2019-01-02, 00:42
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, det är verkligen INTE samma sak. Myndigheter håller på med författningsreglerad verksamhet som i detalj regleras av lagar och andra regler. Myndigheter ska också iaktta saklighet och opartiskhet enligt grundlagen. Det går INTE att lägga ansvaret för svensk förvaltning på medierna.

Däremot kan man klandra medierna för att de inte fullgör sin uppgift som ”tredje statsmakten” och granskar makthavarna. På så sätt är myndigheter, politiker och medier del av samma problem. MEN det är myndigheterna som är ansvariga för sitt agerande.
Naturligtvis är de ansvariga för deras handlande men medierna har ansvar för att de hjärntvättar folk och ska man gå till botten med saker så är det där och längre bak i påverkanskedjan man får börja. Att följa pengarna är ett bra knep.

Myndigheter som Forum för Levande Historia är knappast särskilt detaljstyrda utan judarna där hittar på lite vad de känner för. Som tex att "det finns ingen inhemsk svensk kultur". Du verkar ha missat att många myndigheter har en ideologiskt betingad tramsverksamhet.
Citera
2019-01-02, 00:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Naturligtvis är de ansvariga för deras handlande men medierna har ansvar för att de hjärntvättar folk och ska man gå till botten med saker så är det där och längre bak i påverkanskedjan man får börja. Att följa pengarna är ett bra knep.

Myndigheter som Forum för Levande Historia är knappast särskilt detaljstyrda utan judarna där hittar på lite vad de känner för. Som tex att "det finns ingen inhemsk svensk kultur". Du verkar ha missat att många myndigheter har en ideologiskt betingad tramsverksamhet.
Jag förnekar inte mediernas ansvar eller att det finns många myndigheter med tveksamt berättigande. Men var sak behöver analyseras för sig till att börja med.

Den ”myndighetsvänster” som EBT kritiserar i sin debattartikel hindrar och försvårar integrationen av invandrare. Här är många olika stora myndigheter ansvariga, inte minst Migrationsverket, rättsvårdande myndigheter, kommunerna och tillsynsmyndigheterna IVO, JO och Socialstyrelsen. Se till exempel mitt inlägg här: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?
Citera
2019-01-02, 06:37
Medlem
Mooskys avatar
EBT är pinsam i sina försök at tona ner ett konservativt block. Patetiska Ebba danad av livets ord lever i en bubbla och för ondskefull politik under en bluff fasad. Livets ord och andra kristna extremister är anhängare av KD packet.

Citat:
@jensliljestrand
Om Ebba Busch Thor verkligen vill slå vakt om svenska traditioner kan hon ju alltid börja med att skaffa sig grundläggande kunskaper om våra litterära klassiker
En liten pik....
Citat:
- Ebba Busch Thor sägs äga förmågan att "gå genom rutan”. Med tiden har det visat sig att hon också gärna går genom golvet, ner i källaren. Där letar hon fram både det ena och det andra som kan säljas på politikens bakluckeloppis.
Senast redigerad av Moosky 2019-01-02 kl. 06:46.
Citera
2019-01-02, 06:54
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, men HUR kopplar du på ett verifierbart sätt ihop detta med dysfunktionella svenska myndigheter? Visa ett resonemang som håller, från A till Ö.
Du kan börja med att lyssna på Lasse Wilhelmson och skapa dig en grundläggande förståelse för marxismen.

https://www.youtube.com/watch?v=bP-irz5_roE
Citera
2019-01-02, 07:12
Avstängd
jugbandbluess avatar
antisemitism hit och dit. tillbaka till topic:

trodde lomfors att hon kunde förneka sitt powerpoint-föredrag bara sådär, utan att några spår av det skulle existera på nätet? isf, hur i hela friden kunde hon inbilla sig det?

jag minns personligen den tv-sändningen, och lomfors anförande, som själva kulmen på den mångkulturella statsideologin och dess haveri. där stod statens förlängda arm i tv och förnekade min kulturs existens. jag minns att jag körde en googling på kärringen och häpnade över hennes dubbla måttstockar för sitt egna folk och för sitt värdfolk.
Citera
2019-01-02, 08:42
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

trodde lomfors att hon kunde förneka sitt powerpoint-föredrag bara sådär, utan att några spår av det skulle existera på nätet? isf, hur i hela friden kunde hon inbilla sig det?

jag minns personligen den tv-sändningen, och lomfors anförande, som själva kulmen på den mångkulturella statsideologin och dess haveri. där stod statens förlängda arm i tv och förnekade min kulturs existens. jag minns att jag körde en googling på kärringen och häpnade över hennes dubbla måttstockar för sitt egna folk och för sitt värdfolk.

Glöm inte att hon som jude anser sig tillhöra Guds utvalda folk med all den arrogans och fräckhet som en sådan attityd medför. Detta förhållningssätt präglar hela judenheten i smått som i stort. I Myndighetssverige är dessa representerade i stort antal trots att deras promilleandel av totalbefolkningen är försvinnande liten.

