2018-12-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Poängen med reglen är väl att inte. Ska imitera någon annan användare med både användarnamn och bild

Din grammatik kan vara värdig en granskning. Jag förstod trots detta ditt budskap. Det är inte hur regeln är formulerad.
Citera
2018-12-28, 17:36
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Rätt snabbt? 1 208 205 medlemmar. Gränsdragningen känns också inte helt klar. Det går inte att skapa identiska kontonamn, så risk för förväxling är utesluten såvida medlemmen inte aktivt strävar efter det.

?

Menar du att du tror du skulle gå igenom 1 208 205 nick? Det är ju bara att gå in i listan i bokstavsordning och se hur det ser ut med de nick som ligger intill ditt eget

https://www.flashback.org/memberlist.php?do=getall&page=554&order=asc&sort=u sername&ltr=L
Citera
2018-12-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
?

Menar du att du tror du skulle gå igenom 1 208 205 nick? Det är ju bara att gå in i listan i bokstavsordning och se hur det ser ut med de nick som ligger intill ditt eget

https://www.flashback.org/memberlist.php?do=getall&page=554&order=asc&sort=u sername&ltr=L

Jag kanske har flera tänkbara nick i åtanke och dividerar mellan vilket. Och nej, ingen gör det du förordar. Det kan jag lova dig.
Citera
2018-12-28, 17:47
Medlem
najass avatar
Citat:
Jag kanske har flera tänkbara nick i åtanke och dividerar mellan vilket.

Hur svårt är det att gå in och se hur det ligger till med dina fiktiva nick i listan då?

Tex så testade jag nyss med det fiktiva nicket Niderhög. Det finns inte i listan och ingenting som liknar enligt: https://www.flashback.org/memberlist.php?do=getall&page=554&order=asc&sort=u sername&ltr=L

Det närmsta var varianter på Nidhög och Nidhugg.

Det tog mig 30 sekunder att kolla.

Citat:
Och nej, ingen gör det du förordar. Det kan jag lova dig.

Det är mycket få som läser reglerna överhuvudtaget. De blir ofta avstängda som konsekvens. Det kan man ju kanske tycka är tråkigt men de får lite grand skylla sig själv.
Citera
2018-12-28, 17:52
Avslutad
Citat:
Det är väl rätt snabbt kollat i medlemslistan innan man reggar sig https://www.flashback.org/memberlist.php
Måste man inte vara inloggad för att komma åt medlemslistan?
Citera
2018-12-28, 18:14
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Måste man inte vara inloggad för att komma åt medlemslistan?

Hmm, är det så? Jag vet min själ inte. I så fall är det ju omöjligt att kolla på förhand.

Edit: jo, så verkar det vara. Då får man kolla i efterhand (alltså efter registrering)
Citera
2018-12-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -9821-
Det måste vara något som ligger nära.
Tex:
LuminousChrome
LuminousChome
LuninmousChrome

Och om man registrerar sig på något av dem borde det komma upp ett varningsmeddelande att användarnamnet är för likt ett annat, så som det gör om man registrerar sig på ett upptaget användarnamn utan annan stavning, annars borde regeln tas bort.
Citera
2018-12-29, 17:52
Medlem
Citat:
Edit: jo, så verkar det vara. Då får man kolla i efterhand (alltså efter registrering)

Och där föll ditt motargument ihop som ett korthus.
Citera
2018-12-29, 19:41
Medlem
najass avatar
Citat:
Och där föll ditt motargument ihop som ett korthus.

Inte direkt, man får göra det i efterhand istället om man är bekymrad över detta

Som påpekats är regeln i realiteten till för folk som vill jävlas.
Citera
2018-12-30, 07:56
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Som sagt, ingen gör det. Regeln är efterbliven.
Har du ett bättre förslag?
Citera
2018-12-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Har du ett bättre förslag?

Slopa regeln. Det är ett anonymt forum i vilket fall. Om någon avsiktligen försöker sammankoppla sig med en annan användare går det under andra regler i vilket fall.
Citera
2018-12-30, 13:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Slopa regeln. Det är ett anonymt forum i vilket fall. Om någon avsiktligen försöker sammankoppla sig med en annan användare går det under andra regler i vilket fall.

Vilka regler då? Om någon kallar sig LuminuosChrome är det ju knappast 1.06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in