Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Fast jag förstår skillnaden, och jag tar det som är bra med Flashack här, och det som är bra med Facebook där. Här är jag väldigt försiktig med att berätta om privata problem, som mina antagonister i olika trådar skulle leta upp i posthistoriken och använda emot mig de närmaste tio åren (minst), samt med att lämna ut information som skulle kunna göra att jag identifieras.
Uppenbarligen inte, då skulle du aldrig resonerat så. Det är
inte bra med Facebook att inte kunna följa diskussioner om någon mupp tagit bort sitt inlägg med viktig information, t.ex. Det är det som är så bra med Flashback, att inlägg inte tas bort så man alltid kan följa diskussioner och få ta del av all information som kommit ut.
Hur tror du trådarna skulle sett ut om var femte inlägg togs bort? Inlägg med viktig information som folk diskutera kring blir helt värdelösa.
Ja men då så! Vad klagar du över då? Du avgör själv precis hur mycket du vill dela med dig om dig själv till andra, då ska inte behovet att ta bort inlägg och förstöra diskussioner ens vara något som behöver komma på tal.