2018-12-28, 12:32
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Nu när det börjar rasa allt mer runt tRump och det blir allt mer uppenbart att Q-narrativet är HELT frikopplat från verkligheten, borde man väl vara ganska nöjd. Men egentligen blir jag mest deprimerad av nyheter som visar att väldigt många tRumpsupportrar står inför ett brutalt uppvaknande. Ta t ex amerikanska sojaodlare som till stor del har trott på tRumps art of the deal. Kina brukade vara den största kunden, men nu senast har de dragit ned importen till bokstavligen ingenting. Dvs NOLL. Kina har flyttat hela den importen till Brasilien. Kommer de gå tillbaka till USA efter tRump, eller är skadan bestående? https://www.creators.com/read/froma-harrop/12/18/the-self-destruction-of-us-farmers

Enl Q finns det speciellt nära band mellan tRump och USAs militär. tRump vars läkare tydligen fejkade en diagnos om en fotåkomma för att tRump skulle slippa Vietnam, som en väntjänst till Fred Trump, Donald tRumps far. tRump som vid flera tillfällen har dissat militär genom att inte hedra fallna soldater, genom iaf en direkt attack mot familjen till en soldat som dog i strid, genom attacker mot McCain som dissade hans uppoffring för sitt land som först soldat, sedan krigsfånge med livslånga sviter från tortyr, genom att inte besöka några soldater i fält under sina två första år förrän NU -- efter massiv kritik för att inte ha gjort det hittills. Och när han nu till slut ändå gör det blir det förstås på det enda sätt han förstår -- tRump style -- som om DET är ett jämrans valmöte med signering av MAGA-kepsar, och så förstås även minst en massiv lögn -- om att han skulle ha ordnat en 10%-ig löneförhöjning till soldaterna. Och vad hände egentligen med alla höga militärer (och fd såna) som tRump hade i sin regering?

Efter börsens fall och volatilitet på sistone har han iaf slutat skryta om att hur det går på börsen är hans förtjänst. När det går dåligt gör tRump som vanligt och skyller på andra. FED t ex. Och bara genom det gör marknaderna ännu mer nervösa. tRump skjuter sig själv i foten, och sen stoppar han den i munnen. Men t o m när det gick bra på börsen var Obamas motsvarande period faktiskt bättre -- utom precis i början då Obama ju hade att göra med finanskrisen 2008 som hade startat innan hans presidentperiod. Här är en jämförelse mellan olika presidenter: https://m.dailykos.com/stories/2018/12/27/1821919/-The-trump-Economy-vs-the-Obama-Economy

"Tribunalerna" har nu hållit på ett tag, bara inte riktigt som iaf Q tänker sig. Det handlar då förstås Muellers undersökningar och åtal mot tRumps män. Frågan är allt mer om tRump själv kommer undan impeachment. Hans parti har majoritet i Senaten och en fällande dom kräver 67 senatsröster av 100. Men det fanns inte heller 67 republikaner i Senaten när Nixon avgick för att undvika impeachment. När brotten är tillräckligt allvarliga och det inte längre går att låtsas som ingenting, kommer t o m GOP att sansa sig. Men tRump kommer nog inte avgå för det, det är han inte tillräckligt smart för. Jäklar vilken fars detta är.

Men har man bara den sortens svarta humor, så visst: Enjoy the show! Ta fram popcorn!

Du har alltså hittat en nisch grupp (amerikanska sojaodlare) som blivit drabbad av handelskriget
mellan USA och Kina och det använder du som exempel som förevändning om hur dåligt handelskriget
är för USA.. Man tar sig för pannan. Det handlar om hundratals miljarder i potten om du inte fattat det. I stort sett alla seriösa bedömare anser att kinas framfart de senaste 20 åren måste stoppas genom likvärdiga avtal och att sätta hårt mot hårt mot systematisk industrispionage och stöld.
Hur kan du fortfarande tro att Muller har något substantiellt på Trump efter två år när själva
collusion temat är så dött som det bara går att vara. Mullers främsta uppgift är att skydda demokraterna från de övergrepp dom begått innan och i samband med Trumps tillträde som president.
Citera
2018-12-28, 15:11
Medlem
nerdnerd, värst blir det för Qanon's, om de nånsin vaknar från dimman.

Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Du har alltså hittat en nisch grupp (amerikanska sojaodlare) som blivit drabbad av handelskriget
mellan USA och Kina och det använder du som exempel som förevändning om hur dåligt handelskriget
är för USA.. Man tar sig för pannan. Det handlar om hundratals miljarder i potten om du inte fattat det. I stort sett alla seriösa bedömare anser att kinas framfart de senaste 20 åren måste stoppas genom likvärdiga avtal och att sätta hårt mot hårt mot systematisk industrispionage och stöld.

Tips, läs artikeln om sojaodlarna som nerdnerd länkade.
Tips 2, läs NOGA delen om TPP "Trans-Pacific Partnership".

"Q" har missat att rapportera om en hel del.
Citera
2018-12-28, 18:04
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Hur kan du fortfarande tro att Muller har något substantiellt på Trump efter två år när själva
collusion temat är så dött som det bara går att vara. Mullers främsta uppgift är att skydda demokraterna från de övergrepp dom begått innan och i samband med Trumps tillträde som president.
Jag skrev "t ex" därför att det är just bara ett exempel. Finns många fler drabbade, t ex inom bilindustrin när stålet blir dyrare för t ex GM pga tullarna (nej, det är *inte* kineserna som betalar detta som den imbecille tRump tror, det är en extraskatt för amerikanska konsumenter), OCH när andra länder handelskrigar tillbaka med höjda tullar på amerikanska varor. Just GM ska stänga 4 amerikanska fabriker, även om handelskriget bara är en av flera orsaker.

Antar att du som de flesta andra tRump-beundrare är en s k invandringskritiker. Vad tror du att tRumps plötsliga uttåg ur Syrien får för effekt på flyktingsituationen i Europa? USAs närmaste allierade i kriget mot ISIS var kurderna. För Erdogans Turkiet är ffa landets egna kurder fiender, men de har redan varit i strid förr mot Syriens kurder. Och Assad blir nog också mer intresserad av att få kontroll på även den delen av landet. Kommer nästa stora flyktingvåg att bestå av kurder?
Citera
2018-12-28, 21:36
Medlem
Pussykings avatar
Hittat på Voat.

Citat:
Ask yourself why 90% of our Carrier Fleets are currently docked in the USA for the first time in our naval history? (sauce = USN)

Ask yourself why pictures were released this week of Navy SEAL teams in IRAQ and submarines with DDS units returning to port?

Ask yourself why DoE would tweet a picture of US Power Grid right before the Queens "non-explosion" explosion?

Is it because we have a space deployed and/or hypersonic drone deployed EMP weapon that makes all navies and aircraft and missiles and "metal" obsolete? Why risk our "metal" in a war zone? Safer here? MIL would never increase risk by bringing home entire Carrier Fleet, so this act must be to reduce risk. Risk of being harmed by our own EMP weaponry.

/]LODESTAR[EMP]..

Now, ask yourself…

If you were preparing to fight a battle against "them" in 2014, and you had to establish an order of operations based on risk and reward, where would you start your plan and where would you end it?

Get Trump elected as POTUS.

Legally. Ethically. If not, plan Z.

Takeover "their" comms.

SAT, ULF, VLF, Huawei, SpaceForce

Gain control of rogue nukes and biologicals.

NK, Syria, Iran, Ukraine

Weaken media mind control on population.

Q, Anons, 4ch, 8ch, Twitter, Algo's

Overcome Obama's secret pardons.

Catch them in new crimes post 1.20.17.

Sever financial funding LOOP.

Sanctions, tariffs, EO's, SA+++

Strengthen home front.

Tax cuts, MIL budgets, jobs not mobs

Infiltrate & entrap NGO's.

BLM, Antifa, Red+, USAID

Block human trafficking routes.

Border, Wall, Ports (Houston, Long Beach, Miami)

Wait for nations to wake up/catch up.

Yellow vests, Brexit, Italy, Brazil, Hungary

Establish control of Senate and SCOTUS.

Gorsuch, Kavanaugh, 53-47, GITMO

Bring back Gold to end FED.

SWIFT Keys, Gold Deposits, Blockchains

Seize infrastructure assets that can be used to harm us.

Power plants (PG&E, ConEd), food, water, shipping

Destroy their bolt holes with EMP not explosions.

