2018-12-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tycker själv att Nitrazepam är en fantastisk medicin. Men tar den endast i nödfall (3-4 veckor vartannat år eller så när Z-analoger inte fungerar). Har ej fått Flunitrazepam till natten, men har fått erbjudandet. Nitrazepam har troligen slutat fungera för dig då den har rätt lång halveringstid och 10 mg är relativt mycket, så du har byggt upp tolerans.

Kanske dags att kombinera, säg, en lägre dos Nitrazepam (5-7.5 mg) med en svag/medelstark neuroleptika. Har du prövat Lergigan i höga doser? Många blir trötta av den och det är en jävligt underskattad medicin. Lorazepam (Temesta) är också en svinbra benso mot sömnproblem. Men definitivt den mest beroendeframkallande benso som används i detta land.

Jo, tolerans har jag definitivt byggt upp, men det är även av andra orsaker då jag ätit bensodiazepiner och/eller z-analoger dagligen i 7-8 år. Jag brukar ta en paus från nitra några veckor hit och dit, men den främsta anledningen till att jag inte längre kan varva ner kvällstid är nog att jag har blivit sjukt stressad av att nyligen ha börjat jobba igen efter en längre sjukskrivning. Tror jag började i lite för högt tempo.

Håller med om att Lorazepam är en fantastisk benzo, men jag litar inte riktigt på mig själv när jag har dom hemma då minnet har blivit väldigt luddigt av det och helt plötsligt har man möblerat om och bestämt 40 olika saker man inte minns.

Nå ja, pratade med läkare och de tyckte jag skulle fortsätta som vanligt ”tills vidare”(vad nu det betyder). Vilket känns lite märkligt då de alltid varit väldigt tillmötesgående mot mig när det kommer till just sömnproblem.

Antar att jag får köra nån egenkomponerad kompott för att försöka hitta en lagom balans mellan ångestdämpning och att sova ut(det är insomning som är svårast, när jag väl somnat på Mogadon så sover jag gott). Z-analoger är inget alternativ då Zaleplon(som är den som funkat bäst) har slutat säljas i landet. Zopiklon ger mig enbart äcklig smak i munnen och av Stilnoct blir jag sinnessjuk. Lergigan i höga doser får jag mest myrkrypningar av.....

Känner mig sjukt gnällig men är tacksam för svar!!
Citera
2019-01-03, 01:22
Medlem
fruitbeans avatar
Roppar jävlar säger ja bara

Minns mina unga dagar när man gick runt o käkade dom vilket jäkla rus.. finns de bra roppar ute på marknaden idag?
Citera
2019-01-14, 18:07
Medlem
Kadodis avatar
Ger duktig eufori att kasta i sig fm1or när man håller på att landa på tjack tillsammans med lite opiater!
Citera
2019-01-14, 22:03
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruitbean
Roppar jävlar säger ja bara

Minns mina unga dagar när man gick runt o käkade dom vilket jäkla rus.. finns de bra roppar ute på marknaden idag?
Har några fragmentala minnesbilder av att jag lutar mot rännstenen med händerna, kollar upp och inser att jag är cp-flöddrad. Ja, man får ett väldigt hypnotiskt rus av generiskt svenska, som jämförelsevis håller ganska länge. Fick dock erhålla en avtändning som inte var något att ha, till slut, efter varje intag (om så bara 0,5mg), efter att ha missbrukat dem. Men det var väl bra, första steget till nykterhet.

Det är nog i min mening i alla fall den effektivaste benso om man vill leka yrkeskriminell - man fullständigt tappar det, finns det en plan så gör man den om det inte är helt utanför rim och reson.
Senast redigerad av psykoshippien 2019-01-14 kl. 22:06.
Citera
2019-02-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Jo, tolerans har jag definitivt byggt upp, men det är även av andra orsaker då jag ätit bensodiazepiner och/eller z-analoger dagligen i 7-8 år. Jag brukar ta en paus från nitra några veckor hit och dit, men den främsta anledningen till att jag inte längre kan varva ner kvällstid är nog att jag har blivit sjukt stressad av att nyligen ha börjat jobba igen efter en längre sjukskrivning. Tror jag började i lite för högt tempo.

