Jag ser en massa missnöje med SD på Toralfs blogg nu också. Det mumlade om AFS. De har ett gyllene läge. Frågan är hur AFS ska undvika klanta till det.
De ska nog inte tro att det krävs att de är ett extremt parti för att få röster. De kommer vinna många gratisröster.
Citat:
Ursprungligen postat av
StillaHavet
Exakta definitioner där varje svar på frågor om dem är som att trampa i kvicksand. AfS kommer inte få göra annat än att tydliggöra definitionen, något som gör sig dålig i dagens snabba medieklimat där 30 sekunder är lång tid.
Inför EU-valet måste AfS
-lyfta fram GK i allt, vi röstar på en person, inte partiprogrammet
-förenklade och tydliga budskap
-GK måste tona fram som sympatisk, inge hopp, optimism och framtidstro men samtidigt understryka allvaret
I detta val som kommer nu EU-valet måste vi få svar på om GK går hem i stugorna? I valet till RD blev budskapen och företrädarna många. Inte fel att visa upp bredden men för att nå framgång behövs, en person, en ledare och ett budskap.
Om du frågar SD-väljare varför de inte röstade AFS får du bland annat till svar att AFS var för extrema. Att AFS hade för många budskap har jag inte hört.
Att AFS budskap behöver förenklas... Var det inte det de gjorde? Budskapet "återvandring" gick tydligen inte hem.
Sen är jag tveksam till om Kasselstrand är den starke ledaren vi kan enas kring. Än så länge har jag inte sett den utstrålningen från honom men det är kanske inte omöjligt.
Den som ser Kasselstrand som en stark och karismatisk ledare har nog aldrig sett en stark och karismatisk ledare.
Däremot ser jag fram emot ett mer moget budskap inför EU-valet. Lite mer glada miner och en rak linje man inte behöver skämmas för att ställa sig bakom.