2018-12-29, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Jag ska nu berätta något som tar emot lite eftersom det friar en person från en av sina lögner i den här tråden.
Men rätt ska vara rätt!

Jag kontaktade återigen EGW. Sist jag gjorde det var strax efter pressträffen och hon var då mycket förtegen. Denna gång var hon betydligt öppnare och svarade frankt på alla mina frågor.
1. Hittade man något annat i kropparna utöver lugnande läkemedel?
Nej, svarade hon, inget som jag känner till i alla fall.
Jag ställde lite följdfrågor och det var uppenbart att hon inte hade någon annan information om andra substanser.
2. Jag passade även på att fråga om dödsdatumen och hon beskrev att polisen har gjort mycket noggranna analyser och ibland är det av fysiologiska skäl svårt att fastställa exakt dödsdatum. Man brukar då gå på senast sedd. Hon var ganska mångordig om detta så betrakta detta med risk för att jag missat nån detalj.

Senast sedd för O och A är 2018-01-05
Senast sedd för H och M är 2018-01-00 ??

Har jag förstått rätt då att ingen vet med säkerhet när de sistnämnda sågs senast?
Citera
2018-12-29, 12:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag ska nu berätta något som tar emot lite eftersom det friar en person från en av sina lögner i den här tråden.
Men rätt ska vara rätt!

Jag kontaktade återigen EGW. Sist jag gjorde det var strax efter pressträffen och hon var då mycket förtegen. Denna gång var hon betydligt öppnare och svarade frankt på alla mina frågor.
1. Hittade man något annat i kropparna utöver lugnande läkemedel?
Nej, svarade hon, inget som jag känner till i alla fall.
Jag ställde lite följdfrågor och det var uppenbart att hon inte hade någon annan information om andra substanser.
2. Jag passade även på att fråga om dödsdatumen och hon beskrev att polisen har gjort mycket noggranna analyser och ibland är det av fysiologiska skäl svårt att fastställa exakt dödsdatum. Man brukar då gå på senast sedd. Hon var ganska mångordig om detta så betrakta detta med risk för att jag missat nån detalj.

Intressant att du skriver detta. Starkt av dig om du backar från dina tidigare inte så trevliga lögnanklagelser.
Kontaktade du EGW idag? Svarar hon, tänkte nämligen ringa själv, men ville egentligen vänta till en vardag.

Citat:
Jag har redan kontaktat henne och jag fick inga sådana försäkringar.

Om du menar att journalister fått dessa försäkringar får du vara så god att länka till dessa uppgifter innan du fortsätter att hävda att de finns.

Att du ensam fått dessa försäkringar faller på sin egen orimlighet, så vänligen sluta att försöka plantera in falska trådsanningar. Det har vi redan haft tillräckligt med från din sida, som tex när du planterade in ett PM som du låtsades "tro" på och har refererat vilt till, trots att det var du själv som hade skrivit PMet. Något jag kan presentera bevis för om det krävs.
Citera
2018-12-29, 12:24
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
...

H senast sedd - då borde det vara hos Han*sons vid undertecknandet av testamentet, eller?
Det är en ganska viktig detalj.
Citera
2018-12-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är en av mina frågor på min bucket list. Jag hann inte fråga henne om det 19/12, hon var ju bortrest då när vi talades vid

Solglittret, om du kollar detta med henne så blir jag jättetacksam om du kan tänka dig delge svaret i tråden.
Eller skicka som PM om du hellre vill det. Detta med senast sedd för Hanna är en av de frågor som jag grubblat mycket på. Det går inte ihop om det inte är den 3 jan eller därefter. Moas datum funderar jag också över varför det är osäkert.

Min spekulation är att O och A gjorde något tillsammans den 5:e t.ex. ett läkarbesök som är fastställt.

Tack snälla om du kan tänka dig meddela svaret. 😊
Citera
2018-12-29, 12:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Senast sedd för O och A är 2018-01-05
Senast sedd för H och M är 2018-01-00 ??

Har jag förstått rätt då att ingen vet med säkerhet när de sistnämnda sågs senast?

Ja så står det på dödsbevisen.
Men samtidigt finns det ett officiellt godkänt och registrerat testamente där Hanssons intygar att de personligen ser Hanna skriva under sitt testamente 3/1.
Citera
2018-12-29, 12:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför det är tyst beror nog mera på att fallet är polisiärt uppklarat än att det skulle vara något skumt.
Ja, tror man nåt annat då bör man nog ta sig en funderare. Över sin egen inställning eller vad som gäller vid sådana händelser.

Det inte rutin att meddela allmänheten nåt överhuvudtaget, än mindre ett krav, och det är givetvis fler fall innan denna händelse som försvunnit ut i etern där personen mördat sina anhöriga, tagit livet av sig och ingen annan gärningsperson misstänks. Förundersökning polisiärt avklarad som du skriver.
Ur den synvinkeln är fallet inte minsta unikt.

