2019-01-01, 16:59
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Tycker begreppet är intressant, Myndighetsvänstern. Det borde beskriva situationen rätt bra, bara titta på andelen myndighetschefer som konstant utses för att de är goda partimedlemmar eller har den rätta partifärgen mer än att de skulle vara kompetenta. Med rätt här avses onekligen rött.
Medarbetare verkar i stora delar väljas efter samma kriterium, eller det skadar i vart fall inte den eventuella karriären -- särskilt inte i Stockholms myndighetsvärld. Rätt parti, rätta organisationerna man är med, gått de rätta utbildningarna på de rätta skolorna och har rätt åsikter. Det framstår som rätt tydligt att Myndighetsvänstern existerar och knappast kan betraktas som någon högerkonspiration.
Det är den långa marschen genom institutionerna som vi ser bära frukt.
Citat:
Den långa marschen genom institutionerna (på tyska: der lange Marsch durch die Institutionen; på engelska: the long march through the institutions) är en slogan som myntades 1967 av studentaktivisten Rudi Dutschke för att beskriva en långsiktig strategi för att skapa förutsättningarna för revolution: att störta samhället genom att infiltrera viktiga samhällsinstitutioner.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Den_l%C3%A5nga_marschen_genom_institutionerna
Citera
2019-01-01, 17:04
Medlem
Finns ingen myndighetsvänster lika lite som det finns en myndighetshöger. Det man dock ska ha i åtanke är att myndigheterna styrs och regleras av den politiska majoriteten!
Citera
2019-01-01, 17:15
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jo, men just dessa är judar. Och de som inte är judar är många gånger köpta av judar.

Sluta generalisera alla som har judiskt påbrå. Det finns idag massor som har det men skiter fullständigt vart mans gener härstammar, man lever som den människa man är helt utan en tanke på tillhörighet eller religion.
Citera
2019-01-01, 17:16
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast om du lyssnar till hela klippet med Barbara Spectre - inte bara de 30 sekunder du citerar - framgår det ju att hon inte menar att judarna ligger bakom multikulturen, som ni konspirationsteoretiker brukar hävda. Vad hon menar är att judarna har 2000 års erfarenhet av multikultur och därför kan hjälpa folk att anpassa sig till det nya samhället som växer fram på grund av ökad migration.

Dessutom är det fel att pådyvla Lomfors eller någon annan jude de åsikter som Spectre torgfört. Judarna är inte kollektivt ansvariga för vad enskilda judar gör eller säger.
Mmm självklart vill talmudiska judar bara "hjälpa" oss i sin oändliga, gränslösa godhet. Man ska vara lovligt naiv för att köpa det enligt min mening. Du kan bestrida vad hon faktiskt säger i citatet bäst du vill. Det som står där är öppet för alla att se och bilda sig en uppfattning om. Därtill har jag inte pådyvlat någon någonting. Det är en halmgubbe i raden från dig, din konspirationsteoretiker.
Citera
2019-01-01, 17:20
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Fast om du lyssnar till hela klippet med Barbara Spectre - inte bara de 30 sekunder du citerar - framgår det ju att hon inte menar att judarna ligger bakom multikulturen, som ni konspirationsteoretiker brukar hävda. Vad hon menar är att judarna har 2000 års erfarenhet av multikultur och därför kan hjälpa folk att anpassa sig till det nya samhället som växer fram på grund av ökad migration.

Dessutom är det fel att pådyvla Lomfors eller någon annan jude de åsikter som Spectre torgfört. Judarna är inte kollektivt ansvariga för vad enskilda judar gör eller säger.

Oväntat att just DU är den första personen som tolkar Spectre på det viset. Inte ens dom allra, allra värsta kulturmarxisterna som jag har diskuterat med har viftat bort Spectre-videon. De brukar säga "men det är bara en jude ju".

Men inte du Regulus. Du är unik.

Du är sannerligen en av dom värsta tokstollarna som jag har träffat på sedan jag upptäckte internet på 90-talet.
Citera
2019-01-01, 17:23
Medlem
Jag är lite annorlunda jämfört med många debattörer här. Jag kommer för all framtid rösta på SD, om inte hAfsarna blir större, och jag är för alltid en beundrare av staten Israel.

Jag har också jobbat på en statlig myndighet. Den var ingen Vänstermyndighet men det kom order uppifrån att vi måste anställa människor med utländska rötter. Inte på grund av någon sorts "värdegrund" utan för att Myndigheten skulle kunna möta våra klienter med utländska rötter. Nåväl jag jobbade även fackligt.

Den nu påtalade myndigheten verkar tyvärr vara någon sorts lobbyism för "judiska" intressen men det intressanta är att Busch-Tor börjar angripa myndigheter som kanske inte behövs. Synd att KD är ett vilset parti för Busch-Tor är en av dom absolut bästa politikerna idag. I klass med sluge Jimmie som tyvärr många här på Flashback underskattar. OK off topic, men för att återgå, jag tror absolut det existerar en Myndighetsvänster men det gäller inte alla myndigheter.
Jag ser med stor förväntan fram emot att man börjar rensa, liksom man nu gör med Jämställdhetsmyndigheten och Migrationsverket.
Ett tack till Ebba Busch-Tor för att hon inte sitter tyst.
Citera
2019-01-01, 17:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Oväntat att just DU är den första personen som tolkar Spectre på det viset. Inte ens dom allra, allra värsta kulturmarxisterna som jag har diskuterat med har viftat bort Spectre-videon. De brukar säga "men det är bara en jude ju".

Men inte du Regulus. Du är unik.

Jag har till skillnad från dig lyssnat till hela klippet, inte bara den snutt som antisemitiska konspirationsteorietiker brukar citera.
Citera
2019-01-01, 17:27
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Jag har till skillnad från dig lyssnat till hela klippet, inte bara den snutt som antisemitiska konspirationsteorietiker brukar citera.

Ja, du är säkert den första personen av flera miljoner som tolkar den på rätt sätt.

Nu jävlar har din stollighetsmätare nått en helt ny nivå.
Citera
2019-01-01, 17:35
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Ja, du är säkert den första personen av flera miljoner som tolkar den på rätt sätt.

Nu jävlar har din stollighetsmätare nått en helt ny nivå.
Kreativt, får man lov att säga, men att personer med illasinnade intentioner ikläder sig en skrud av godhet och välvilja är inget konstigt. Såklart finns där också de naiva som sväljer rappakaljan med hull och hår.
Citera
2019-01-01, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Kreativt, får man lov att säga, men att personer med illasinnade intentioner ikläder sig en skrud av godhet och välvilja är inget konstigt. Såklart finns där också de naiva som sväljer rappakaljan med hull och hår.

Naturligtvis finns det svagsinta som låter sig ryckas med i antisemitism.

Det är ingen brist på idioter som låter sig duperas av myndighetsvänsterns legohjon och marionetter.

Citera
2019-01-01, 17:43
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det mest tragiska med myten om en judisk konspiration är att det finns judar som tror på den. Och vill vara en del av den.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-01-01 kl. 17:48.
Citera
2019-01-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Sluta generalisera alla som har judiskt påbrå. Det finns idag massor som har det men skiter fullständigt vart mans gener härstammar, man lever som den människa man är helt utan en tanke på tillhörighet eller religion.
Jaså? Den etniska tillhörigheten är en stark identitetsmarkör. Inte minst för minoriteter och diasporor har det en samlande - och exkluderande - betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in