2019-01-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
En sak ni glömmer är att ni alla föds in i den här kulturen. Den nuvarande svenska kulturen är egentligen inte katastrofal, det är kombinationen med globalism som gör den sårbar. Så det är varken nuvarande svenska kvinnor eller mäns fel. Problemet började innan er.

Sen är det fel att bara kasta skit på kvinnorna. Precis som ni vill ha "riktiga kvinnor" så vill dom ha "riktiga män". Börja från er själva. Behandlar ni henne som hon vill bli behandlad så kommer hon städa huset, ta hand om barnen och aldrig gnälla

No cigarr.
Citera
2019-01-03, 12:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Alla kvinnor som babblar om mannens sexuella objektifiering av kvinnan, som babblar om systerskap, tiger på arbetsplatser och skolor där kvinnor och tjejer favoriseras framför män, som nyttjar den kvinnliga offerrollen ena stunden för att i nästa stund skrika i primal om sin självständighet, alla kvinnor sm inte respekterar mäns och kvinnors biologiska olikheter etc etc etc ........

Nej kravmaskiner upplever sig sällan som krävande.

Svenska kvinnor idag ställer krav på att mannen ska vara Man, svenska kvinnor idag vill inte leva upp till att vara Kvinna.

Vad är det du menar med att leva upp till att vara kvinna? Kan du specificera, ge exempel.
De kvinnor som förväntar sig att en man ska vara man, som jag gör, lever nog upp till kvinnliga krav också i de flesta fall.
Citera
2019-01-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad är det du menar med att leva upp till att vara kvinna? Kan du specificera, ge exempel.
De kvinnor som förväntar sig att en man ska vara man, som jag gör, lever nog upp till kvinnliga krav också i de flesta fall.
Sörja för en mans själsliga, fysiska välmåga. Lojal, följsam. Uppoffrande, osjälvisk, kärleksfull. Sensuell, behagande. F-n det är ju sorgligt att det är vi män som ska uppfostra och hjälpa vuxna kvinnor att bli kvinnor. Det borde er modersgeneration gjort, istället för att tuta i er att göra uppror mot mannen.
Citera
2019-01-03, 12:45
Medlem
Citat:
Som kvinna - vad tror du är anledningen till att så många kvinnor väljer att skilja sig från sina män, för det är ju oftast kvinnan som vill skilja sig från mannen. Vad för historier hör du som florerar bland kvinnor?
Citera
2019-01-03, 12:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Sörja för en mans själsliga, fysiska välmåga. Lojal, följsam. Uppoffrande, osjälvisk, kärleksfull. Sensuell, behagande. F-n det är ju sorgligt att det är vi män som ska uppfostra och hjälpa vuxna kvinnor att bli kvinnor. Det borde er modersgeneration gjort, istället för att tuta i er att göra uppror mot mannen.

Du vill ju inte ha en kvinna, du vill ha en slav.
Det du beskriver är ju i princip att kvinnan ska existera bara för mannens skull, som att hon inte är en egen person med egna behov och känslor. Kvinnor är människor lika mycket som män.
Följsam, behagande, uppoffrande och osjälvisk är självutplånande för en människa, om denna ska vara det konstant, framförallt om bara den ena parten ska vara det. Givetvis ska man vara osjälvisk i en relation, det gäller både man och kvinna.
Relationer är att ge och ta, inte att den ena ska ge bort sig själv och sin själ medans den andre ska ta för sig och styra skutan.
Vad är det som gör att du ser på kvinnan som mindre människa än mannen? Att hon skulle ha ett mindre värde som enskild individ? Att hennes behov inte är viktiga?
Citera
2019-01-03, 13:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Som kvinna - vad tror du är anledningen till att så många kvinnor väljer att skilja sig från sina män, för det är ju oftast kvinnan som vill skilja sig från mannen. Vad för historier hör du som florerar bland kvinnor?

Det är svårt att spekulera i. Jag är inte övertygad om att den som initierar skilsmässan är ensam orsak till att det blivit så. Oftast är det ju båda två som inte klarar att mötas halvvägs tänker jag.
Jag tror en allmänt bidragande orsak till att människor skiljer sig idag är för att helt enkelt möjlighet finns.
Jag köper nämligen inte att det var bättre förr. Folk höll ihop ja, men frågan är hur lyckliga de var i sina på förhand bestämda relationer?
Det var nog mycket otrohet och misär då med z men folk höll käft för att få vardagen att gå ihop.
Nu behöver inte folk finna sig i sådant och därav skilsmässor.
Vad tror du själv? Antar att du har någon tanke kring det?
Citera
2019-01-03, 13:14
Medlem
Citat:
Det är svårt att spekulera i. Jag är inte övertygad om att den som initierar skilsmässan är ensam orsak till att det blivit så. Oftast är det ju båda två som inte klarar att mötas halvvägs tänker jag.
Jag tror en allmänt bidragande orsak till att människor skiljer sig idag är för att helt enkelt möjlighet finns.
Jag köper nämligen inte att det var bättre förr. Folk höll ihop ja, men frågan är hur lyckliga de var i sina på förhand bestämda relationer?
Det var nog mycket otrohet och misär då med z men folk höll käft för att få vardagen att gå ihop.
Nu behöver inte folk finna sig i sådant och därav skilsmässor.
Vad tror du själv? Antar att du har någon tanke kring det?
Att jag undrar beror på att det oftast är kvinnor som vill skilja sig och eftersom du är kvinna själv så antar jag att du hört ett och annat.

