2018-12-28, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Jag är dock osäker på om flickorna hade så mycket talan utan blev styrda in i sin sjuka fålla. Jag tror att de blev trötta och sjuka av hemmiljön. Att leva med psykiskt störda manipulativa föräldrar eller för den delen partners bryter ner en person på ganska kort tid. Om sedan flickorna inte ens fick vara med vid konferens med skolan så vet vi inte heller vem som beskrev symtomen inför läkaren. Oskar ansåg ju att Moa talade för mycket men talade själv vilt och brett om flickornas sjukdomar på jobbet. Var det även han som spred ut att Hannas cancer hade återkommit? Det är mycket som skaver i denna tragiska historia. Det enda vi vet är att flickorna blev mördade av de eller den som skulle stå dem närmast och beskydda dem. Finns inget förbarmande över detta barnamord.

Det krävs betydligt mer för att leda in ett barn i ett långvarigt genomgripande hysteriskt somatoformt tillstånd. Men även om en sådan miljö förelåg, vilket vi inte vet något om, är det fortfarande ovanligare än ME varför din tidigare sannolikhetsberäkning faller som en sten oavsett.
Citera
2018-12-28, 00:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Det finns väl ingen anledning att vare sig förmildra eller förvärra hur dessa mord kändes för de som blev utsatta för dem, såvida man inte har någon förvriden agenda att något håll.

Det vi kan konstatera är att strypning rätt utförd, kan vara snabbt övergående för den strypte eftersom den förlorar medvetandet inom några sekunder.
Vi kan också konstatera att FU-ledare SS vid pressträffen beskrev att endast en av flickorna hade lugnande läkemedel i sig. Andra substanser, lagliga eller olagliga (eter, cannabis, tinner, syntetiska droger, heroin etc.) sa han ingenting om. Det saknas således information innan något mer säkert går att säga om detta.

Det gäller såväl dig Solglittret, som alla andra i tråden. Men det glömde du säga.

Nej jag har hört polisens presstalesman Ewa-Gun Westport uttryckligen förtydliga uppgifterna från presskonferensen och förneka förekomsten av alla typer av verksamma tillförda substanser i de mördade barnen.
Dels finns det från journalisternas direkta frågor i anslutningen till presskonferensen och dels kan du - precis som jag - kontakta E-G W direkt och ställa frågan.

Det är ett 100% säkerställt faktum att polisen förnekar all förekomst av verksamma tillförda substanser i de mördade barnens kroppar.
Citera
2018-12-28, 00:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja det är beklagligt.
Men om möjligt ännu mer obehagligt och beklagligt är att mördaren Oskar har ett flertal leende fotografier och sammanställningar av sina fina meriter fortfarande utlagda på nätet.
En del till och med uppdaterade efter Oskars död. Men inte med ett ord omnämns morden på Agnes eller Moa.
Dessa töser har för övrigt inga minnessidor alls.

Hur hade man ställt sig till om samma sak hade legat ute på nätet för Dalbymördaren?
Han var före morden en väl omtyckt och meriterad militär som skulle bli läkare.
Det finns tydligen två saker du har som agenda.

1. Att skriva att O är hustrumördare trots att det inte uttalats av polis.
När du är som mest uppe i dramaskruven a la Terror på Elm street så blir det "bjärredsstryparen".

2. ME som diagnos är stigmatiserande. Diagnosen sätts för fort.

Vad anser du medgärningsmannaskap har för innebörd vid brott?

Jag kör wikipedia nu eftersom du anser det är en relevant källa för sakfakta kring ME.
Citat:
Medgärningsmannaskap är en term som används när till exempel flera personer i samförstånd har begått ett brott men ingen av dessa självständigt uppfyller brottsrekvisitet för gärningsman.

Lagstiftningen kring medgärningsmannaskap i Sverige utgörs av en kombination av Brottsbalkens bestämmelser[1] och rättspraxis. Medgärningsmannaskapet uttrycks i domar vanligen som att brottet begåtts "tillsammans och i samförstånd" eller "gemensamt och i samråd".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Medg%C3%A4rningsmannaskap
Senast redigerad av develi 2018-12-28 kl. 00:37.
Citera
2018-12-28, 00:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
En man som direkt erkände mordet på en fru och ett barn - Dalby.

