Citat:
Ursprungligen postat av
helsvensken
Kulturen har förskjutits i en sådan riktning att moralkoder och att vara familjeorienterad ses ner på. Det finns även ett tabu kring kvinnor som väljer att jobba deltid för att prioritera att vara mer hemma med barnen.
Det finns vissa män som passar ihop med den typiska svenska kvinnan, men det finns också de som är mindre lämpade för det då vi alla har olika preferenser. Om jag ska tala för mig själv så är flertalet Svenska kvinnor totalt ointressanta för mig utifrån ett personlighetsperspektiv, dels för att vi har olika ambitioner i livet och dels för att synen på familjen är i regel annorlunda.
Det finns svenska kvinnor som avviker från normen, men då det är väldigt tabubelagt och likhetstecken med social stigmatisering från majoritetssamhället är det svårt att hitta sådana kvinnor.
Jag vet inte om det är rätt väg att gå genom att vägra äktenskap och barnafödande med Svenska kvinnor, samtidigt finns det länder där kvinnorna i gemen är mer lagda åt det familjeorienterade hållet vilket kan passa bra för vissa människor (mig själv inkluderad)
Det finns även mer familjeorienterade kvinnor i andra Europeiska länder, men som du nämner finns också Sydamerika och Asien om man är intresserad av det.
Jag vägrar inte Svenska kvinnor just för att de är svenska, utan vissa typer av värderingar och mål i livet fungerar inte. Man måste vara kompatibla med varandra och ha gemensamma mål som man strävar efter för att det ska gå bra och jag finner knappast så mycket likheter mellan mig och Svenska kvinnor, därav mitt låga intresse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flickfotograf
Divide and conquer!
Det bästa sättet att rasera ett land är att sabotera dess gemensamma värderingar.
Ja, jag är själv sedan ganska länge utflyttad och har sett hur den Svenska Kvinnan gräver sin grav allt djupare. Den Svenska mannen är ett under av ingenjörsanda faktiskt. Vi skapade Sveriges renomme, export och välstånd. Vi bjöd in kvinnan att dela makten men det räckte inte.. Mer, Mer, MER!!!
Att kvinnorna inte kan se att de är manipulerade är för mig helt förbluffande. Landet rasar med skjutningar och pissdålig ekonomi och trots att de är DEN mest priviligerade folkgruppen i världen lapar de fortfarande i sig offerbrygden.
Jag tror dock de nu börjar inse att de behöver de sunda svenska männen med de sunda värderingar som gav dem plats på första parkett i världen. Desvärre så, precis som barn, vill de inte släppa snuttefilten (offerrollen och priviligererna) än.. Först ska man försöka 'tvinga' männen. Pock och lock. Eller så är det "någon annan fixar det.."
Det spelar ändock ingen roll, häverten har vägt över. Bara för kvinnorna att antingen go nuts eller konvertera. Thats it.
Hejdå Sverige. Hejdå sunda svenska kvinnor. Ett minne blott.