2019-01-02, 15:21
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Värnet fanns vid Mjösjöberget, där kroppsdelarna låg på is därför i annat fall hade de blivit ruttnade med en väldig kraftig stank, som likspårshundar hade fått vittring på flera hundra meter vid rätt vind.
KJ hade aldrig kunnat placera kroppsdelarna där utan det har varit två personer för att placera dem där och sedan ta dem därifrån.

Fantasier finns hos dem som påstår att KJ var gärningsmannen, det finns ingen möjlighet att placera honom som gärningsman, om det inte görs med lögner och fantasier.

Varför skulle man behöva 2 stycken personer?
Citera
2019-01-02, 16:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Dessvärre läser jag vad du skriver. Med det här stycket visar du igen hur lite du förstår om om begreppet sannolikheter och hur sannolikheter beräknas, trots att jag försökt förklara flera gånger, och nu även DiscoCompacto.

Sannolikheter och indicium är två centrala begrepp i det här fallet och du uppvisar total okunskap om båda dessa. Det blir alltmer tydligt varför du inte förstår bevisningen i det här ärendet när du inte förstår hur man avgränsar möjligheter och scenarion genom att överväga sannolikheterna för dessa. Det är således helt meningslöst att diskutera med dig om detta då det tydligen övergår ditt förstånd.

Diskussionen återupptas när du kan visa att du förstått hur sannolikhet beräknas.
Om jag har förstått det rätt så diskuterar ni alltså sannolikheten för att bevis manipuleras. Innan vi kände till att skorna hade retuscherats bort på fotot så var det ytterst osannolikt att det skulle förekomma, men så fort det hade hänt rakade ju sannolikheten upp till inte mindre än 100 procent. Så nu är det väl inte bara sannolikt, utan också sant, att det förekommer bevismanipulering?
Citera
2019-01-02, 16:17
Medlem
Försörjning genom att träffa en man, Fagro kom igen, tjejen studerade på högskole nivå och kunde lätt få CSN lån.

Hur stängde Bangsuan av telefonen? Slog hon sönder den eller tog hon ur simkortet? Hur instruerade beställaren det? Gjorde hon det hemma hos KJ eller hur gick det till?

Eller är det kanske mer passande att efter KJ mördat henne slog han sönder telefonen? Eller la den i vatten?

Varför ville KJ elda på kvällen han besökte familjehemmet med sin bror? Vad ville han elda eller varför ville han ha tändgrejer?? Skulle han göra en brasa av Bangsuans tillhörigheter?

Fagro, jag tycker du skriver för mycket spekulationer och låtsas sitta på info som skulle kunna sätta dit en alternativ gärningsman. Jag tycker du ska skriva rätt ut istället för att låtsas prata i gåtor som att du sitter på info ingen annan gör.
Citera
2019-01-02, 16:56
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om jag har förstått det rätt så diskuterar ni alltså sannolikheten för att bevis manipuleras. Innan vi kände till att skorna hade retuscherats bort på fotot så var det ytterst osannolikt att det skulle förekomma, men så fort det hade hänt rakade ju sannolikheten upp till inte mindre än 100 procent. Så nu är det väl inte bara sannolikt, utan också sant, att det förekommer bevismanipulering?

Nu blandar du äpplen och päron.

För det första så är det inte bekräftat att det är bevismanipulering. Det är en teori, så det är inte 100% ens där - och dessutom i så fall utfört av polisen och inte GM och detta har redan konstaterats att det förekommer.

Att en GM planterar bevis är något är så otroligt sällsynt att det har inte kommit upp ett enda fall under diskussionen. Så, nej, det är inga 100%.
Citera
2019-01-02, 17:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

För det första så är det inte bekräftat att det är bevismanipulering. Det är en teori, så det är inte 100% ens där - och dessutom i så fall utfört av polisen och inte GM och detta har redan konstaterats att det förekommer.

Att en GM planterar bevis är något är så otroligt sällsynt att det har inte kommit upp ett enda fall under diskussionen. Så, nej, det är inga 100%.
Är det konstaterat att fotot har retuscherats? Och i så fall, vad skulle syftet ha kunnat vara annat än att på något sätt vilseleda domstolen?
Citera
2019-01-02, 17:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Vi diskuterade sannolikheten för bevisplantering, och jag visade att det förekommer. Nu vill du att GM ska ha planterat bevis. Om jag visar en GM som har planterat bevis, kommer du då att kräva bevis för att en karatetränare ska ha planterat bevis?

