Citat:
Ursprungligen postat av
88g14flashplant
Rekommenderar att du lyssnar till Lasse Wilhelmson. Han förklarar den underliggande logiken på ett bra sätt.
https://www.youtube.com/watch?v=bP-irz5_roE
Lyssnat på hela från början till slut. Mkt intressant. Tack.
Det långa samtalet avhandlade t ex Anna Hagwalls (SD) förslag om stävjande av ägarmoopol inom media sablades ned totalt och hon blev kallad antisemit av diverse mediafolk. Hon hade inte yppat ordet jude ens (du tillåts vara nazist men nåde dig om du föreslår en mindre avmonpolisering av media, då görs du ner). Vidare om smått stötande doktronen inom den s.k. Frankfurtskolan samt pushandet för att jude är en ras (vilket det inte helt kan vara då judendomen varit missionerande i såväl Asien som Afrika och tagit in konvertiter), att marxism är judiskt ledd, att vänstern ser upp till judarna för att de genom Marxismen åstadkommit revolution (i Ryssland), att marxismen går ut på att försvaga nationer, att flyktingströmmen är ett medel i detta och att resultatet är att hemmafolken försvinner, utom det judiska folket som ska hållas ihop och drömmen om ett eget starkt folk och ett eget land. Vidare egendomligheter som att det delvis judiskt finansierade Expos tidigare chef var marxist och utförde aktivism för Palestinier, mot judar, på 70-talet, hur Marxisten Åsa Linderborg öht kan vara kulturchef på superkapitalets tidning Aftonbladet, att härska genom att söndra, osv osv.
Underhållande må jag säga. Mycket i det här med att försvaga nationer och dess folk är verkligen stötande.
Ingen pratar enkelt om detta i judiskt ägd media så klart. Symptomen går bra, men inte roten. Juden Lasse Wilhelmsson har fått på nöten av många parter här. Han verkar stå pall ändå. Han räknas som jude för att hans mor var judinna. Att han är ateist och inte utövar religionen, kulturen eller nånting räknas inte. Han menar, som jag förstår det, att det ligger i zionismens önskan att han räknas som jude, pga mödernet, för då är juden på något sätt en ras. Själv verkar han mena att han ju har noll och intet gemensamt vare sig i DNA eller kultur med exempelvis en afrikan i Afrika vars förfäder konverterade till judendom för tusen år sen. Så uppfattade jag honom iaf. För övrigt, judendom var tidigare en missionerande religion. Åtminstone här och där. Så uppfattade jag. Ättlingar till sådana konvertiter till judendomen från Khazar, norr om Kaspiska havet, från Afrika osv. har aldrig någonsin i historien satt sin fot i Palestina. Många judar har ju naturligtvis bott i Palestina, i tusentals år, och även haft en avgörande och central roll i dess historia, och Palestina är verkligen de första judarnas ursprung, absolut, men en majoritet av förfäderna till judarna idag har aldrig bebott Palestina, vad det verkar. Nu hävdar alla judar rätten att bo i Israel. För övrigt bor det araber i Palestina och Israel som är judar. Det är inga problem med det (arabens förfäder torde ha en stark rätt att bo där eftersom hans förfäder sannolikt bebott regionen i årtusenden, som judar eller inte) men jag tycker det här parallella kriteriet med ras från mödernet osv, inom judendomen, sammantaget blir lite osammanhängande. Idag måste man ha kommit ur en mamma som var judinna. För några hundra år sen räckte det med att räcka upp en hand för ett helt främmande folkslag, kollektivt, långt bort, för att bli jude, när judendomen missionerade. När världen har rasat ihop och Messias kommer och Guds utvalda folk flyttar till the promised land Israel så torde det kunna bli en brokig skara. Den homogenitet som zionismen sägs vilja slå sönder hos andra folk synes de kunna komma att sakna själva. Det kanske blir "utanförskapsområden" i Israel också..
Men hur man än vrider och vänder så är judar ett skickligt folk som assimilerat sig väl och framgångsrikt. Jag vill tro att de allra flesta judar inget har med denna världszionism att skaffa. Judiskt hemland, gärna. Men att slå sönder den fredliga nation de bor i torde inte i ligga i deras intresse. Men att zionismen finns, det vet vi. Vi får se vilka uttryck den tar sig i framtiden.
Jag är nybörjare på det här men det var intressant. Mer som en genomgång till dig hur jag tolkade det hela. Lasse Wilhelmssom är en enkel person att ta till sig. Tack igen.