Dom ser till att hamna på strategiska positioner i Myndighetssverige för att kunna hålla resten av trosfränderna om ryggen och lyfta fram dom till lämpliga ämbeten. Jfr Cilla Benkö, vd för SRTV.
SR är så fullt av dessa gynnare på olika befattningar att det går 13 på dussinet. En skam naturligtvis. På SR:s livsåskådningsredaktion är dom i majoritet som exempel. Jag har kollat.

Ingrid Lomfors hörs förfärande ofta i denna redaktions morgonsändningar dagligen kl 05:40.
Senast redigerad av Starback 2019-01-02 kl. 09:32.
Citera
2019-01-02, 08:59
Medlem
Citat:

Det här klippet visar hennes dubbla måttstockar.

https://www.youtube.com/watch?v=aX0viW2IusY
Citera
2019-01-02, 09:23
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Tycker inte att "stollevänster" är en korrekt beskrivning. Marxismen är en judisk rörelse med överrepresentation av judar i ledande ställning. Sanningen är absolut obehaglig för somliga att se i vitögat. Men visst har du rätt i att det finns personer med judisk "påbrå" (rättare bakgrund) som talar ut om detta. Lasse Wilhelmson är en sådan person.

Här är en intervju som i alla i tråden bör höra!

Cred för att du la länken om Lasse Wilhelmsson. Jag kände till hans sionistkritik men att han själv var en tvättäkta jude var okänt för mej. Hans mamma, säger han, var judinna och eftersom dessa figurer vill vara säkra på den judiska blodslinjen räknar dom alltid judenheten på mödernet.

Fädernet är helt ointressant i detta avseende. Pappan kan vara vem som helst. Lasse Wilhelmsson är således tvättäkta. Jag dömer honom dock inte efter håren eftersom han tillhör en ännu mindre grupp av ärliga judar som talar klarspråk och till och med skäms med rätta över sina trosfränder.

Senast redigerad av Starback 2019-01-02 kl. 09:31.
Citera
2019-01-02, 10:49
Avslutad
Citat:

Ja, det är onekligen ett mysterium med dessa pretentiösa kretin i myndighetsvänstern som med alla tillbuds stående medel ska försöka fixa "problemet" med att svenskarna "saknar" kultur.

Ponera att det är så att vi saknar kultur. So fucking what? Är det hennes djävla uppgift att fixa det genom att importera än mer betungande "kultur" från andra länder.

Snacka om att försöka hitta ett problem till en lösning. Helt obegripligt. Den bästa kulturen är den som finns i Sverige, en dyrkan av naturen i sitt outgrundliga varande, obeveklighet och vishet. Ja, länge leve den svenska hedendomen.

Det är dags att rensa upp i (fjoll)träsket och skicka ut dessa parasiter och mellanhänder i arbetslöshet och skuld.

MSGA!
Citera
2019-01-02, 11:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du kan börja med att lyssna på Lasse Wilhelmson och skapa dig en grundläggande förståelse för marxismen.

Det finns flera olika aspekter i det som Lasse Wilhelmson pratar om. Det handlar dels om ”judefrågan” och dels om hur människor med avvikande åsikter behandlas. Han pratar till exempel om hur man sätter etiketter på åsikter som man inte gillar, åsiktskorridoren och hur vänstern gör gemensam sak med PK-eliten.

Den här mobbarmentaliteten ser man tydligt inom offentliga verksamheter, politik och medier i Sverige. Att försöka koppla ihop denna politiskt korrekta mobbarmentalitet med ”judefrågan” är bara spekulativt, kontraproduktivt och onödigt. Det är mycket bättre att konfrontera mobbarna med det konkreta resultatet av deras agerande. Om mobbarna är judar, vänster eller något annat är av underordnad betydelse – det är resultatet av deras agerande som är det intressanta.
Citera
2019-01-02, 13:14
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Ja, det är onekligen ett mysterium med dessa pretentiösa kretin i myndighetsvänstern som med alla tillbuds stående medel ska försöka fixa "problemet" med att svenskarna "saknar" kultur.

Ponera att det är så att vi saknar kultur. So fucking what? Är det hennes djävla uppgift att fixa det genom att importera än mer betungande "kultur" från andra länder.

det finns ingen etnisk grupp som saknar kultur, det är en självmotsägelse.
Citera
2019-01-02, 14:05
Avslutad
Citat:
det finns ingen etnisk grupp som saknar kultur, det är en självmotsägelse.

Nu var mitt konstaterande att om så är fallet att svensken inte har någon kultur, så gör det absolut ingen skillnad. Det är inte myndighetsvänsterns uppgift att hitta lösningar på problem som inte existerar.

De ska veta hut och respektera förtroendet som har skänkts dessa kretin. Är inte de "kulturlösa" svenskarna fina nog så kan man emigrera annorstädes där kulturen existerar och passar bättre.

MSGA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in