Beklagligt att barnmorden i Bjärred inte får utredas. Sjukvården skulle få möjlighet att yttra sig. Naturligtvis hade inte Moa rätt diagnos och då kan även Agnes diagnos ifrågasättas.

Enligt vem hade inte barnen rätt diagnos? Och vad har det med mordet i sak att göra? Är det för att det inte räcker för er här med det polisen sagt eller? I så fall ska man göra klart för sig att någon anonym på ett forum inte ändrar på diagnoser ställd av läkare hur som haver. Vad kan sjukvården delge mordfallet?
Vad du ifrågasätter är ju inte riktigt samma som att det är relevant, men hade det däremot varit anhöriga som antytt eller frågat om något hade det varit både utredning och relevant. Fantasifoster som skapas på ett forum har noll betydelse för själva brottsutredningen.
Citera
2018-12-28, 00:39
Bannlyst
Citat:
Nej jag har hört polisens presstalesman Ewa-Gun Westport uttryckligen förtydliga uppgifterna från presskonferensen och förneka förekomsten av alla typer av verksamma tillförda substanser i de mördade barnen.
Dels finns det från journalisternas direkta frågor i anslutningen till presskonferensen och dels kan du - precis som jag - kontakta E-G W direkt och ställa frågan.

Det är ett 100% säkerställt faktum att polisen förnekar all förekomst av verksamma tillförda substanser i de mördade barnens kroppar.

Jag har redan kontaktat henne och jag fick inga sådana försäkringar.

Om du menar att journalister fått dessa försäkringar får du vara så god att länka till dessa uppgifter innan du fortsätter att hävda att de finns.

Att du ensam fått dessa försäkringar faller på sin egen orimlighet, så vänligen sluta att försöka plantera in falska trådsanningar. Det har vi redan haft tillräckligt med från din sida, som tex när du planterade in ett PM som du låtsades "tro" på och har refererat vilt till, trots att det var du själv som hade skrivit PMet. Något jag kan presentera bevis för om det krävs.
Citera
2018-12-28, 00:56
Medlem
Citat:
Ja det är beklagligt.
Men om möjligt ännu mer obehagligt och beklagligt är att mördaren Oskar har ett flertal leende fotografier och sammanställningar av sina fina meriter fortfarande utlagda på nätet.
En del till och med uppdaterade efter Oskars död. Men inte med ett ord omnämns morden på Agnes eller Moa.
Dessa töser har för övrigt inga minnessidor alls.

Hur hade man ställt sig till om samma sak hade legat ute på nätet för Dalbymördaren?
Han var före morden en väl omtyckt och meriterad militär som skulle bli läkare.

Att beskriva sin forskning samt alla skrifter som publicerats eller varit medförfattare i, vilka priser man ev tilldelats, vilka sammanslutningar man ingår i mm är en skyldighet som varje anställd är ålagd att årligen uppdatera. Allt som är relevant för den tjänst den anställde innehar skall upptas.
Citera
2018-12-28, 01:04
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att beskriva sin forskning samt alla skrifter som publicerats eller varit medförfattare i, vilka priser man ev tilldelats, vilka sammanslutningar man ingår i mm är en skyldighet som varje anställd är ålagd att årligen uppdatera. Allt som är relevant för den tjänst den anställde innehar skall upptas.

Lägg ner.
Sidan har uppdaterats efter Oskars död - det står när han avled.
Finns absolut inget på denna sida som är till för att uppdatera en anställds verksamhet. Man är definitivt inte tvungen att hålla sin sida uppdaterad efter sin död.

Detta är en selektivt förskönande postum beskrivning av någon som mördat två barn.
Så borde inte en mördares minnessida se ut. Det är inte rätt mot hans offer.

http://www.henkow.se/
Citera
2018-12-28, 01:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Jag har redan kontaktat henne och jag fick inga sådana försäkringar.

