Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 10:46
Medlem
Jag ser en massa missnöje med SD på Toralfs blogg nu också. Det mumlade om AFS. De har ett gyllene läge. Frågan är hur AFS ska undvika klanta till det.
De ska nog inte tro att det krävs att de är ett extremt parti för att få röster. De kommer vinna många gratisröster.

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Exakta definitioner där varje svar på frågor om dem är som att trampa i kvicksand. AfS kommer inte få göra annat än att tydliggöra definitionen, något som gör sig dålig i dagens snabba medieklimat där 30 sekunder är lång tid.

Inför EU-valet måste AfS

-lyfta fram GK i allt, vi röstar på en person, inte partiprogrammet
-förenklade och tydliga budskap
-GK måste tona fram som sympatisk, inge hopp, optimism och framtidstro men samtidigt understryka allvaret

I detta val som kommer nu EU-valet måste vi få svar på om GK går hem i stugorna? I valet till RD blev budskapen och företrädarna många. Inte fel att visa upp bredden men för att nå framgång behövs, en person, en ledare och ett budskap.

Om du frågar SD-väljare varför de inte röstade AFS får du bland annat till svar att AFS var för extrema. Att AFS hade för många budskap har jag inte hört.
Att AFS budskap behöver förenklas... Var det inte det de gjorde? Budskapet "återvandring" gick tydligen inte hem.

Sen är jag tveksam till om Kasselstrand är den starke ledaren vi kan enas kring. Än så länge har jag inte sett den utstrålningen från honom men det är kanske inte omöjligt.

Den som ser Kasselstrand som en stark och karismatisk ledare har nog aldrig sett en stark och karismatisk ledare.

Däremot ser jag fram emot ett mer moget budskap inför EU-valet. Lite mer glada miner och en rak linje man inte behöver skämmas för att ställa sig bakom.
Senast redigerad av grelin1999 2018-12-31 kl. 11:03.
Citera
2018-12-31, 11:00
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
När ordet "extremt" och AfS nämns, så kanske man ska påminna om att det finns ett partiprogram - ett jävligt bra sådant - och att det är mycket svårt att hitta något extremt där.
Citera
2018-12-31, 11:00
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag ser en massa missnöje med SD på Toralfs blogg nu också. Det mumlade om AFS. De har ett gyllene läge. Frågan är hur AFS ska undvika klanta till det.
De ska nog inte tro att det krävs att de är ett extremt parti för att få röster. De kommer vinna många gratisröster.
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
När ordet "extremt" och AfS nämns, så kanske man ska påminna om att det finns ett partiprogram - ett jävligt bra sådant - och att det är mycket svårt att hitta något extremt där.
Inser du att MSM aldrig kommer att göra något inslag om ett gulligt parti som försöker ta röster från riksdagspartierna genom sundaförnuftsargument? Det är dömt att misslyckas.
Citera
2018-12-31, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Inser du att MSM aldrig kommer att göra något inslag om ett gulligt parti som försöker ta röster från riksdagspartierna genom sundaförnuftsargument? Det är dömt att misslyckas.

Man måste balansera sitt budskap dock och se till att det man säger är något som låter bra och folk kan ställa sig bakom.
Istället för att säga "Sverige år svenskarna" kan man kanske säga "det är inte fel att säga att det finns något som heter svenskar och svensk kultur".

Man kan komma rätt långt med sundaförnufts argument, så länge argumenten faktiskt är bra. Att bara skrika "mer sunt förnuft" och "dränera träsket" är i sig inga argument. MED är ett exempel på ett parti som har mesiga argument av typen "lite mindre av det som är dåligt" och det funkar inte.

Givetvis måste det man kommer med vara slagkraftigt och unikt, men man behöver inte gå till överdrift. Varför tror du V slutade kalla sig kommunister, om nu extremism är så bra?
Citera
2018-12-31, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang

Kanske det.
Men jag tycker AFS ska sluta kalla sig för återvandringspartiet. Man borde fråga sig varför inget annat identitärt/högerpopulistiskt/invandringskritiskt parti i Europe, kanske i världen, går till val på massdeportering.
Citera
2018-12-31, 11:29
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Man måste balansera sitt budskap dock och se till att det man säger är något som låter bra och folk kan ställa sig bakom.
Istället för att säga "Sverige år svenskarna" kan man kanske säga "det är inte fel att säga att det finns något som heter svenskar och svensk kultur".

Man kan komma rätt långt med sundaförnufts argument, så länge argumenten faktiskt är bra. Att bara skrika "mer sunt förnuft" och "dränera träsket" är i sig inga argument.
AfS ska ha en balanserad politik.

