2018-12-30, 18:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Du driver med oss i tråden, eller hur?

Jag skrev inte att Kim HAR transformerat Nordkorea.

Svårt med sanningen, igen?
Inget i artikeln talar emot det din fjant.
Citera
2018-12-30, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Men det är knappast Kims förtjänst att befolkningen blir alltmer medveten om omvärlden.
Kims regim har gjort sitt yttersta för att stoppa informationsinflödet, bl.a med ytterligare mer taggtrådsstängsel vid Kinas gräns och mängder av störsändare mot mobiltelefoni och radio.
NK-press rapporterar ideligen om hur bra man har det i Nordkorea och hur illa ställt det med resten av världen, invånarna börjar genomskåda lögnerna.

Hur menar du att Kim J U har lyckats med att transformera Norkorea?
Han har ju fullständigt misslyckats med att stoppa informationsinflödet och missnöjet bland befolkningen ökar för varje dag.

Troligen har vi ingen kunskap om missnojet hos folket i NK. NK har varit hjarntvattade i hundra ar, Japan och senare Kim dynastin.

Artikeln som var lankad sager inget om missnojet idag, den pratar om vad som hande under Kim den 2e.

Storsandingar och mer taggtrad till Kina ar nyheter for mig. Varifran kommer den uppgiften? Jag trodde NK mobil telefon bara funger inom landet.
Citera
2018-12-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Troligen har vi ingen kunskap om missnojet hos folket i NK. NK har varit hjarntvattade i hundra ar, Japan och senare Kim dynastin.

Artikeln som var lankad sager inget om missnojet idag, den pratar om vad som hande under Kim den 2e.

Storsandingar och mer taggtrad till Kina ar nyheter for mig. Varifran kommer den uppgiften? Jag trodde NK mobil telefon bara funger inom landet.
Vad beträffar den förstärkta gränsen så har det rapporterats ganska mycket om det under året.
Där det tidigare var helt öppet mellan länderna har har man på många ställen installerat taggtråd och förstärkt med vakter/militär

Störsändarna har installerats p.g.a (till NK) kinesiska insmugglade mobiltelefoner, d.v.s mot kinesiska mobilnätssändare.
Om du backar i tråden så kommer du att finna att jag har jag rapporterat och länkat om det tidigare.
Citera
2018-12-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inget i artikeln talar emot det din fjant.
Det är när man får brallorna nerdragna, när argumenten tryter, när man framhäver sig sig själv som expert och har fel, och när man inte kan besvara inlägg på ett hyffsat sätt som personangreppen är är det enda som återstår.
Fy fan vad lågt Arbetet.
Citera
2018-12-30, 20:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är när man får brallorna nerdragna, när argumenten tryter, när man framhäver sig sig själv som expert och har fel, och när man inte kan besvara inlägg på ett hyffsat sätt som personangreppen är är det enda som återstår.
Fy fan vad lågt Arbetet.
Men det finns ju inget i artikeln som säger det. Vad man säger är att Kim nu inte längre kan hejda utvecklingen. Och varför skulle han vilja göra det? Det är ju han som infört reformationer som har lett in landet på den vägen. Spåren av det är som tydligast i Pyongyang, kanske inte så mycket på landsbygden dock, och det har varit Kims planer hela tiden och det har han lyckats bra med. Vi vill inte ha samma utveckling som efter Sovjet på nittiotalet där landet ska chockbehandlas med nyliberala reformationer som lämnar de utsatta på bar backe och göder oligarker.

Så vi har två fjantar i tråden som saknar förmågan att läsa innantill tydligen.
Citera
2018-12-30, 21:28
Medlem
Citat:
Men det finns ju inget i artikeln som säger det. Vad man säger är att Kim nu inte längre kan hejda utvecklingen. Och varför skulle han vilja göra det? Det är ju han som infört reformationer som har lett in landet på den vägen. Spåren av det är som tydligast i Pyongyang, kanske inte så mycket på landsbygden dock, och det har varit Kims planer hela tiden och det har han lyckats bra med. Vi vill inte ha samma utveckling som efter Sovjet på nittiotalet där landet ska chockbehandlas med nyliberala reformationer som lämnar de utsatta på bar backe och göder oligarker.

Inser du inte att du har gjort en fullständigt felaktig analys?

