2018-12-30, 01:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Varför hoppar du mellan singular o plural... i vissa stycken ? Alltjämt ofta.

Här ett exempel: "Men visst, hon kan ha behövt hjälp att gå hädan efter de mördat barnen."
Du beskriver "hon" som person vid "ditt inbillade självmord" som enskild o hjälplös. I samma mening menar du att det var två om morden på barnen eftersom du skriver att: "de mördat barnen". Vad vet du om det ?
Men herre gud.

Vad är det du inte begriper, språkpolisen som skriver som ett krattskaft själv stundom?

1, Jag anser att båda mördat barnen, i enighet med pressträff.
2. Jag skriver att jag inte anser henne fysisk vek. Hon arbetade fram till jul.
3. Att folk tar livet av sig själv via strypning eller kvävning är full möjligt.
4. Hon kan ha påbörjat nånting som han avslutar, eller gör för säkerhets skull.
5. Han hänger sig slutligen själv.
Senast redigerad av develi 2018-12-30 kl. 01:49.
Citera
2018-12-30, 01:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Att han var den siste som dog har INTE bekräftats.

Ur PK
Och slutligen mannen; pappan, har då – som jag sa inledningsvis – dött genom att ha… tagit sitt liv genom att hänga sig.

Jag kan naturligtvis ha fel, men jag och tydligen några journalister som också skrivit att fadern dog sist uppfattade att polisens ”slutligen” hänvisade till vem som sist dog.
Citera
2018-12-30, 01:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag kan naturligtvis ha fel, men jag och tydligen några journalister som också skrivit att fadern dog sist uppfattade att polisens ”slutligen” hänvisade till vem som sist dog.
Jag utgår från pressträffen och det han sa.
Citera
2018-12-30, 01:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Att han var den siste som dog har INTE bekräftats.

FuL har snarare tydligtgjort i frågor efter pressträffen att de inte kunnat utröna inbördes ordning på dödsfallen:

"Men som sagt närmare än så kommer vi inte, inte heller exakt i vilken ordning dom olika individerna har avlidit går att fastställa."

.... men jag tror han var sist, att de gjort upp nåt sådant så att ingen skulle överleva. Att hänga sig är betydligt mer definitivt som dödssätt.
Jag funderar även på om det såg "städat" ut, nerbäddade i sängarna.

Dom två oskyldiga flickorna, knappt tonåriga har handgripligen mördats. Det är fakta. Varför har du snöat in på vem som dog sist ? Bryr du dig om barnen överhuvudtaget ? Du verkar självisk, minsann.
Fallet är ju som du och flera med dig konstaterat, polisiärt uppklarat, åsidosatt, nedlagt. Vad driver dig ?
Citera
2018-12-30, 01:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Dom två oskyldiga flickorna, knappt tonåriga har handgripligen mördats. Det är fakta. Varför har du snöat in på vem som dog sist ? Bryr du dig om barnen överhuvudtaget ? Du verkar självisk, minsann.
Fallet är ju som du och flera med dig konstaterat, polisiärt uppklarat, åsidosatt, nedlagt. Vad driver dig ?
Hahahaha.

Visst suger det att FuL inte gapade med en megafon:
Oskar har mördat Hanna!
Han mördade även barnen helt på egen hand!
Han är den värste vi någonsin skådat!

Barnen har mördats, båda föräldrarna är fullkomligt vidriga genom den handlingen. Vilket jag konstant skrivit istället för att jaga syndabock.
Jag är som sagt mer intresserad av vad som i helsicke får två personer att göra nåt så vidrigt.
Citera
2018-12-30, 01:55
Medlem
Varför utelämnar polisen två avgörande uppgifter i denna mordtragedi?
1. I vilken ordning dog familjemedlemmarna?

Vi vet att modern "fick hjälp" att dö, det kom fram tidigt i tråden. Hon hittades kvävd och strypt. Kan hon ha försökt begå självmord, O hittar henne och stryper henne i ren ilska? Sedan dödar han barnen och sig själv? Dödandet av barnen sker i absolut kaos i så fall. Det är ännu grymmare än vi kan föreställa oss. Kanske bevittnar något syskon den andre dö,efter att först ha förstått att mamman tagit livet av sig? Blir barnen syndabockar för moderns eventuellt misslyckade självmord?

2. Vilka är bevisen för den gemensamma planeringen, sedan i höstas? Jag tänker på självömkande par där man misshandlar varandra psykiskt. Det som sägs har en svart botten, men inget som egentligen planeras, på riktigt. Kan den "gemensamma" planen ha varit av det slaget? Hanna säger, jag orkar inte mer, jag vill dö, varpå O säger: Men dö då! Vi kan lika gärna dö allihop! H svarar; ja, när? Ska vi planera? Sedan vidtar en sjuk ond cirkel där man driver på om självmord, fast det egentligen är en extrem kris bakom allt och ingen önskan om massmord?

Kan inlämnandet av testamentet rent av ha varit en handling så fylld av självömkan att man knappt förstår att det är sant, vad de sysslar med i sin krigföring mot varandra och livet?

De kanske inte alls var ett sammansvetsat par, snarare motparter...
Senast redigerad av rappytt 2018-12-30 kl. 02:00.
Citera
2018-12-30, 01:57
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
/.../
Jag funderar även på om det såg "städat" ut, nerbäddade i sängarna.

