Citat:
Ursprungligen postat av
flushbuch
Tror jag sett uppgiften att UW skulle pekat ut eller tipsat om SD någonstans tidigare i tråden. Vet du var den uppgiften kommer ifrån ursprungligen?
Moralensväktare|64605312] Postat: 2018-07-10, 16:33
Det stämmer man fann blid inledningsvis i lägenheten och då är det regel att avspärrningen utökas. Den mängden blod som fanns var inte stor så det behöver inte vara färskt blod och kan komma från barnen.
Det som var av avgörande betydelse för att man misstänkte människorov var inledande förhören med UW och digitala spår.[/quote]
GilGrissom82|64605989] postat: 2018-07-10, 18:02
Var det ett formellt förhör som hölls inledande med UW?[/quote]
Moralensväktare|64606003] Postat: 2018-07-10, 18:05
Ja, det gjordes på plats i LW lägenhet.[/quote]
Moralensväktare|64607218] Postat: 2018-07-10, 20:25
UW var på plats på morgonen när första polispatrullen anländer till LW bostad och gör då en anmälan om att LW var försvunnen. När man sen går igenom digitala enheter så väljer man att rubricera det som människorov. Vilket ger polisen mera befogenheter att driva utredningen framåt.[/quote]
------------
Kanske ska kommentera dom digitala spår som dragits så stora växlar på.
SD och LW har haft, med vissa avbrott, i stort, under flera år, haft daglig kontakt både som geocatchare, grannar och smyg-offentligt könsumgänge. Att dom
inte skulle haft digital kontakt när båda skulle ut på varsin resa
vore onaturligt. Hade den digitala kontakten haft minsta bäring i mordet på LW så ska jag äta upp min cykel om inte SD då häktats på sannolika skäl.
I sammanhanget bör tilläggas att UWs första förhör gav polisen anledning att omrubricera från "försvunnen person" till kidnappning/människorov (av SD

) vilket gjorde att kroppen trots att den fanns ynka 120 m från LW bostad inte hittades förens efter 4 dygn
Man blir fortfarande förbaskad över klantigheten.
Edit: Blodet som nämns visade sig inte av intresse för utredningen