2019-01-02, 12:36
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Verkar vara stormrelaterat. Av nån märklig anledning så har man tillåtit tågtrafik över bron trots den kraftiga stormen.
Ölen ska fram till varje pris..
Citera
2019-01-02, 12:37
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
På danska TV2 spekulerar de i olyckan. Det är en tom tågvagn för trailer efter loket, sen är det last på resten. De spekulerade om en trailer blåst av tågvagnen.

Citat:
Ja kan ju säga som så att det finns inte en chans i världen att sex personer dödas och många skadas ombord på ett tåg pga vare sig inbromsning, ölbackar eller att delar av en presenning eller lättare takonstruktion träffar.

Det måste vara en trailer på en av vagnarna som träffat tåget. Och det rejält!

Vi ser ju skador på de trailers som står på vagnarna, men frågan är om vi ser alla trailers? Det kan ju vara som så att en trailer faktiskt har vält och skadat de vagnar och trailers vi ser på bilden och sen skalat upp sidan på passagerartåget.
Det skulle ju kännas troligt i förhållande till skadorna men jag tycker de borde ha visat någon bild på den där trailern i så fall. Det borde väl vara lätt att se, eller kan den ha blivit så mosad så man inte ser direkt att det varit en hel trailer som träffat tåget?
Senast redigerad av skunkjobb 2019-01-02 kl. 12:40.
Citera
2019-01-02, 12:38
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueslave1
Får man in en trailer i passagerartåget så går det dåligt för dom som sitter där.

https://imgur.com/a/jZOinx9

Och där kom bildbeviset!

Hela jävla trailern kraschade in i första vagnen.
Citera
2019-01-02, 12:39
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det skulle ju kännas troligt i förhållande till skadorna men jag tycker de borde ha visat någon bild på den där trailern i så fall.

Kom precis en!
Citera
2019-01-02, 12:39
Medlem
Citat:
Det skulle ju kännas troligt i förhållande till skadorna men jag tycker de borde ha visat någon bild på den där trailern i så fall.
Den kan ju faktiskt ligga i havet, det är på en bro.
Citera
2019-01-02, 12:40
Medlem
fernebos avatar
Citat:

Citera
2019-01-02, 12:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueslave1
Får man in en trailer i passagerartåget så går det dåligt för dom som sitter där.

Jag kan inte från den bilden avgöra att det rör sig om en avblåst trailer, det är svårt att avgöra vad man ser på bilden.

Tillägg: Hm, kan det vara ett par lastbilshjul som pekar snett uppåt vänster?

Citat:
Det är ju en tänkbarhet.
Citera
2019-01-02, 12:42
Medlem
Den här typen av transporter borde inte vara tillåten. Man undrar ju om lastbilssläpen bara står löst på godsvagnarna eller om de på något sätt är förankrade.
Citera
Medlem
Citat:
Skador ja men vad ser man, tror inte det är trailer?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Jag kan inte från den bilden avgöra att det rör sig om en avblåst trailer, det är svårt att avgöra vad man ser på bilden.

Det är ju en tänkbarhet.

Ser du inte att det är en trailer som ligger i fronten på tåget? Man ser ju tom hjulen.
Citera
2019-01-02, 12:44
Medlem
Citat:
Skador ja men vad ser man, tror inte det är trailer?

Jo men det ser ju ut som två stora hjul längst fram på tåget. De måste ju vara från trailern.
Citera
2019-01-02, 12:44
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ser du inte att det är en trailer som ligger i fronten på tåget? Man ser ju tom hjulen.
Jag skrev just ett tillägg om det men jag är inte helt säker. Kommer nog någon lite skarpare bild snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in