Snarare är det samförstånd mellan två föräldrar som gjort att det fått massmedial uppmärksamhet och att det är extremt ovanligt med familicide. Påföljden är många rykten och spekulationer, den här tråden säger väl allt..
Därav gavs pressträff varav båda föräldrarna är formellt misstänkta, gemensamt och i samförstånd, för mord på sina döttrar.
Citera
2018-12-29, 12:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Men samtidigt finns det ett officiellt godkänt och registrerat testamente där Hanssons intygar att de personligen ser Hanna skriva under sitt testamente 3/1.

Man kan i och för sig tänka sig, att de inte vågade erkänna för polisen, att de faktiskt inte såg H skriva under personligen. Utan bara O, med ett färdigunderskrivet testamente. För det är ju ett lagbrott i sig, att intyga något falskeligen, samt genant att erkänna. Jo man kan tycka att det är viktigare att hjälpa till att få fram sanningen i ett mordfall, men var och en är sig själv närmast ändå.
Citera
2018-12-29, 12:37
Bannlyst
Citat:
Intressant att du skriver detta. Starkt av dig om du backar från dina tidigare inte så trevliga lögnanklagelser.
Kontaktade du EGW idag? Svarar hon, tänkte nämligen ringa själv, men ville egentligen vänta till en vardag.

Det är väl lite som Peter och vargen. Har man tidigare blivit upptäckt med lögn, är det svårt att lita på den personen. Eftersom mitt första samtal inte generade de svar som du fick utgick jag från att du lurades igen.

Hade varit snyggt om du kunde återgälda tjänsten med att erkänna ditt charlanteri med inplanterade PM. Det hade också varit lättare att gå vidare då. Annars kommer detta att fortsätta att bita dig i svansen och inte försvinna bara sådär.

När jag pratade med EGW lät det som att hon var i arbete. Hon var precis som på TV mycket vänlig och saklig. Ett fullblodsproffs! Lät inte heller stressad så hon kan säkert ta emot fler samtal (ring nu för fan inte alla samtidigt... )
Citera
2018-12-29, 12:39
Medlem
Citat:

Ja detta går inte ihop. Det borde i så fall stå åtminstone 2018-01-03 på Hanna i dödsbeviset.
Men om man fått testamentet giltigförklarat då måste Hanssons sett henne skriva på den 3:e.

Det kanske är den mänskliga faktorn och en slags slarvfel dödsbeviset, för visst var det samma person som utfärdat H+M och en annan person O+A? Det kan eventuellt förklara det.
Citera
2018-12-29, 12:49
Medlem
Merwinnas avatar
Råkade bara se detta, i en artikel i Expressen idag, om en familj med ett svårt sjukt barn (numera avlidet), och kunde inte hjälpa att jag drog paralleller till Bjärred-fallet. Reportern skriver inte ut vad de förbjudna tankarna bestod av, och kanske bad han aldrig pappan att precisera sig. Men gissningen är ju fri.

https://www.expressen.se/gt/tommys-kamp-efter-sonens-dod/

Ivarsson berättar bland annat om sin rädsla för sina tillkortakommanden under familjens svåra år. Han är en driftig entreprenör, men plågas av otillräcklighet. Det är svårt att få till en balans mellan att vara en stöttande pappa för sin svårt sjuke son, pappa för sin friske son, en god make och samtidigt försöka klara karriären.

Det gick inte alltid, berättar han.

De förbjudna tankarna
– Då kunde de mest förbjudna tankarna komma.
Senast redigerad av Merwinna 2018-12-29 kl. 12:52.
Citera
2018-12-29, 12:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja detta går inte ihop. Det borde i så fall stå åtminstone 2018-01-03 på Hanna i dödsbeviset.
Men om man fått testamentet giltigförklarat då måste Hanssons sett henne skriva på den 3:e.

Det kanske är den mänskliga faktorn och en slags slarvfel dödsbeviset, för visst var det samma person som utfärdat H+M och en annan person O+A? Det kan eventuellt förklara det.

Ja, alla fyra dödsbevisen är daterade 11/1.
Hs och Ms är underskrivna av Dr CJW, Rättsläkare i Lund. Senast sedd anges som 180100.
Os och As är underskrivna av Dr SP, Rättsläkare i Lund. Senast sedd anges som 180105.
Citera
2018-12-29, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Tack för detta!

Du frågade möjligen inte om när Hanna var senast sedd? Jag har fortfarande inte förstått riktigt vilket datum som gäller.

Nej. Jag borde naturligtvis ha frågat om det... Klantigt av mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in