2019-01-02, 10:41
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det ser extremt märkligt ut. Transporterar de ölbackar staplade löst på vagnar som bara täcks med presenning? Det verkar vara sinnesvagt och väldigt osäkert.
Det ser snarare ut som att tåget transporterat lastbilstrailers. Iaf på bilden från Aftonbladet.

https://i.imgur.com/cM7xZEj.jpg
Citera
2019-01-02, 10:42
Medlem
SkogsKonungs avatar
25 sekundmeter säger meteorologen på TV4 att man mätt upp vid Stora Bält. Alltså ingen transportexpert men då ska man väl ändå stänga broar i den storleken.
Citera
2019-01-02, 10:43
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Det ser snarare ut som att tåget transporterat lastbilstrailers. Iaf på bilden från Aftonbladet.

https://i.imgur.com/cM7xZEj.jpg

Det är ölbackar. Syns tydligt på bättre bilder i tråden. Som står på lastbilsflak på tåget.
Citera
2019-01-02, 10:43
Medlem
AttansNedranss avatar
Det var framför allt i går som det blåste här i Skåne. Idag är det bara enstaka byar, men en räckte ju tydligen.
Citera
2019-01-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
25 sekundmeter säger meteorologen på TV4 att man mätt upp vid Stora Bält. Alltså ingen transportexpert men då ska man väl ändå stänga broar i den storleken.
Inte för tåg, de är inte speciellt vindkänsliga.
Citera
2019-01-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Minst fem döda enligt vittne till TV4.
Det var överraskande. Berlingske skrev tidigare att det bara var några lindrigt skadade efter en snabb inbromsning.
Citera
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ett tak flög av och träffade det andra tåget.

Citat:
Jag läste det. Men på bilderna på tåget ser det ut som jag beskrev; backar, uppriven presenning.

Bilder på godståget som visar vad Studsboll menar.
Hoppas länken fungerar.

https://m.imgur.com/a/fLlJW75
Senast redigerad av Cating 2019-01-02 kl. 10:51.
Citera
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Det är ölbackar. Syns tydligt på bättre bilder i tråden. Som står på lastbilsflak på tåget.
Precis det jag syftade på! Var lite otydlig kanske men jag menade att tåget transporterade trailers som i sin tur transporterade ölbackar. Ölbackarna stod alltså inte "löst" på tåget.
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Inte för tåg, de är inte speciellt vindkänsliga.

Jo, tydligen...

25 sekundmeter är ju storm?
Citera
2019-01-02, 10:50
Medlem
okok1s avatar
Finns det bilder på "taket" och skadorna som det orsakade?
Citera
2019-01-02, 10:51
Medlem
Så oerhört onödigt... 😢
Citera
2019-01-02, 10:51
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Precis det jag syftade på! Var lite otydlig kanske men jag menade att tåget transporterade trailers som i sin tur transporterade ölbackar. Ölbackarna stod alltså inte "löst" på tåget som någon undrade över.

Det är med andra ord helt uppenbart vad som orsakat olyckan och hur det gick till. Idioterna har lastat på trailrarna som bara har sidor av pressening och några plankor och kört ut på bron i stark vind. Skiten har blåst upp och träffat mötande tåg. Någon kommer straffas för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in