Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Det är ju förvånande att advokaten säger en sak och "Aftonbladets källor" en annan ang. blodet. Om det existerar så kan det vara så att man måste försöka bestämma när det hamnade på kläderna. Då kan jag tänka mig att det kan ta tid och att man kanske måste skicka kläderna utomlands, något vi pratat om tidigare i tråden.
Om jag förstått EGT rätt, och de fattar infon rätt också, ska SD ha lämnat en förklaring till att LWs blod fanns i hans hus. Annan sak än blodiga kläder i bil, men det mest bekräftade jag sett.
För min del har misstankarna mot SD stärkts sedan trådstart mest av digitala spår (kontakt m LW) och av SDs agerande offentligt på nätet. Det skulle kunna förklaras med att han är en dum knöl, men de som känner honom säger att han är slug, så den förklaringen faller om de har rätt.
Visst finns det fall som klaras upp snabbt, men med den usla starten av det här (funnit kropp sent i värma), tycker inte jag att den här tuden är anmärkningsvärd. Men den är beklaglig eftersom den måste orsaka lidande för alla inblandade.
För övrigt vill jag säga att det är vettigare att fundera över GMs agerande och tänk än BOs. Man kan tycka att BO hade en knepig konstitution eller betedde sig fel, men ingen hade dödat henne för det före 14 maj. Och mord är det är inte heller det vanliga sättet att hantera ngn man får problem med. Den som gjorde ngt udda är helt klart GM.