Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
"I samband med att tåget har blivit träffat har det skett en hård inbromsning, säger en presstalesperson på DSB till tidningen."
De flesta döds-och skadeoffer kom efter den tvära inbromsningen. Passagerarna kastades som dockor runt om i kupéerna av en panikslagen tågförares illa påkomna reaktion när presenningen träffade tåget.
Att ölbackar far genom rutor och blir dödsfaror kan inte stämma.
Svårt att tro att ölbackar ö h t även vid stormbyar far från mötande tåg sedan presenningen blåst bort in mot det andra tåget. Tombackar möjligen men här var det fullbackar.
Det var störtbromsningen som orsakade den svåra olyckan. Hade tågföraren haft is i magen och mjukbromsat hade det inte blivit mer än en notis i lokalbladet.
Min teori men den kan vara fel.
Vilket djävla skitsnack!
Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
Nej det är ett citat som jag tog från Expressen, jag glömde ange källa.
Du kan ha rätt, men det är oerhörd energi som uppstår plötsligt när 150-200 knutar på några hundradelar blir... ja vadå? 50-70?
Det som Kennethkvarting frågade dig om, det stycke ur ditt tidigare inlägg som han citerade med din förvirrade slutsats var då fan inte taget från Expressen utan från din egen djävla röv.
Tillägg: Om du ska svara så gör det i tråden istället för att som du gjorde nyss skicka PM med en massa okvädesord som någon djävla 14-åring.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsKonung
Vänta nu? Kan ett tåg bromsa så hårt så att sex personer dör? Låter helt jävla orimligt. Då bör det väl införas bältestvång imorgon på alla tåg?
Nej det kan de inte.