2019-01-03, 01:34
Medlem
Vapiano är inte särskilt prisvärt ändå. Ok pasta till överpris.

Hoppa över det.
Citera
2019-01-03, 01:52
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
Din fikus, när kontanterna försvinner så är det adjöss för all politisk opposition. Men det är kanske helt ok för en liberal kukstövel som dig eller? Va?

Jag ska informera alla jag känner om detta så att Vapiano förlorar kunder. Dom borde få några krossade fönster också, men det är olagligt.

Halvtänkare tror att de kan betala med kort, det är ju omöjligt. Jag har pengar på kortet tror de efterblivna stackarna. De har inga pengar på kortet och det har inte banken heller.

När man sticker in kortet i kortläsaren skickas endast en ansökan (vädjan) till banken om att godkänna en förfrågan. Nä slanten i vanten ska dé vá.

Jag bojkottar alltid alla som inte tar emot kontanter och försöker dagligen utöva påverkan på omgivningen att göra detsamma.

Verkligen synd att det är olagligt att medelst fönsterkrossning korrigera dessa diktaturens drängar
Citera
2019-01-03, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelpressaren
Vapiano är inte särskilt prisvärt ändå. Ok pasta till överpris.

Hoppa över det.

Jag slopar Vapiano också, oavsett om dom tar kontanter eller är kontantlösa.
Citera
2019-01-03, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Nu kom sista droppen.
Vapiano som stor kedja slutade ta kontanter plötsligt i stockholm.
Man förstår att parasitbankerna troligtvis har som hemligt krav till nya låntagare som öppnar barer matställen att favorisera kort och ta bort kontanthantering.
Redan detta är äckligt och förbjudet men hur ska vi stoppa parasiterna på bankerna och visa att sko sig på kortdragningsavgiftert

Vilka banker syftar du på som tar kortdragningsavgifter inom Sveriges gränser?
Citera
2019-01-03, 03:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av evry
Jag tycker det är riktigt bra, kontanter är uråldrigt och kommer förr eller senare försvinna. Har inte använt kontanter på säkert 4 år.

Varför går du runt med kontanter?

Dream on !
https://www.loomis.com/sv/verksamhet-marknader/marknadsutveckling
Citera
2019-01-03, 03:53
Medlem
Citat:
Jag tycker det är riktigt bra, kontanter är uråldrigt och kommer förr eller senare försvinna. Har inte använt kontanter på säkert 4 år.

Varför går du runt med kontanter?

Idiot. När alla kontanter är borta kommer banker sätta massa extra avgifter på att betala med kort.

I övrigt är det olagligt att inte acceptera kontanter.
Citera
2019-01-03, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Nu kom sista droppen.
Vapiano som stor kedja slutade ta kontanter plötsligt i stockholm.
Man förstår att parasitbankerna troligtvis har som hemligt krav till nya låntagare som öppnar barer matställen att favorisera kort och ta bort kontanthantering.
Redan detta är äckligt och förbjudet men hur ska vi stoppa parasiterna på bankerna och visa att sko sig på kortdragningsavgifter som vi betalar iform av högre priser i hyllan och mindre arbetstillfällen i sverige.
De tar redan avgifter för allt de kan och vi som medborgare betalar.

Att vapiano som stort företag också slutar ta kontanter är helt sjukt.
man skulle kunna gissa att de fått ett bättre kortavtal eller liknande som tack.

Hur ska vi kunna väcka den sovande svensken som inte fattar nånting och låter sig knullas om och om igen?

Om de skulle provat nåt liknande i andra länder skulle de gått i konkurs eller fått minimala intäkter.
Jag klagade högljutt och hoppas att det finns fler så att de förstår att de förlorar kunder men svensken slumrar oftast till och drar fram kortet istället då man inte fattar vad det leder till.

Det är lag på att ta kontanter vill jag minnas.

Senast jag var på Cali Burger ville dom inte ta cash, då sa jag att jag ringer Polisen.. Dom löste det, killen fick kuta å växla i annan affär.
Citera
2019-01-03, 04:08
Medlem
Hoppas innerligt att trådar som den här sparas för framtiden och om 10 år kan ingå i utställningen "Naivitet - en studie i att bli knullad i tvåan" på Flashbackmuseet.

Folk verkar på allvar tro att staten inte tänker köra data mining i den tyngre skalan när redan Google, Fejsbok och alla andra gör det.
Citera
2019-01-03, 04:15
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devis

Alla banker tar avgift av den som har kortläsaren/säljaren när man använder kort. Detta kompenserar handlaren genom prissättningen på varorna.
Citera
2019-01-03, 04:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Det är lag på att ta kontanter vill jag minnas.

Senast jag var på Cali Burger ville dom inte ta cash, då sa jag att jag ringer Polisen.. Dom löste det, killen fick kuta å växla i annan affär.

Du minns fel, det går att förhandla bort om kunden upplyses att det är kontantfritt.
Vid ingång eller kassa.
Citera
2019-01-03, 04:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av devis

VARENDA BANK.

Det räcker inte att de tar årsavgift för korten nej nej här ska svensson knullas på varje köp.

Den stora vinsten gör banken och visa,mastercard som tar våra pengar utomlands när nöt som dig använder kortet till att betala med i butik då de tar kortdragningsavgift från butiken(kreditkort ännu större avgift) som bara höjer priset alternativt småbutiker som ligger dåligt till får lägga ner då de bara säljer tobak,frimärken,mjölk, och andra värdelösa varor som har nästintill 0 i vinst och idioter vill betala dessa varor med kort.

Dessa arbetslösa näringsidkare plus andra som jobbade med kontanter och infrastrukturen kring detta plus före detta bankkontorsanställda osv betalar vi en gång till genom fler arbetslösa=högre skatt.

I danmark tar tillohmed stormarknaden kortavgift direkt av dig som kund när du betalar med svenskt bankkort.
Detta är mycket hederligare än att höja priset på varorna.
Den som vill använda kort som de har som extra service får också betala kortavgift då skulle det inte störa mig när kunden själv väljer.

Det roliga är att svensson inte skulle acceptera om bankmannen står bredvid med en mössa där du ska lägga i 2kr extra när du köper korv av korvgubben men om korvgubben höjer priset för att kompensera sig för kortavgiften då är det plötsligt helt lugnt.

Svensk logik
Senast redigerad av Blatteman 2019-01-03 kl. 04:34.
Citera
2019-01-03, 05:04
Medlem
YLD1989s avatar
Citat:
Jaja, du tror väl att staten ständigt övervakar dina samtal också, kom med något konkret istället.
Bra trollat för att skapa opinion. Men givetvis lyssnar dom, microsoft, google och apple på oss. Det finns konkreta bevis även en plebian kan ta till sig. Jag delar gärna med mig utav dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in