2018-12-30, 12:55
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Finns redan tråd med 30+ svar ..
(FB) Familj splittrad till havs!!! LOL
Jag misstänker att den andra tråden är om själva händelsen. medan denna tråd mer ska diskutera hur Aftonbladet skildrar händelsen.
Citera
2018-12-30, 16:27
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Artikeln är bakom betalväg så den är avedd för Aftonbladets läsare så tårarna kan rinna på Nytorgsgatan på söder.
Vi andra skrattar åt Whallas missöde.

Vände inte båten och rullade ut röda mattan och fanns det ingen musikkår som spelade?

Tio timmar skräck med inlagd sill och överbliven julskinka kan jag tänka mig..
Citera
2018-12-30, 16:32
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Alla svenskar som läser artikeln i Aftonbladet får en förklaring till soppan när de ser bilderna på de "drabbade familjerna".

Ingen kan vara förvånad.

Och det är inte Aftonbladet heller, dom är väl medvetna om att denna artikel kommer få stor spridning när dum-Svensson ska ojja sig på Fejjsbok, i själva verket så profiterar dom och underblåser den rasism dom säger sig stå upp mot.

Det här gränsar inte ens till journalistik utan handlar uteslutande om att utnyttja rasism och fördomar i slutändan ren profithunger, och tidningens utdragna dödskamp.

Vem tecknar upp sig på ett Plusabonnemang? Ja inte är det den somaliska klanen utan just korkade svenska vardagsrasister.

Jag har egentligen inget alls emot profithunger och att företag försöker överleva, det jag reagerar mot är att dom är såna djävla cyniska utstuderade hycklare som inte skyr några som helst medel i sin jakt på klick att dom väljer att utnyttja korkade svenskar och en invandrarfamilj med stora intellektuella tillkortakommanden.

/Provokatör
Citera
2018-12-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefanotto
När det handlar om Aftonbladet och snyfthistorier Kommer denna nyhet väldigt långt, man försöker görs en nyhet genom stt skada Viking Line.

”En sjuk situation”

Gruppen, som totalt består av fem vuxna och 15 barn, kom i elfte timmen till Stadsgårdskajen på lördagsmorgonen. Därför blev det synnerligen stressigt när de skulle gå ombord på färjan.

– Det var väldigt ont om tid, och det hade såklart varit bättre om vi hade kommit dit tidigare. Men vi fick ju checka in, så då borde de haft koll och släppt alla ombord, säger 32-åriga Huda.

Återigen försöker Aftonbladet göra en snyfthistoria på invandrare genom att smutskasta ett företaväg.

I detta fall mer eller mindre beskriver man invandrare som pantade, och extremt ouppfostrade barn.
Att man låter sina barn springa på ett fartyg innan man ens gått på, plus att man har tydligen egna regler när man ska gå av och på i detta fall.

Detta fick mig att förstå att Invandrare i Sverige har extremt låg IQ.

Att Aftonbladet sen kommer undan genom att ännu en gång skapa fakenews och skada ett företag, någon förvånad? Nej

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvxoBo/barnen-om-mardromsresan-pa-alandsfarjan-jattemanga-grat

Ditt resonemang får mig att förstå att du har lågt IQ när du bedömmer en situation utifrån en artikel från AB och inte nog med det, även drar med alla invandrare på den slutsatsen.
Citera
2018-12-30, 17:19
Medlem
Tror att Aftonbladet ser till att tappa läsare. Vem vill ens läsa sånt här ????
Citera
2018-12-30, 17:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Och det är inte Aftonbladet heller, dom är väl medvetna om att denna artikel kommer få stor spridning när dum-Svensson ska ojja sig på Fejjsbok, i själva verket så profiterar dom och underblåser den rasism dom säger sig stå upp mot.

Det här gränsar inte ens till journalistik utan handlar uteslutande om att utnyttja rasism och fördomar i slutändan ren profithunger, och tidningens utdragna dödskamp.

Vem tecknar upp sig på ett Plusabonnemang? Ja inte är det den somaliska klanen utan just korkade svenska vardagsrasister.

Jag har egentligen inget alls emot profithunger och att företag försöker överleva, det jag reagerar mot är att dom är såna djävla cyniska utstuderade hycklare som inte skyr några som helst medel i sin jakt på klick att dom väljer att utnyttja korkade svenskar och en invandrarfamilj med stora intellektuella tillkortakommanden.

/Provokatör

Huvudet på spikjäveln och genom väggstommen! Achtungbladet vet mycket väl om att om de ska få sin logga spridd på nätet så sker det genom "upprörda" som delar deras klickbait. Klanen Hamid kanske delar arga inlägg om någon skrivit något avfärdande om vikten av att fira ramadan men för den stora vardagliga spridningen får man göra snyftartiklar som kanske kan få Nils Torsson i Kristinehamn att skriva "se på den här skiten" och göra jobbet åt Aftonbladet.
Citera
2018-12-30, 18:17
Medlem
Jag kollar på ABs facebook sida...
https://www.facebook.com/aftonbladet/posts/2401624823181039