Jag tror heller inte det nödvändigtvis var bättre förr, men nu har vi en situation där kvinnor inte verkar nöjda med sina förhållanden och då är det ju värt att diskutera det.

Jag har väl egentligen ingen direkt analys av det men jag kan tänka mig att kvinnor som gifter sig unga och sen skiljer sig runt 30-40 års åldern gör det för att dom tidigt hittade en man som kändes "bekväm"(stabil inkomst typ) och när dom kommer upp i åldern så inser dom att dom favoriserade bekvämlighet över attraktion och sen är otrogna med någon mer typisk alpha.
Citera
2019-01-03, 13:21
Medlem
Citat:
Att jag undrar beror på att det oftast är kvinnor som vill skilja sig och eftersom du är kvinna själv så antar jag att du hört ett och annat.

Jag tror heller inte det nödvändigtvis var bättre förr, men nu har vi en situation där kvinnor inte verkar nöjda med sina förhållanden och då är det ju värt att diskutera det.

Jag har väl egentligen ingen direkt analys av det men jag kan tänka mig att kvinnor som gifter sig unga och sen skiljer sig runt 30-40 års åldern gör det för att dom tidigt hittade en man som kändes "bekväm"(stabil inkomst typ) och när dom kommer upp i åldern så inser dom att dom favoriserade bekvämlighet över attraktion och sen är otrogna med någon mer typisk alpha.
Ja frånskilda morsor på 40 är högvilt för Alfamännen.
Citera
2019-01-03, 13:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Kanske. Jag känner faktiskt inte någon i det åldersspannet som skiljt sig. Men sen bor inte jag i ett White trash område heller, utan folk omkring mig är rätt vettiga. Vet några kollegor som är 55 ungefär som skiljt sig men där har mannen varit den som träffat ny kvinna och dratt.
Vet ett par som blev tillsammans i 20 årsåldern och har två barn, gifta. När de var runt 27 träffade mannen en 40årig kvinna som han fick för sig att han skulle lämna familjen för. Han verkade nästan hamnat i någon sorts psykos.
Men det ordnade sig och familjen höll ihop. Så där skulle jag snarare säga att de kämpade för att hålla ihop familjen istället för att ta den lätta vägen ut. Träffar man dem idag verkar de ha det bra.
Men jag menar, att om kvinnan i den relationen initierat skilsmässa, så kan jag inte tycka att man kan säga att hon lämnat sin man för att hon tröttnat.

Vi får väl utvärdera om tio år hur många som fortfarande är tillsammans av de som gift sig /stadgat sig runt 25-30.

Jag tror verkligen att det antal kvinnor som är otrogna med "alfamän" är försvinnande liten. Däremot kan de ju skilja sig av andra anledningar.
Citera
2019-01-03, 14:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Relationer är att ge och ta, inte att den ena ska ge bort sig själv och sin själ medans den andre ska ta för sig och styra skutan.
Vad är det som gör att du ser på kvinnan som mindre människa än mannen? Att hon skulle ha ett mindre värde som enskild individ? Att hennes behov inte är viktiga?

Touché där har vi ursprunget till att kvinnor vaknade upp.

Det skrämmande är att kvinnor började ställa sig själva dessa frågor redan för...... ja för vääääldigt längesen. Och här sitter vi fortfarande.

Anledningen till varför en hel del män nu sitter och beklagar sig är för att de inte kan trampa ner kvinnor längre. Det är så enkelt. Så fort det började talas om kvinnors lika rättigheter började männen skrika: "JAMEN MINA RÄTTIGHETER DÅÅÅÅ!!!!

Eftersom många män alltid haft en mer eller mindre felaktig bild av manlighet och vad en man(människa) är så inbillar de sig också att de blir mindre män ju mer individ kvinnan blir.

Och så sitter vi här i ett land där män inte behövt gå ut i krig och dö på några hundra år, men ändå gnäller om att kvinnans plats är i köket och hemmet med barnen.

Svenska män har det så otroligt bra, tyvärr sitter de och gnäller om..... helt ärligt, jag vet inte vad fan det är de vill. Eller jo, de vill ju ha det som förr.
Senast redigerad av Jenny9 2019-01-03 kl. 14:35.
Citera
2019-01-03, 14:27
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Vad i dina relationer med kvinnor har varit att de drog över på andra hållet? Vore intressant att höra.
Tro jag är hennes slav!
Citera
2019-01-03, 14:28
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...
Du glömde östeuropa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in