Du ljuger!
Dels vet jag det för jag vet vad E-G W gjort på sin ledighet dessa dagar.
Dels ska vi pratas vid igen enligt ök när hon åter är i tjänst. Ska bli väldigt intressant att fråga henne.
Dels har hon uttryckligen försäkrat faktum att inga verksamma substanser fanns i barnen.
Citera
2018-12-28, 01:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du ljuger!
Dels ska vi pratas vid igen enligt ök när hon åter är i tjänst. Ska bli väldigt intressant att fråga henne.
Dels har hon uttryckligen försäkrat faktum att inga verksamma substanser fanns i barnen.

Noep det stämmer och dom uttalar sig inte på det viset du försöker framhålla i tråden.
Det är nämligen sekretessbelagt, så vill du hävda något lägger du fram verifierbar källa.
Du tror visst att man ska gå på vad som helst för att du påstår det? Och jag har kommit på dig i varenda tråd på detta forum att ljuga, så polisens presstaleoperson svarar inte på frågor om ett mordfall från allmänheten om några substanser det förstår alla direkt. Sluta ljug för hon kan anmälas för tjänstefel för det du påstår. Inte lagligt öht eftersom sekretessreglerna gäller och efter denna pressträff kommer man också utreda om det var korrekt agerat att meddela allmänheten om dubbelmordet i Bjärred.
Citera
2018-12-28, 01:22
Medlem
Citat:
Du ljuger!
Då undrar jag vem som ljuger då de sa innan att en av flickorna hade spår av "lugnande" precis som föräldrarna hade.

Sen kan jag misstänka att de fått Zolpidem (stilnoc)som går ur efter ca 2 timmar och kanske inte syns på proverna
Citat:
Så här fungerar zolpidem (enl. 1177)
Zolpidem påverkar ett system i hjärnan som kallas för GABA-receptorsystemet. GABA är ett ämne som finns naturligt i kroppen och som har en lugnande, ångestdämpande och sömngivande verkan. Zolpidem förstärker GABA:s sömngivande effekt. Det gör att du lättare kan somna in och att du vaknar färre gånger på natten.
Citera
2018-12-28, 01:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns tydligen två saker du har som agenda.

1. Att skriva att O är hustrumördare trots att det inte uttalats av polis.
När du är som mest uppe i dramaskruven a la Terror på Elm street så blir det "bjärredsstryparen".

2. ME som diagnos är stigmatiserande. Diagnosen sätts för fort.

Vad anser du medgärningsmannaskap har för innebörd vid brott?

Jag kör wikipedia nu eftersom du anser det är en relevant källa för sakfakta kring ME.

Vad håller du på med??
Kan du inte hålla dig till topik - Bjärredstragedin?
Vad har dina spekulationer kring vad jag tror och tänker med detta att göra?
Sköt du ditt och håll dig till topik.

Att det föreligger 3 mord och 1 självmord i Bjärred - det har polisens PK slagit fast.
Det visade dig redan ”Reviews” när du virrade bort dig förra gången.

Både Hanna och Oskar kan således inte suiciderat. Att Oskar hängt sig har polisen också gått ut med. Då följer den simpla logiken att Oskar genom strypning, ev med inslag av kvävning, mördade Hanna.
Ja han är en hustrumördare. Rent juridiskt kan man inte samtycka till mord på sig själv i Sverige, det klassas som mord i vart fall.

Har du förslag på några andra krumbukter och konstellationer för att framställa Oskar som oskyldig till stryp/kvävnings mordet på Hanna???
Citera
2018-12-28, 01:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Då undrar jag vem som ljuger då de sa innan att en av flickorna hade spår av "lugnande" precis som föräldrarna hade.

Sen kan jag misstänka att de fått Zolpidem (stilnoc)som går ur efter ca 2 timmar och kanske inte syns på proverna

”Spår av” är termen för en icke verksam mängd av en substans.
Nej flickorna hade inte någon verksam dos av ex Stilnoct i kroppen.
Nej det går inte ur kroppen på 2 timmar när kroppen är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in