Men om AfS ska lyckas så krävs att partiet överlistar media. Inget av ovanstående fetade påståenden/uppmaningar är tillräckligt provocerande för att någon av MSM-aktörerna ska göra inslag.

För att "Sverige åt svenskarna" ska kunna skapa skandal så krävs det att AfS profilerar sig med provocerande inlägg i svenskfrågan, till exempel.
Citera
2018-12-31, 12:04
Medlem
Citat:
AfS ska ha en balanserad politik.

Men om AfS ska lyckas så krävs att partiet överlistar media. Inget av ovanstående fetade påståenden/uppmaningar är tillräckligt provocerande för att någon av MSM-aktörerna ska göra inslag.

För att "Sverige åt svenskarna" ska kunna skapa skandal så krävs det att AfS profilerar sig med provocerande inlägg i svenskfrågan, till exempel.

AFS kan skita i MSM. Förstår ni AFS supporters inte det än?

Vill MSM skriva om AFS är det förstås bra för AFS men inget AFS bör inrikta sig på.
Snarare bör AFS ägna allt mer energi på att vara exklusiv för alt-media och vi vanligt folk bör ägna pengar åt att stötta alt-media så att de kan spridas.

AFS bör endast fokusera på att sprida sitt eget budskap på så bra sätt som möjligt och skita i vad MSM gör.
Citera
2018-12-31, 12:16
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
AFS kan skita i MSM. Förstår ni AFS supporters inte det än?

Vill MSM skriva om AFS är det förstås bra för AFS men inget AFS bör inrikta sig på.
Snarare bör AFS ägna allt mer energi på att vara exklusiv för alt-media och vi vanligt folk bör ägna pengar åt att stötta alt-media så att de kan spridas.

AFS bör endast fokusera på att sprida sitt eget budskap på så bra sätt som möjligt och skita i vad MSM gör.
Det du säger låter bra men är ointelligent.

Om AfS inte får MSM att göra inslag om dem så kommer det inte att bli aktuellt att t ex komma in i riksdagen inom de närmaste 10 åren. Om 10 år är alternativa medier tillräckligt stora för att få genomslag i större väljargrupper. Men det är fortfarande långt kvar dit.
Citera
2018-12-31, 12:29
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Kanske det.
Men jag tycker AFS ska sluta kalla sig för återvandringspartiet. Man borde fråga sig varför inget annat identitärt/högerpopulistiskt/invandringskritiskt parti i Europe, kanske i världen, går till val på massdeportering.

Fremskrittspartiet och Dansk Folkeparti (DF) har gjort det som du säger att inget parti har gjort, och det med framgång. Båda partierna har gått till val på att utvisa invandrare som inte sköter sig - vilket är samma politik som AfS driver - och både Fremskrittspartiet och DF gjorde det med framgång. De har förändrat realpolitiken i sina länder.
Citera
2018-12-31, 12:34
Medlem
Citat:
Fremskrittspartiet och Dansk Folkeparti (DF) har gjort det som du säger att inget parti har gjort, och det med framgång. Båda partierna har gått till val på att utvisa invandrare som inte sköter sig - vilket är samma politik som AfS driver - och både Fremskrittspartiet och DF gjorde det med framgång. De har förändrat realpolitiken i sina länder.

Invandrare som inte sköter sig, ja. Vem vill inte utvisa sådana? Då tänker man främst på kriminella.

Visa mig var DF eller fremskrittspartiet säger att de vill utvisa "500 000 människor, minst". Eller ens 50 000.
Citera
2018-12-31, 12:49
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Invandrare som inte sköter sig, ja. Vem vill inte utvisa sådana? Då tänker man främst på kriminella.

Visa mig var DF eller fremskrittspartiet säger att de vill utvisa "500 000 människor, minst". Eller ens 50 000.
Var tror du att det finns / har funnits flest invandrare som inte sköter sig?

A. Norge

B. Danmark

C. Sverige
Citera
2018-12-31, 13:10
Medlem
godhetsapostelns avatar
AFS gjorde två misstag. Det har jag skrivit från början när dom uteslöts och är ingen efterkonstruktion.
Man väntade för länge (på att fuhrern skulle gå klart skolan), när man borde ha smidit medans järnet var varmt och använt sig av partistödet man hade och medlemsregistret.
Två: Man skulle ha kallat sig nationella fronten och utmålat sig som ett systerpart till det franska NF. Det var ju det man ville vara och var orsaken till att man åkte ur SD.

Med all säkerhet är ledningen lite störda...jag misstänker autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in