Det finns delade åsikter om detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
... det var kaos, det var saker överallt, alla var inte samlade, såg mer som ett rån som gick snett än ett planerat självmord var min väns ord.
Vilket också bekräftas i media utav individer som var på plats först.

Om du med din fru planerar att ta dina barns liv och sen dina egna, då gör du det smidigt. Inte under kaosartade scener. ... Dom bodde inte i en oreda utan det var i samband med den här incidenten allt detta hände.
Citera
2018-12-30, 02:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Det finns delade åsikter om detta:
Såg du citerade denna på fm. Jag ignorerade det hela via en snabb koll.

Vederbörande skrev i april, återkallad till tråden av rapytt, att han var först ut med viss fakta efter mordet. Det var dock 12 timmar efter en annan skribent som redogjorde för att de hittats i sängarna förutom O som hängt sig.
Citera
2018-12-30, 02:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför utelämnar polisen två avgörande uppgifter i denna mordtragedi?
1. I vilken ordning dog familjemedlemmarna?

Vi vet att modern "fick hjälp" att dö, det kom fram tidigt i tråden. Hon hittades kvävd och strypt. Kan hon ha försökt begå självmord, O hittar henne och stryper henne i ren ilska? Sedan dödar han barnen och sig själv?
Vilket inte framkommer via pressträff oavsett hur du upprepar detta via tråduppgifter.
Om du höll dig till spekulationer istället för att påstå att det är sakfakta vore du betydligt trovärdigare om du kom med nåt relevant för övrigt.
Citera
2018-12-30, 02:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag utgår från pressträffen och det han sa.

Polisen nämner endast att en person tagit sitt liv.
Samtidigt nämner de att det handlar om mord i plural.

Enligt ditt resonemang att någon av dem skulle strypt/kvävt sig själv, skulle den absurda teorin att alla fyra kunde ha dödat sig själva kunnat härledas ur polisens dödsorsaksuppgifter.
Det är naturligtvis inte så.

Att polisen omtalar att bara en person tagit sitt liv - en av de gemensamt formellt skyldiga mördarna - betyder helt enkelt att de övriga tre individerna mördats genom stryp-/kvävningsmord. De har inte tagit sina liv. Polisen vet säkerligen också hur morden praktiskt har utförts.

Hade också Hanna tagit sitt liv hade polisen definitivt nämnt att bägge mördarna suiciderat efter barnamorden.

Det är jag fullkomligt övertygad om. 3 mord och ett självmord, precis som GW också beskrev det. Och han är ju rätt van vid att tolka polisens uppgifter.
Citera
2018-12-30, 02:14
Medlem
Citat:
Vilket inte framkommer via pressträff oavsett hur du upprepar detta via tråduppgifter.
Om du höll dig till spekulationer istället för att påstå att det är sakfakta vore du betydligt trovärdigare om du kom med nåt relevant för övrigt.

Modern blev kvävd och strypt. Det är uppenbart att hon antingen försökt ta livet av sig, med eller utan godkännande av O. Han styrde upp dödandet. Om det inte är så att något barn hjälpte modern att dö, men det, det har jag faktiskt svårt att tro. Syndabockarna, spröten som kände av problemen inne i familjen, måste dö. Det tyckte minst en av föräldrarna.

Försöker man skydda barn genom att döda dem, då har man en del skit i sin påse.

Det jag undrar över är om O begått något kriminellt tidigare, om han mördat tidigare?

En person, väldigt lik O, som jobbade på LU, hittades död. Det är ett märkligt sammanträffande. Vi har resonerat tidigare om detta, och jag undrar, kan O ha haft en romans med en man? Kan detta ha varit väl känt inom äktenskapet och orsakat djup kris?
Senast redigerad av rappytt 2018-12-30 kl. 02:16.
Citera
2018-12-30, 02:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Polisen nämner endast att en person tagit sitt liv.
Samtidigt nämner de att det handlar om mord i plural.

Enligt ditt resonemang att någon av dem skulle strypt/kvävt sig själv, skulle den absurda teorin att alla fyra kunde ha dödat sig själva kunnat härledas ur polisens dödsorsaksuppgifter.
Det är naturligtvis inte så.

Att polisen omtalar att bara en person tagit sitt liv - en av de gemensamt formellt skyldiga mördarna - betyder helt enkelt att de övriga tre individerna mördats genom stryp-/kvävningsmord. De har inte tagit sina liv. Polisen vet säkerligen också hur morden praktiskt har utförts.

Hade också Hanna tagit sitt liv hade polisen definitivt nämnt att bägge mördarna suiciderat efter barnamorden.

Det är jag fullkomligt övertygad om. 3 mord och ett självmord, precis som GW också beskrev det. Och han är ju rätt van vid att tolka polisens uppgifter.
Nope.
Det är ditt mantra genom tråden och jag är hemskt ledsen att jag rubbar dina cirklar och stör dig.

Polisen räknar upp dödsorsaker - inte dödssätt - men han avrundar med att O hängt sig och återrefererar till det han inledde pressträffen med.

Finns ingenting om 1 självmord och 3 mord - hur gärna du än ägnar dig åt fokus på O som "bjärredsstryparen".

Vad du sen är fullkomligt övertygad om är en helt annan sak och GW gör bort sig på detaljer i var och varannat mordfall. Han är absolut ingen källa med insyn i fallet mer än nån annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in