Det är 100 % sannolikhet för att bevisplantering förekommer i dåtid, nutid eller framtid, likaså kärnkraftsolyckor.
Citera
2019-01-02, 17:16
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi diskuterade sannolikheten för bevisplantering, och jag visade att det förekommer. Nu vill du att GM ska ha planterat bevis. Om jag visar en GM som har planterat bevis, kommer du då att kräva bevis för att en karatetränare ska ha planterat bevis?

Det är 100 % sannolikhet för att bevisplantering förekommer i dåtid, nutid eller framtid, likaså kärnkraftsolyckor.

Du har visat ett fall där polisen har manipulerat, inte något där en GM gjort detta. Därmed har du inte lyckats visa att det ens förekommer, än mindre att det är s a n n o l i k t.

Om vi pratar sannolikhet är det inte 100% eller 1. Vi pratar om en okänd faktor som vi försöker komma fram till, inte ett enskilt bekräftat fall. Herregud. Som sagt. Studera sannolikhet och återkom. Framförallt: förstå.
Citera
2019-01-02, 17:21
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Är det konstaterat att fotot har retuscherats? Och i så fall, vad skulle syftet ha kunnat vara annat än att på något sätt vilseleda domstolen?

Det står så i resningsansökan. Jag vet inte om det är bekräftat från annat håll. En högre instans verkar inte uppfattat det så.
Citera
2019-01-02, 17:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det står så i resningsansökan. Jag vet inte om det är bekräftat från annat håll. En högre instans verkar inte uppfattat det så.
Och hur har denna högre instans uppfattat det?
Citera
2019-01-02, 17:27
Medlem
letspanics avatar
Citat:

De har väl läst resningsansökan, får vi förmoda, och därefter avfärdat det.
Senast redigerad av letspanic 2019-01-02 kl. 17:33.
Citera
2019-01-02, 17:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
HD kommenterade inte punkterna var för sig utan avslog resningsansökan i sin helhet. I resningsansökan fanns det bevis för att fotot var manipulerat.
Citera
2019-01-02, 18:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Försörjning genom att träffa en man, Fagro kom igen, tjejen studerade på högskole nivå och kunde lätt få CSN lån.

Hur stängde Bangsuan av telefonen? Slog hon sönder den eller tog hon ur simkortet? Hur instruerade beställaren det? Gjorde hon det hemma hos KJ eller hur gick det till?

Eller är det kanske mer passande att efter KJ mördat henne slog han sönder telefonen? Eller la den i vatten?

Varför ville KJ elda på kvällen han besökte familjehemmet med sin bror? Vad ville han elda eller varför ville han ha tändgrejer?? Skulle han göra en brasa av Bangsuans tillhörigheter?

Fagro, jag tycker du skriver för mycket spekulationer och låtsas sitta på info som skulle kunna sätta dit en alternativ gärningsman. Jag tycker du ska skriva rätt ut istället för att låtsas prata i gåtor som att du sitter på info ingen annan gör.
Ja, det är intressant att han känner för att anordna en brasa just samma kväll hans kvinnliga
besökare går upp i rök.
Så här förklarar han själv:
Citat:
F: Den här kvällen när du var hos…hos din brorsa, den 4:e här…
H: Mmm.
F: …jag har inte riktigt fått klart för mig vad du gjorde där?
H: Nej, men jag var där och snackade med dem ett tag och så gick jag ut ett tag och in och snackade med dem ett tag och så gick jag ut ett tag och så in och snackade ett tag.
F: Vad gjorde du när du var ute?

H: Jag elda. För att vi har en sån här…ehh…vad heter det…en torktumlartunna så här, en sån som man kan elda i och där eldade jag upp…men det var alldeles för surt för att elda.

F: Varför eldade du?

H: För att jag hade lust för att jag var putt för att jag hade missat majbrasan. Men veden var ju alldeles för sur för att jag skulle kunna få fjutt i den så jag gick in och jag pratade med brorsan samtidigt som jag snodde papper ur en sån hära..
Vad eldade han upp mån tro?
Nånting som suttit på besökaren han haft hos sig några timmar tidigare?
Klädesplagg, händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in