2012-10-25, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaconMedBacon
Hitta saker, typ nycklar m.m.

Finns en möjlighet att det kan bli en intressant tråd. Men jag tycker vi ska hålla oss till egenskaper och yrken där det faktiskt går att mäta vem som är bäst!

Som jag skrev tidigare i tråden, är det verkligen ett unikum att kvinnor är bättre än män
Citera
2012-10-25, 02:05
Medlem
Elanins avatar
Kvinnor kan...
  • hålla sig mycket länge från att fisa
  • driva mig till vansinne
  • vara helt underbara och omhändertagande
  • är det bästa komplementet till det manliga könet.
Citera
2012-10-25, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elanin
Kvinnor kan...

Så mycket trams! Varför inte hålla sig till saker som faktiskt går att mäta?
Citera
2012-10-25, 02:21
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elanin
Kvinnor kan...

Håller med Hejsanhej

Underbara och omhändertagande.
Det är som att jag säger att min hund är lika viktig som en kvinna, -dom är sådär supermysiga och gulliga! Rent egenskapsmässigt så tror jag inte hålla sig mycket länge från att fisa gör sig högt på listan.
Citera
2012-10-25, 02:29
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmonica
Intressant tråd.
Kvinnor är bland annat bättre på att ge fan i att våldta småbarn(1). Även kriminalitet i allmänhet håller sig kvinnor borta från långt mycket bättre än män(2).

Män är alltså bättre kriminella än kvinnor?
Citera
2012-10-25, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Ja, mannen är modigare än hon-arten. Ser 20-tals statusuppdateringar dagligen med löjliga snyftdikter från kvinnor som jag vet är självmordsbenägna. Ska man hålla på och larva sig med massa Rosor är röda violer är blå-citat, så kan man lika väl kliva ut från klippan på en gång.

Att hålla sig vid liv ser jag som en positiv egenskap.
Citera
2012-10-25, 02:39
Medlem
Kvinnor är bättre än män på långdistanssimning. Det beror på att de har mer fett på kroppen jämfört med män, generellt sett, vilket gör att de flyter bättre och är bättre på att isolera kroppsvärme.

http://www.livestrong.com/article/429257-difference-between-men-women-in-distance-swimming/

Lite komiskt är det dock... Jag vet inte riktigt om man kan vara stolt över sin överlägsna flytförmåga?
Citera
2012-10-25, 02:52
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yozhik
Att hålla sig vid liv ser jag som en positiv egenskap.
Vilken jävla merit att hålla sig vid liv.
Ogillar man sitt liv ska man antingen försöka förändra sin miljö så mycket som möjligt. Terapi. Resa. Hjälper inte detta. Då skulle jag nog valt att ta mitt liv istället.

Om det är positivt att fler kvinnor hållit sig vid liv är väl bättre men tror att det ligger någon underliggande faktor bakom allting. Väldigt stor procentuell del av alla självmord är krigsveteraner som kommit hem och inte vill leva med allt dom sett. Därifrån kan andelen män ökat.
Citera
2012-10-25, 02:55
Medlem
Turslags avatar
Krypskytte, Soviet använde med bra utfall kvinnor som krypskyttar i WW2 bland annat. De har nämligen bättre perceptionsseende och de kan därför se sina mål lättare.
Att kvinnor är bättre på att se detaljer tror jag ingen tvivlar på.
Citera
2012-10-25, 02:59
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turslag
Krypskytte, Soviet använde med bra utfall kvinnor som krypskyttar i WW2 bland annat. De har nämligen bättre perceptionsseende och de kan därför se sina mål lättare.
Att kvinnor är bättre på att se detaljer tror jag ingen tvivlar på.
Därför dom börjar bråka över minsta lilla detalj?
Citera
2012-10-25, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av craschpangboom
göra två/fler saker samtidigt? inte fan många män som kan sitta vid facebook, kolla på tv, prata i telefon och allt annat trams samtidigt utan att koppla bort någonting

this. simultanförmåga. annars är de ett riktigt svagt kön.
Citera
2012-10-25, 04:09
Medlem
Slaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
this. simultanförmåga. annars är de ett riktigt svagt kön.

Vi kom ju fram till att det inte stämmer, se ny studie från Stockholms Universitet i länken

http://www.su.se/om-oss/press-media-nyheter/pressrum/ny-studie-man-ar-bra-pa-att-gora-flera-saker-samtidigt-1.105829

Allt det som vi värderar högt idag, vetenskap, sport, filmer, samhällsbygge, arkitektur osv. Allt dominerar män på, har så gjort och kommer så att göra. Män har styrt världen sen begynnelsen och kommer så fortsätta att göra. De kvinnor som kommer upp och fram är de som imiterar män.

All mark vi går på, husen vi bor i, böckerna vi läser, vetenskapen som vi tar del av. Allt har skapats av män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in