2018-12-31, 02:23
Medlem
Danmark tänker skicka hem somalierna till Somalia. De börjar med 1000 st.

Närmare 1.000 somalier har nu mist sina danska uppehållstillstånd sedan landets myndigheter granskat dem och situationen i deras hemland. Enligt Danmark finns det inte längre asylskäl för somalier, uppger danska DR.

Det är Udlændingestyrelsen som nu kommit fram till att situationen i vissa delar av Somalia är så pass säker att somalier inte längre har asylskydd. - Efter en granskning som inleddes 2017 river man därför upp uppehållstillstånden för inte mindre än 1.000 somalier.

'Nu skal de rejse hjem'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/1000-somaliere-har-mistet-deres-opholdstilladelse-nu-skal-de-rejse-hjem

Udlændingestyrelsen vs Aftonbladet 100 - 0

Detta har varit känt sedan den 17 dec men Aftonbladet har medvetet missat denna "ickenyhet" totalt. Aftonbladet är istället upptagna med gråterskor på Nybrokajen. Aftonbladets personal har inget liv och framförallt har de ingen kuk. Danmark är civilicerade och vetenskapliga. Stockholm består av känslostyrda batik-kärringar helt utan verklighetsförankring.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2018-12-31 kl. 02:26.
Citera
2018-12-31, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Och det är inte Aftonbladet heller, dom är väl medvetna om att denna artikel kommer få stor spridning när dum-Svensson ska ojja sig på Fejjsbok, i själva verket så profiterar dom och underblåser den rasism dom säger sig stå upp mot.

Det här gränsar inte ens till journalistik utan handlar uteslutande om att utnyttja rasism och fördomar i slutändan ren profithunger, och tidningens utdragna dödskamp.

Vem tecknar upp sig på ett Plusabonnemang? Ja inte är det den somaliska klanen utan just korkade svenska vardagsrasister.

Jag har egentligen inget alls emot profithunger och att företag försöker överleva, det jag reagerar mot är att dom är såna djävla cyniska utstuderade hycklare som inte skyr några som helst medel i sin jakt på klick att dom väljer att utnyttja korkade svenskar och en invandrarfamilj med stora intellektuella tillkortakommanden.

/Provokatör

Väldigt korrekt analys, precis min tanke. Man behöver inte ens abonnera på Plus. (Initiellt hade AB en thumbnail på hela gänget i en trappa på "trailern" till Plusartikeln. Senare när jag kollade visade de bara färjan.)

Samma sak när de gjorde ett reportage med snyftrubrik om ett gäng ensamkommande som var upprörda för att Soc drar av på bidraget om de swishar varandra.
Vid restaurangbesök. Genererade ju naturligtvis storm i kommentarsfältet och massa klick. Vilket naturligtvis var tanken precis som med färjan-artikeln.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oR2Adm/hossein-19-har-forsorjningsstod--far-inte-anvanda-swish
Citera
2018-12-31, 08:50
Medlem
AB är så korkade att dom inte förstår att deras redan sunkiga varumärke dras ner ytterligare i skiten. Dessutom utnyttjar dom familjer som är blåsta/svagbegåvade och fläker ut dom (tycker nästan lite synd om dom)

Vinnarna i denna såpa är dock Viking Line som växte i mina ögon, respekt!
Senast redigerad av Neverever31 2018-12-31 kl. 08:52.
Citera
2018-12-31, 09:05
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Ditt resonemang får mig att förstå att du har lågt IQ när du bedömmer en situation utifrån en artikel från AB och inte nog med det, även drar med alla invandrare på den slutsatsen.
Alla invandrare kommer inte från länder där medel-IQ ligger på 68...
Citera
2018-12-31, 10:42
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Alla invandrare kommer inte från länder där medel-IQ ligger på 68...
Nej men just somalier som i detta fall kommer därifrån. Troligtvis en av förklaringarna varför det gick som det gick i detta fall. Det bästa vore att inte låta svagbegåvade boka kryssningar. Tänk ett haveri och 1500 somalier som passagerare. Helvete vilken soppa det hade blivit
Citera
2018-12-31, 19:37
Medlem
Turbotraktors avatar
Hoppas de berättar för alla andra negrer hur hemskt det är att åka färja, så vi slipper dessa smutsiga grisar på våra färjor.
Citera
2018-12-31, 20:18
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nej men just somalier som i detta fall kommer därifrån. Troligtvis en av förklaringarna varför det gick som det gick i detta fall. Det bästa vore att inte låta svagbegåvade boka kryssningar. Tänk ett haveri och 1500 somalier som passagerare. Helvete vilken soppa det hade blivit
Hahahh! 1500 somalier...ungefär som en SL-buss i Älvsjö.
Citera
2018-12-31, 23:01
Medlem
JSelwyns avatar
Visste direkt när jag såg rubriken (utan att läsa vidare) att detta inte var svenskar. Sedan bekräftades detta senare på dagen med hucklebilder.
Vad har dom för j-vla journalister på Aftonbladet? Kan dom inte kolla/bekräfta rutinerna hos Viking Line först? Då hade ju Aftonhoran märkt att dessa bananklätrares historia inte stämmer.

Först är storyn gratis men bara några timmar senare så blir det plötsligt en PLUS-artikel av det? Återkommande beteende hos Aftonhoran. Sex, terrorister, snyftartiklar är helt ok att profitera sig på. Att säga att Aftonhoran har någon slags moral att tala om...är att direkt fara med osanning.
Citera
2018-12-31, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummlans
Jag antar att de gått till såhär:

Hela sällskapet kommer till båten sena som attans. De checkar in hos personal vid incheckningsdisken. Där antar jag att nödvändiga legitimationer kollas, att rätt barn och rätt föräldrar är med. Jag har också för mig att jag läste igår att sällskapet uppmanas att ”springa ombord”. Därefter går flera vuxna för att parkera bilarna (som de antagligen bara lämnat utanför). När de kommer tillbaka ett bra tag senare är det inte längre möjligt att komma in till avgångshallen eftersom båten antagligen gått eller går inom ett par minuter. Då har resten av sällskapet redan gått ombord.

Jag förstår inte vad problemet är? Inte väntar flyget heller bara för att man checkat in sig?

Jag förstår att det blev lite dilemma för dem, de ville inte lämna kvar felparkerade bilar heller. Och nu trodde de att det var klart, de var incheckade...

Feltänk. Vad de kunde ha gjort är att EN av dem skulle ha offrat sig, tagit med alla bilnycklarna och parkerat om alla bilarna. Denne skulle ju missa båtresan med 99.9% sannolikhet, men alla barn och 4 av de vuxna skulle säkert hinna med ombord.

Om de säger att de inte hörde att nu måste de springa ombord?? Ja men de visste ju själva att de var jättesent ute - det är ju därför de nödparkerade bilarna.
Citera
2019-01-01, 10:59
Medlem
Enligt utsago grät minst 100 personer ombord och halva båten var i upplösningstillstånd. Kaptenen kallades rasist, försökte sedan att hoppa över bord men hejdades.
Citera
2019-01-01, 15:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Enligt utsago grät minst 100 personer ombord och halva båten var i upplösningstillstånd. Kaptenen kallades rasist, försökte sedan att hoppa över bord men hejdades.
Auschwitz at sea
Citera
2019-01-01, 16:12
Medlem
Expohunters avatar
Varför lyfter media fram dessa skithistorier där det är helt uppenbart att det är passagerarna själva som klantat till det? Hoppas de på att folk enbart ska läsa ingressen och något citat och inte ställa några kritiska frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in