Kim III har med alla medel försökt att stoppa allt informationsinflöde, men han har inte lyckats.
Konsekvenserna av det är väl solklart?
Vad är det som du har svårt att förstå? Att med en löjlig smiley försöka framstå som någon som förstår visar ju bara alla andra att du inte förstår.
Läs om och läs rätt!
Citera
2018-12-30, 21:49
Medlem
Citat:
Men det finns ju inget i artikeln som säger det. Vad man säger är att Kim nu inte längre kan hejda utvecklingen. Och varför skulle han vilja göra det?
Många kan läsa engelska ord, färre kan sätta ihop de till en korrekt tolkning.
Jag har sett dina tolkningar tidigare, du tillhör den senare kategorin...
Men fortsätt gärna med dina smileys och dina personangrepp när du inte förstår länkade artiklar, vi kanske kan hjälpa dig?
Citera
2018-12-31, 01:18
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Vill Kim undvika att gå samma öde till mötes som de tidigare kommunistdiktaturerna, måste han inleda en tydlig transformeringspolitik.

thediplomat.com/2018/12/north-koreas-red-pill/

Är inte säker på att det kommer att hjälpa. Mattis och Kelly är borta, deras efterträdare betraktar i alla fall jag som närmast tredje rangens figurer som inte alls klarar av att hålla i Trumps tyglar. Vad jag ser framför mig är att Muellers förundersökning går in i ett kritiskt skede. I det läget behöver Trump inte bara en inre fiende (Dems WITCH HUNT) utan också en yttre som nationen kan samlas kring. Börjar han twittra om att KJU inte håller avtalet, är en man vars handslag inte betyder något, att det vimlar av hemliga missil silos som endast kan slås ut av en total nukleär attack, så vet vi vart världen är på väg. I det läget spelar det nog inte så stor roll vad KJU företar sig.
Citera
2018-12-31, 01:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Inser du inte att du har gjort en fullständigt felaktig analys?

Kim III har med alla medel försökt att stoppa allt informationsinflöde, men han har inte lyckats.
Konsekvenserna av det är väl solklart?
Vad är det som du har svårt att förstå? Att med en löjlig smiley försöka framstå som någon som förstår visar ju bara alla andra att du inte förstår.
Läs om och läs rätt!
Nej, det har han inte. Det är du i din hallucination som tolkar det så. Reformer har gjorts men det är ingen som påstått att det har gått fram med stormsteg och tur är det. Exemplen där det har gjort det är inte direkt lysande som i post-Sovjet. Om du faktiskt lyssnar på vad som sägs och inte ägnar dig åt den vanliga tankeläsning du försöker dig på så är det också Kims mål att öppna upp landet.
Senast redigerad av arbetet 2018-12-31 kl. 01:42.
Citera
2018-12-31, 01:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Många kan läsa engelska ord, färre kan sätta ihop de till en korrekt tolkning.
Jag har sett dina tolkningar tidigare, du tillhör den senare kategorin...
Men fortsätt gärna med dina smileys och dina personangrepp när du inte förstår länkade artiklar, vi kanske kan hjälpa dig?
Nej, det är du som lever i en hallucination och lägger till saker som inte finns där.
Citera
2018-12-31, 03:16
Medlem
Citat:

Fatson den 3e införde inte reformer. Han fick en dålig utbildning av farsan och de första åren fick han kämpa för makten, dödade den största reformvännen (hans uncle) och mörda sin storebror på Kuala Lumpur flygplats.

Åren omkring 2008 satsade Kinas regering på att utveckla Liaoning och några år senare satsade Xi på utveckling av Dandong ( dök på Dandong och du ser hur Kinas satdning misslyckades ty fatdon den 3e). I alla dessa processor har fatson den 3e släpat sina fötter efter sig. I somras bjöd Xi personligen in en stor delagation av NK tjänstemän på lägre nivå för att visa på hur ekonomiska reformer har utvecklat Kina. Fatson har hela tiden bromsat utveckling.

Jag anser att Kina inte gillar fatson den 3e, men att han behåller makten är bättre än kärnvapenkrig.
Senast redigerad av svensk0kina 2018-12-31 kl. 03:21. Anledning: Stav
Citera
2018-12-31, 04:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Fatson den 3e införde inte reformer. Han fick en dålig utbildning av farsan och de första åren fick han kämpa för makten, dödade den största reformvännen (hans uncle) och mörda sin storebror på Kuala Lumpur flygplats.

Åren omkring 2008 satsade Kinas regering på att utveckla Liaoning och några år senare satsade Xi på utveckling av Dandong ( dök på Dandong och du ser hur Kinas satdning misslyckades ty fatdon den 3e). I alla dessa processor har fatson den 3e släpat sina fötter efter sig. I somras bjöd Xi personligen in en stor delagation av NK tjänstemän på lägre nivå för att visa på hur ekonomiska reformer har utvecklat Kina. Fatson har hela tiden bromsat utveckling.

Jag anser att Kina inte gillar fatson den 3e, men att han behåller makten är bättre än kärnvapenkrig.
Det som talar emot det är att just efter att han kom till makten så har förhållandena förbättrats i NK; rent visuellt t.ex. i Pyongyang. Sedan som sagt var kan man faktiskt ibland lyssna på vad som sägs, framförallt vad Kim säger sig vilja göra. Jag förstår dock att artikeln vill få till det att detta är en icke önskvärd utveckling hos Kim. Det misslyckas man med dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in