Jag tror man har ett visst eget ansvar att se till att ens barn inte går ombord på en båt utan att man själv är med. Men jag kan ha fel.
1,4k gilla
mest gillade svar på detta:
Ja du har helt rätt Åker man med många barn ser man väl dessutom till att vara ute i god tid
Håll ordning på era ungar!! Inte Viking Lines jobb. En mamma undrar hur barnen kunde komma ombord utan föräldrar. Hur kunde föräldrarna LÅTA barnen gå så långt i förväg att de lyckades gå ombord själva???är en mer korrekt ställd fråga.
767 gilla

Båten har en tidtabell att följa oavsett om alla som ska åka med är ombord lägger dom ut vid en viss tid! Det står tydligt på biljetten att man ska vara ute i god tid.. Hur kan man beskylla VikingLine för detta??
520 gilla

Mamman har släppt iväg en två-åring och en fyra-åring vind för våg, men lägger skulden på Viking Line?
371 gilla

Vad är de med folk nu förtiden? Varenda jävla gång ser jag någon snyft artikel där personen själv klantat sig och sedan skyller ifrån sig på andra. Patetiskt, väx upp för fan!
285 gilla

Okej nu har jag läste de högst rankade 50 kommentarerna, och alla är negativa till AB och till familjen.
Citera
2018-12-30, 18:23
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Jag tror man har ett visst eget ansvar att se till att ens barn inte går ombord på en båt utan att man själv är med. Men jag kan ha fel.
1,4k gilla
Ja du har helt rätt Åker man med många barn ser man väl dessutom till att vara ute i god tid
Håll ordning på era ungar!! Inte Viking Lines jobb. En mamma undrar hur barnen kunde komma ombord utan föräldrar. Hur kunde föräldrarna LÅTA barnen gå så långt i förväg att de lyckades gå ombord själva???är en mer korrekt ställd fråga.
767 gilla

Båten har en tidtabell att följa oavsett om alla som ska åka med är ombord lägger dom ut vid en viss tid! Det står tydligt på biljetten att man ska vara ute i god tid.. Hur kan man beskylla VikingLine för detta??
520 gilla

Mamman har släppt iväg en två-åring och en fyra-åring vind för våg, men lägger skulden på Viking Line?
371 gilla

Vad är de med folk nu förtiden? Varenda jävla gång ser jag någon snyft artikel där personen själv klantat sig och sedan skyller ifrån sig på andra. Patetiskt, väx upp för fan!
285 gilla

Okej nu har jag läste de högst rankade 50 kommentarerna, och alla är negativa till AB och till familjen.

Helt enligt den uträknade cyniska kalkylen... Chang Frick står iaf för att han är en klick-hora.

/Provokatör
Citera
2018-12-30, 18:43
Medlem
Aftonbladets personal sysslar med sk omvänd rasism. De sänker sin egen IQ omedvetet för att hamna somaliernas nivå. Inga kritiska frågor eller så. Bara snyft. Lågintelligenta tror alltid att världen snurrar runt dom som person och att de alltid är offer. Aftonbladet sitter med violinen när somaliskan gråter. Så ser den äkta rasismen ut.
Citera
2018-12-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Artikeln är bakom betalväg så den är avedd för Aftonbladets läsare så tårarna kan rinna på Nytorgsgatan på söder.
Vi andra skrattar åt Whallas missöde.

Vände inte båten och rullade ut röda mattan och fanns det ingen musikkår som spelade?

Tio timmar skräck med inlagd sill och överbliven julskinka kan jag tänka mig..

Nytorget, eller Södermalm för den delen, är knappast den största målgruppen för Aftonbladet plus. Skulle gissa att antalet prenumeranter av tjänsten där är relativt låg, annan dyngmedia visst, men knappast aftonbladet. Inte fint nog
Citera
2018-12-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

1,4k gilla
767 gilla

520 gilla

371 gilla

285 gilla

Förvänta mig motsatsen, svenskar är ju normalt sett väldigt duktiga på att hålla med om när folk blir kränkta.

Förövrigt åkte en buss iväg när jag sprang till den en gång. Var jättenära men den stängde dörrarna och körde vidare. Tror ni att aftonbladet gjort en snyftartikel för min skull eller finns det ingen rasism bakom eftersom att jag är vit och därför inget nyhetsvärde?
Citera
2018-12-31, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummlans
Jag antar att de gått till såhär:

Hela sällskapet kommer till båten sena som attans. De checkar in hos personal vid incheckningsdisken. Där antar jag att nödvändiga legitimationer kollas, att rätt barn och rätt föräldrar är med. Jag har också för mig att jag läste igår att sällskapet uppmanas att ”springa ombord”. Därefter går flera vuxna för att parkera bilarna (som de antagligen bara lämnat utanför). När de kommer tillbaka ett bra tag senare är det inte längre möjligt att komma in till avgångshallen eftersom båten antagligen gått eller går inom ett par minuter. Då har resten av sällskapet redan gått ombord.

Jag förstår inte vad problemet är? Inte väntar flyget heller bara för att man checkat in sig?

Låter inte helt osanolikt.
Typiskt den här typen av människor att alltid skylla ifrån sig. Det är viking lines fel, sammhällets fel, polisens fel osv. osv. Men aldrig deras eget fel. Noll självinsikt.

Man kan ju undra vad de själva hade tyckt om att missa anslutande transportmedel för att färjan de själva sitter på måste vänta in några passagerare som inte kan passa tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in