2018-12-24, 20:27
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneeSeglaren
Japp vi släpper att hon nämnt nått namn.

Hittade det här och det lär vara det enda hon sagt, så troligen kände hon inte igen GM

https://www.expressen.se/nyheter/nu-avslojar-polisen-anna-lenas-sista-ord/
Jag hittade källan till Leif-spåret!
Citat:
Nu avslöjas att den mördade språkläraren Anna-Lena Sven*son, 56, kände igen mördaren.
Innan hon avled viskade hon: – Han heter Leif.

Hassan Ammouri berättar om hur han på morddagen blev uppringd av polisen och fick veta vad Anna-Lena Svenson sagt.
– Polisen ringde mig några minuter efter att det hade hänt och frågade om jag kände någon som heter Leif, säger Hassan Ammouri.

Under sina år som lärare träffade hon många människor och hade hand om ett stort antal elever.
– Jag tror att hon har träffat mördaren, kanske haft med honom att göra, säger Hassan Ammouri.
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2l8Q7/mordaren-heter-leif

Det var inget troll, sorry my bad!
Citera
2018-12-24, 20:30
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det finns troll på trådarna i Flashback. Kännetecknande för dem alla är att de aldrig anger en källa för det de säger. Vad de vill uppnå med desinformationen vet de bara själva: resultatet blir att det verkliga händelseförloppet döljs.

Vill man spekulera kan man prata om allt som finns på månens baksida som vi inte ser från jorden, ungefär så tolkar jag dem.

Här ett källbelagt material om vad A-L hann säga om gm innan hon avled.

Källa: http://www.mordkartan.se/linkoping/dubbelmordet-i-linkoping-2004/

Stämmer att det är bra med trovärdiga källor för att komma framåt. Däremot är nästan alla källor som handlar om dubbelmordet från media och dom är ju lite sådär, även när dom citerar poliser. Kan även vara intressant med personer som av naturliga skäl inte kan lämna källor. Men 2019 som snart drar igång är ett viktigt år eftersom preskriptionstiden går ut för en skyldig max 21 år.
Citera
2018-12-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Huligan spår? WT spår? Fel fotbollsklubb?

Helt fel. Han deltog inte i några som helst aktiviteter eller var medlem i någon klubb.
Killen var inte aggressiv på något sätt.
Citera
2018-12-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Jag är benägen att hålla med dig om att GM har kollat in M, att han väntar på honom. Min teori är att han har något otalt med M, det uppstår gräl (finns vittne som hört höga röster), kniven åker fram, resten välkänd. Detta scenario kan gälla psyksjuk GM likaväl som "normal" dito.
Gul Jod på er allihopa!

Nej han har INTE spanat in G. Personen gillar barn, men har svårt att "läsa av dem" och problem med att hitta samtalsämnen som passar in i rätt ålder,intresse, kön etc.
Citera
2018-12-24, 23:14
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Nej han har INTE spanat in G. Personen gillar barn, men har svårt att "läsa av dem" och problem med att hitta samtalsämnen som passar in i rätt ålder,intresse, kön etc.

Förlåt att jag var så jävla hård mot dig första gången. Har du någon bra information om GM?
Citera
2018-12-25, 03:40
Medlem
Citat:
Välkommen tillbaka. Förstår av det du skriver att det handlade om en "krock" mellan GM och pojken. Frågan är om pojken blev ett slumpvis offer?
Citera
2018-12-25, 03:44
Medlem
Det kan mycket väl var en galenpanna som ligger bakom. Någon som fick psykos och som troligen mår mycket dåligt nu.
Citera
2018-12-25, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henindrich
Det kan mycket väl var en galenpanna som ligger bakom. Någon som fick psykos och som troligen mår mycket dåligt nu.

Nej han är ingen " galenpanna".
En helt vanlig person. En helt vanlig "Svensson", som är så " lagom" i precis allt.
Citera
2018-12-25, 10:46
Medlem
Citat:
Nej han är ingen " galenpanna".
En helt vanlig person. En helt vanlig "Svensson", som är så " lagom" i precis allt.

Så jävla vanlig kan han väl inte vara om han går runt och lever med vad han gjort och inte tar sitt straff?
Nu 2019 kommer polisen få jämföra DNA mot familj/släkt vilket man inte fått tidigare och man kommer lägga ut hans DNA på DNA-banker. Hans dagar är räknade och det handlar inte om särskilt länge innan man ringat in honom. Varför lämnar du inte ett tips och inkasserar 1 miljon istället när det är så uppenbart att han snart är fast?

Du är ett troll.
Citera
2018-12-25, 11:05
Medlem
En vanlig människa mördar inte ett barn plus ett vittne,då är det ju ett allvarligt fel i personens psyke.Frågan är vad som utlöste våldet och sen mördandet.
Citera
2018-12-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Så jävla vanlig kan han väl inte vara om han går runt och lever med vad han gjort och inte tar sitt straff?
Nu 2019 kommer polisen få jämföra DNA mot familj/släkt vilket man inte fått tidigare och man kommer lägga ut hans DNA på DNA-banker. Hans dagar är räknade och det handlar inte om särskilt länge innan man ringat in honom. Varför lämnar du inte ett tips och inkasserar 1 miljon istället när det är så uppenbart att han snart är fast?

Du är ett troll.

1 miljon är inga pengar.

Jag tycker att du ska läsa på lite inom psykologi och ta bort den förutfattade meningen du har om psykiskt sjuka. De sitter inte med tvångströja, i någon källare, med fläckvis bortrakat hår och mask för munnen. Du har tittat lite för mycket på film.
Vem som helst kan hamna i en psykos. Det kan vara pga sjukdom, ärftlighet, trauma osv.
Han kommer aldrig att åka fast. Han är för normal.
Citera
2018-12-25, 11:25
Medlem
Jag håller med Kalle ovan. Man kan inte vara vid sina sinnens fulla bruk, om man forsätter leva med sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in