Håller med om att Lorazepam är en fantastisk benzo, men jag litar inte riktigt på mig själv när jag har dom hemma då minnet har blivit väldigt luddigt av det och helt plötsligt har man möblerat om och bestämt 40 olika saker man inte minns.

Nå ja, pratade med läkare och de tyckte jag skulle fortsätta som vanligt ”tills vidare”(vad nu det betyder). Vilket känns lite märkligt då de alltid varit väldigt tillmötesgående mot mig när det kommer till just sömnproblem.

Antar att jag får köra nån egenkomponerad kompott för att försöka hitta en lagom balans mellan ångestdämpning och att sova ut(det är insomning som är svårast, när jag väl somnat på Mogadon så sover jag gott). Z-analoger är inget alternativ då Zaleplon(som är den som funkat bäst) har slutat säljas i landet. Zopiklon ger mig enbart äcklig smak i munnen och av Stilnoct blir jag sinnessjuk. Lergigan i höga doser får jag mest myrkrypningar av.....

Känner mig sjukt gnällig men är tacksam för svar!!

Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Har några fragmentala minnesbilder av att jag lutar mot rännstenen med händerna, kollar upp och inser att jag är cp-flöddrad. Ja, man får ett väldigt hypnotiskt rus av generiskt svenska, som jämförelsevis håller ganska länge. Fick dock erhålla en avtändning som inte var något att ha, till slut, efter varje intag (om så bara 0,5mg), efter att ha missbrukat dem. Men det var väl bra, första steget till nykterhet.

Det är nog i min mening i alla fall den effektivaste benso om man vill leka yrkeskriminell - man fullständigt tappar det, finns det en plan så gör man den om det inte är helt utanför rim och reson.

Vad ska man ersätta Flunitrazepam med som ger liknande effekt när det gäller panikattacker eller när man vill fasa ut Flunitra?
Citera
2019-02-14, 18:26
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovemylove
Vad ska man ersätta Flunitrazepam med som ger liknande effekt när det gäller panikattacker eller när man vill fasa ut Flunitra?
Skulle väl säga zopiklon, aldrig ätit det efter att jag började med fluniz - om du ska fasa ur en benso så säger jag dock att du inte ska fylla på med något annat, utan ta konsekvensen av att ha börjat från första början.
Citera
2019-02-24, 21:33
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Lyrica.
Citera
2019-02-26, 07:54
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Inte Lyrica iaf... det tar ju 2-3 timmar innan det ger effekt. Alla bensodiazepiner ska fasas ut med Diazepam, punkt slut
Citera
2019-03-11, 02:48
Medlem
SvartaBjorns avatar
Dåliga nyheter.
Tyvärr så tillhandahålls numera inte Flunitrazepam Mylan 0,5 mg på apoteken och Flunitrazepam Mylan 1,0 mg finns ej längre i mindre förpackningar.

Ersättningsläkemedel kan diskuteras i (FB) Mitt läkemedel är restnoterat, vad göra/ersätta det med (samlingstråd). Observera att tråden är placerad i Medicin och hälsa och riktlinjer finns i trådstarten.

Inlägg som berörde detta är överflyttade till ovanstående tråd.

/Moderator
Citera
2019-04-01, 21:46
Medlem
jag vet folk som får den, hur går det till då?
Citera
2019-04-02, 03:01
Medlem
FatFreddysCats avatar
Fick Flunitrazepam Mylan 1 mg utskrivet i somras. Augusti 2018. 20 tabletter. Tyvärr fungerade inte dom alls på mig. Kände knappt av varken 1 mg eller 2 mg.

Står även på 2-3 mg Iktorivil sedan 4 år tillbaks c.a så misstänker att man har en tolerans eller dylikt.

Någon som vet varför Flunitrazepam Mylan inte skrivs ut längre? Kan för sig kanske fråga min läkare nästa gång.
Citera
2019-04-02, 05:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Inte Lyrica iaf... det tar ju 2-3 timmar innan det ger effekt. Alla bensodiazepiner ska fasas ut med Diazepam, punkt slut
Diazepam är mycket bra för detta ändamål, men Klonazepam och Lorazepam är mycket bättre för just detta imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in