Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
Kastar mig in i diskussionen.
Från informationen som gavs på pressträffen kan man inte säga säkert vem som dödade vem och hur. Det håller jag med om.
Min teori är dock att Oskar dödade de andra tre. Barnen förutsätter jag blev mördade och det verkar mer troligt att den starkare av föräldrarna och den som verkar ha varit mest handlingskraftig i relationen också tog eller fick detta på sig att utföra. Angående Hanna så är det förstås möjligt att hon begick självmord men sammantaget med andra uppgifter i tråden så tror jag ändå att hon, som vissa uttryckt det, "fick hjälp".
Att Oskar skulle ha åtminstone avslutat Hannas självmordsförsök är en uppgift som kom tidigt och från en källa som många betraktar som pålitlig. Sedan har vi inlägg som detta #1070 den 10 januari:
Det är förstås långt ifrån vattentäta bevis men så länge inget annat framkommer så kommer jag fortsätta tro att Oskar utförde själva dödandet, förvisso tydligen med Hannas goda minne.
Ja, precis.
Det är skillnad på att frångå resultat polisiär förundersökning och spekulera, ha teser och teorier om man har lust med det - men inte att påstå att så är fallet.
De är formellt misstänkta att för mord på sina döttrar. Vilket är vad förundersökningen kommit fram till.
Nu är de döda så ingen ÅK ämnar lämna in stämningsansökan med den icke ovanliga ordalydelsen inför ett åtal.
Pm ignorerar jag helt beträffande vem som gjort vad. Däremot tror jag på de som överensstämmer tidigt med pressträffen (sängar, hängd, samråd).
I det tidiga skedet ägnade sig polis åt brottsrubricering mord och att utesluta annan gärningsperson likaväl. De hade inte en susning om vad som skett mer än att de såg personerna döda.
Resten av finliret avgör nämligen krim.tekniker -
när folk väldigt snabbt fått backa ut.
Fortsättningsvis samverkan med rättsmedicin.
Men nu ska jag komma ner till din tes.
Jag anser att hon är fullt kapabel att ta livet av sig själv. Nån fysiskt svaghet har inte återgetts via media:
Hon arbetade ända fram till jul.
Men visst, hon kan ha behövt hjälp att gå hädan efter de mördat barnen.
Det jag däremot funderar kring är om O är sist ut för att se att alla är döda, och om det ev. sen finns nån tanke i det hela (tillrättalagt, nerbäddade).
Om det såg relativt lugnt ut vid första anblicken när de hittas i resp. säng. Inte en aning, men nåt jag har funderat kring.