2019-01-02, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azzzelito
Verkar vara ölbackar samt delar av taket från godståget som flugit in i snabbtåget. Media skriver att pressenningen ska ha flugit in i tåget, Men såg nyss bilder på TV4:s livesändning och sådan skada blir det inte av en pressenning.
såg det också. Om jag minns rätt så var taket trasigt på en bra bit med hål in och nedtryckt. De visade bilder inifrån tåget.
Citera
2019-01-02, 10:19
Medlem
Kennethkvartings avatar
På SVT står det att utryckningsfordon har svårt att ta sig till platsen.

Om tåget står kvar på rälsen borde det klokaste vara att fortsätta köra till en lämplig plats där ambulanser och annat kan möta upp.

Iofs kanske det är den lämpliga platsen de har svårt att ta sig till? Tåget ska visst ha fortsatt några km efter kollisionen.
Citera
2019-01-02, 10:20
Medlem
azzzelitos avatar
https://www.aftonbladet.se/a/Xwkv1B
Ska vara 6 döda nu.
Citera
Medlem
Catings avatar
Sex döda enligt den här artikeln

"Seks personer omkommet - tog ramt af dele af godstog på Storebæltsbroen"

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-02-seks-personer-omkommet-tog-ramt-af-dele-af-godstog-paa-storebaeltsbroen
Citera
Medlem
fernebos avatar
Sex döda enligt DSB.
Citera
2019-01-02, 10:26
Medlem
SkogsKonungs avatar
Känns spontant som en extremt onödig olycka? Jag menar blåsten som dragit över landet är inte att leka med. Att köra tåg över Bältbron då. Varför?
Citera
2019-01-02, 10:29
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Känns spontant som en extremt onödig olycka? Jag menar blåsten som dragit över landet är inte att leka med. Att köra tåg över Bältbron då. Varför?

Dessutom två tåg på vad man får anta vara intilliggande spår.
Citera
2019-01-02, 10:30
Medlem
Studsbolls avatar
Det ser extremt märkligt ut. Transporterar de ölbackar staplade löst på vagnar som bara täcks med presenning? Det verkar vara sinnesvagt och väldigt osäkert.
Citera
2019-01-02, 10:31
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Precis så.
Gissar att vi inte är ensamma om den tanken, och kritiken lär inte bli nådig.
Citera
2019-01-02, 10:32
Medlem
okok1s avatar
Pressträff snart. Hoppas SVT kan danska...

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tagolycka-pa-stora-baltbron-i-danmark
Citera
2019-01-02, 10:33
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det ser extremt märkligt ut. Transporterar de ölbackar staplade löst på vagnar som bara täcks med presenning? Det verkar vara sinnesvagt och väldigt osäkert.

Ett tak flög av och träffade det andra tåget.

Citat:
Enligt järnvägsbolagen DSB och Banedanmark är det delar av ett tak från ett godståg som färdats i motsatt riktning som blåst av och träffat passagerartåget på bron som då fick göra en kraftig inbromsning.
Citera
2019-01-02, 10:37
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ett tak flög av och träffade det andra tåget.

Jag läste det. Men på bilderna på tåget ser det ut som jag beskrev; backar, uppriven presenning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in