Citat:
Ursprungligen postat av
Viktim
Att jag undrar beror på att det oftast är kvinnor som vill skilja sig och eftersom du är kvinna själv så antar jag att du hört ett och annat.
Jag tror heller inte det nödvändigtvis var bättre förr, men nu har vi en situation där kvinnor inte verkar nöjda med sina förhållanden och då är det ju värt att diskutera det.
Jag har väl egentligen ingen direkt analys av det men jag kan tänka mig att kvinnor som gifter sig unga och sen skiljer sig runt 30-40 års åldern gör det för att dom tidigt hittade en man som kändes "bekväm"(stabil inkomst typ) och när dom kommer upp i åldern så inser dom att dom favoriserade bekvämlighet över attraktion och sen är otrogna med någon mer typisk alpha.
Kanske. Jag känner faktiskt inte någon i det åldersspannet som skiljt sig. Men sen bor inte jag i ett White trash område heller, utan folk omkring mig är rätt vettiga. Vet några kollegor som är 55 ungefär som skiljt sig men där har mannen varit den som träffat ny kvinna och dratt.
Vet ett par som blev tillsammans i 20 årsåldern och har två barn, gifta. När de var runt 27 träffade mannen en 40årig kvinna som han fick för sig att han skulle lämna familjen för. Han verkade nästan hamnat i någon sorts psykos.
Men det ordnade sig och familjen höll ihop. Så där skulle jag snarare säga att de kämpade för att hålla ihop familjen istället för att ta den lätta vägen ut. Träffar man dem idag verkar de ha det bra.
Men jag menar, att om kvinnan i den relationen initierat skilsmässa, så kan jag inte tycka att man kan säga att hon lämnat sin man för att hon tröttnat.
Vi får väl utvärdera om tio år hur många som fortfarande är tillsammans av de som gift sig /stadgat sig runt 25-30.
Jag tror verkligen att det antal kvinnor som är otrogna med "alfamän" är försvinnande liten. Däremot kan de ju skilja sig av andra anledningar.