En underbart rolig sketch som jag minns är när Johan Ulveskog, Ulla Skog, Claes Månsson och Suzanne Reuter sitter i möte som motvilliga arbetskollegor och spånar på en present till deras chef som fyller 50.
https://vimeo.com/99437142
Claes Månsson först:
"En sak man skulle kunna göra. Alltså han gillar ju hundar, direktörn. Då skulle man kunna göra så att man ställer in en hund i hans rum tidigt på morgonen. När han sen kommer, så blir ju han förstås oerhört glad och ska krama hunden. Men då har man dränkt in hela hunden i bensin och tänder eld på hunden. Så han brinner upp och blir alldeles svart...Det vore trevligt..."
Suzanne Reuter sen:
"Ja, jag tycker det skulle vara roligt att ge en fantasipresent sådär. I regnbågens alla färger. Så skulle man kunna lägga den i lite skär bomull, med guldkanter, och så kanske man skulle kunna ha några änglar ovanpå som sjunger...och sen kanske det skulle kunna bli mörkt, så man inte såg presenten... eller nåt...jag vet inte..."
De spånar vidare. "Jag tycker om bullar." säger Johan Ulveson.
Och då börjar Claes Månsson spåna om bullar.
"En trevlig sak som man skulle kunna göra med bullar, det vore om man bakade en sån här enorm jättebulle, på 135 gånger 26 meter. Och precis när han börjar äta på bullen då har man kört in en sån där jättetanks i den. Som bara blåser skallen av honom...Vad överraskad han skulle bli!.."
När det sen kommer till Suzanne Reuter som spånar vidare på det här med bulle:
"...När jag tänker på bulle...får jag som en fantasi-ide sådär...Jag tänker att man kanske skulle kunna gå in i bullen...och så är det en teaterföreställning därinne, med konstiga djur, som man får klappa...och så är där kanske en lampa, som man inte ser...Och så blir det svart....eller jag vet inte..."
Claes Månson kommer med ytterligare en ide om hur man kan mala ner chefens fru, till köttfärs och göra hamburgare. Och då skulle ju inte han kunna äta upp dem, för han är ju vegetarian.
..."det vore trevligt"...tycker Claes Månsson.
Eller så, tycker Suzanne Reuter...
"...Ja, annars skulle man kunna göra en sagoprinsessa också, i marsipan, med rosa underbyxor i crepepapper, som krusar sig och när man rör lite vid den, så kommer det fågelsång...sådär mystiskt, så man inte hör riktigt...för att det blir svart... Eller nåt sånt...jag vet inte..."

Snacka om LSD, hos samtliga.