort mycket av sin personliga information från startsidan. Jag har för mig att det från början stod att han var från Mariestad och allt det där samt att han hade gått på Vadsbogymnasiet. Likaså: Har hans vänlista varit stängd hela tiden eller har den stängts på senare tid?

En annan fundering: Finns det en logisk förklaring till varför Erik bor i USA - eller finns det en speciell anledning?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-01-03 kl. 17:23.
Citera
2019-01-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har för mig att det från början stod att han var från Mariestad och allt det där samt att han hade gått på Vadsbogymnasiet.

Erik Fjellman växte upp i Mariestad, helt 100 på det. Vet inte om han gick på Vadsbo. Varför han flyttade till staterna...?
Citera
2019-01-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Intressant...mycket intressant vinkling i ärendet...

Och en äldre” man med kontakter omkring sig och personer i sin omgivning som backar upp .
Unga fulla , ivriga , hetsiga unga personer tror jag inte skulle ha klarat att hålla på denna hemlighet så länge som 25 år .
En person som var eller kanske är idag ett välkänt ” namn ??? kan nog få sina närmsta” att bevara en hemlighet . Så tror fortfarande att Helenas mördare är / var en äldre person och ett känt namn i Mariestad eller i närområdet .
Citera
2019-01-03, 19:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
En tanke som ibland poppar upp: Erik Fjellman ska ha arbetat på sjukhuset sommaren som Helena försvann. Jag kan ha glömt, men ska han ha arbetat natten som Helena försvann?

För övrigt tycks han bo i USA. Om man tittar på Eriks Facebook så verkar han ha tagit bort mycket av sin personliga information från startsidan. Jag har för mig att det från början stod att han var från Mariestad och allt det där samt att han hade gått på Vadsbogymnasiet. Likaså: Har hans vänlista varit stängd hela tiden eller har den stängts på senare tid?

En annan fundering: Finns det en logisk förklaring till varför Erik bor i USA - eller finns det en speciell anledning?

Har för mig att EF studerade (och jobbade?) i Göteborg vid universitetet där. Kan flytten ha haft med studierna (jobbet?) att göra?

EF (och BB d.y.) ska ha jobbat på sjukhuset sommaren -92. Har glömt i dag om det var just den aktuella natten. Det finns någon som vet, och om du PM:ar eller mailar mig om detta, så kan jag lägga ut svaret i tråden, om du inte vill göra det själv. (Jag kan i och för sig kontakta dig själv och fråga, om du inte ser det här. )
Citera
2019-01-03, 19:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Erik Fjellman växte upp i Mariestad, helt 100 på det. Vet inte om han gick på Vadsbo. Varför han flyttade till staterna...?

På Torsö?
Citera
2019-01-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn

Erik gick på vadsbo 87-89 så i någorlunda samma ålder som många berörda här. Men varför är han intressant? Just för att han jobbade på sjukhuset aktuell natt?
Citera
2019-01-03, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
På Torsö?
torsö ja.
Citera
2019-01-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Tack för det Ugglan !!

Jag förstår dig ibland med din vassa ton. För det är ju inte precis någon i ärendet, skönlitteratur vi avhandlar här...
Du har lite senare ett P.M i din korg

Må bra och ingen mer glögg nu !! (Här i alla fall... )

Apropå hysch-hyschet om BW, väldigt få av dem jag pratat med i mstad ser honom som misstänkt i det här så finns det saker som tyder på motsatsen så ut med dem istället. Vi befinner ju oss trots allt i elfte timmen. Betänk också att systrarna är rätt övertygade om pilot som inblandad i det här och ingen annan, och pilot är inte BW den saken är klar.
Citera
2019-01-03, 19:32
Medlem
Kände Helena EF och BB d.y så hon skulle följa med i deras bil trots att hon inte direkt var behov av skjuts, utan bara ville hänga med dem?
Citera
2019-01-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Apropå hysch-hyschet om BW, väldigt få av dem jag pratat med i mstad ser honom som misstänkt i det här så finns det saker som tyder på motsatsen så ut med dem istället. Vi befinner ju oss trots allt i elfte timmen. Betänk också att systrarna är rätt övertygade om pilot som inblandad i det här och ingen annan, och pilot är inte BW den saken är klar.

Varför har BWs uppgifter om mötet med Helena inte nämnts någonstans förutom i den tidiga artikeln?
Blev han inte granskad pga av hans nära relation till systern och Helenas vänner?
Ingick han som misstänkt i utredningen och därför uteslöts hans relevanta vittnesuppgifter?
I och för sej berättade han säkert allt för UA vid tiden eftersom de var vänner och han var där och stöttade...
Eller vad tror du?
Citera
2019-01-03, 19:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har för mig att EF studerade (och jobbade?) i Göteborg vid universitetet där. Kan flytten ha haft med studierna (jobbet?) att göra?

EF (och BB d.y.) ska ha jobbat på sjukhuset sommaren -92. Har glömt i dag om det var just den aktuella natten. Det finns någon som vet, och om du PM:ar eller mailar mig om detta, så kan jag lägga ut svaret i tråden, om du inte vill göra det själv. (Jag kan i och för sig kontakta dig själv och fråga, om du inte ser det här. )

Jag är inte riktigt med i det andra stycket. Jag frågade om Erik jobbade på sjukhuset den aktuella natten. Så, vilket "svar" syftar du på?
Citera
2019-01-03, 19:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag är inte riktigt med i det andra stycket. Jag frågade om Erik jobbade på sjukhuset den aktuella natten. Så, vilket "svar" syftar du på?

Jag syftar på svaret på om han jobbade på sjukhuset den aktuella natten eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in