Citat:
Ursprungligen postat av
Hummlans
Jag antar att de gått till såhär:
Hela sällskapet kommer till båten sena som attans. De checkar in hos personal vid incheckningsdisken. Där antar jag att nödvändiga legitimationer kollas, att rätt barn och rätt föräldrar är med. Jag har också för mig att jag läste igår att sällskapet uppmanas att ”springa ombord”. Därefter går flera vuxna för att parkera bilarna (som de antagligen bara lämnat utanför). När de kommer tillbaka ett bra tag senare är det inte längre möjligt att komma in till avgångshallen eftersom båten antagligen gått eller går inom ett par minuter. Då har resten av sällskapet redan gått ombord.
Jag förstår inte vad problemet är? Inte väntar flyget heller bara för att man checkat in sig?
Jag förstår att det blev lite dilemma för dem, de ville inte lämna kvar felparkerade bilar heller. Och nu trodde de att det var klart, de var incheckade...
Feltänk. Vad de kunde ha gjort är att EN av dem skulle ha offrat sig, tagit med alla bilnycklarna och parkerat om alla bilarna. Denne skulle ju missa båtresan med 99.9% sannolikhet, men alla barn och 4 av de vuxna skulle säkert hinna med ombord.
Om de säger att de inte hörde att nu måste de springa ombord?? Ja men de visste ju själva att de var jättesent ute - det är ju därför de nödparkerade bilarna.