Under airports, power plants, reactors, cemeteries

It sure seems like the stage is very close to being completely set for the "takedown" which must be sudden. Nothing to see here.
Citera
2018-12-29, 00:06
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Jag skrev "t ex" därför att det är just bara ett exempel. Finns många fler drabbade, t ex inom bilindustrin när stålet blir dyrare för t ex GM pga tullarna (nej, det är *inte* kineserna som betalar detta som den imbecille tRump tror, det är en extraskatt för amerikanska konsumenter), OCH när andra länder handelskrigar tillbaka med höjda tullar på amerikanska varor. Just GM ska stänga 4 amerikanska fabriker, även om handelskriget bara är en av flera orsaker.

Antar att du som de flesta andra tRump-beundrare är en s k invandringskritiker. Vad tror du att tRumps plötsliga uttåg ur Syrien får för effekt på flyktingsituationen i Europa? USAs närmaste allierade i kriget mot ISIS var kurderna. För Erdogans Turkiet är ffa landets egna kurder fiender, men de har redan varit i strid förr mot Syriens kurder. Och Assad blir nog också mer intresserad av att få kontroll på även den delen av landet. Kommer nästa stora flyktingvåg att bestå av kurder?

Det är ju det som är problemet med kineserna. Dom dumpar marknaderna genom
statssubventioner så dom konkurrerar ut andra länders tillverkning. Sedan gör dom
dem beroende när det inte längre finns tillräckligt med alternativ vilket gör det svårare
att sätta upp tullar. Det är ju denna negativa cykel som Trump vågade utmana
(därav också det strategiska beslutet att satsa på american made steel). Det är hög
tid att utmana kineserna om vi inte vill dränera våra ekonomier genom att inte tillverka
något. Dom snor skamlöst både innovationer och teknik samt tillverkning samtidigt
som dom stänger ute andra från sin egen marknad. Helt ohållbart i längden för alla
utvecklade länder som vill kunna bibehålla sitt välstånd. IS kommer inte längre vara
någon större faktor när dom inte längre beväpnas av bla CIA och tillåts sälja olaglig
olja till Natoländer för att finansiera sin terror. Ingen utomstående kraft kan bidra
till någon varaktig stabilitet. Tvärtom har USA bara förvärrat sakernas tillstånd.
Jag tror definitivt inte det blir värre. Däremot finns det starka krafter för att låta
USA vara kvar. Ett och annat kommer nog hända inom den närmsta tiden för
att sätta tryck på detta beslut.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2018-12-29 kl. 00:20.
Citera
2018-12-29, 09:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det verkar som att utredningen kring Clinton är klar igen och att de kom fram till samma sak sol sist, att det inte fanns något illegalt runt Hillary Clinton.

Däremot så stöttar de nu Muellers utredningen, betyder detta att republikanska partiet är en del av Deepstate eller har Q helt kört ner i diket nu?

https://www.washingtonexaminer.com/news/mueller-must-be-trusted-say-gop-taskforce-leaders-in-ending-doj-investigation?_amp=true&__twitter_impression=true
Citera
2018-12-29, 11:28
Medlem
Citat:
Angela Merkel: Nation States Must "Give Up Sovereignty" To New World Order

https://www.zerohedge.com/news/2018-12-27/angela-merkel-nation-states-must-give-sovereignty-new-world-order

Merkel, marionett för NWO/Globalisterna...

Citat:
Nov 22 2017

USA vs.
Necessary to cut strings from foreign bad actors.
Necessary to form WW alliances to defeat.
Think Merkel is a coincidence?
They are puppets.
.
.
.
Q
Senast redigerad av Q-follower 2018-12-29 kl. 11:41.
Citera
2018-12-29, 12:04
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Ja, det är över och det läggs ut precis som Q har sagt sedan dag ett, fascinerande. Det var stundtals snårigt och det gick fort i kurvorna men många av oss kände intiutivt att detta inte var någon flat-earth historia. Vilken jävla show alltså! Enda hindret kvar är Mueller och han lär vara färdig vilken dag som helst, antagligen efter 18:e Dec sen smäller det. Clinton åker garanterat dit och vi får se om inte tom Obamas skalp ryker.

Här sammanfattar trådkändisen Rex det hela mycket bra, ni som fortfarande inte fattar vad som precis håller på att hända får en sista chans. Språket är lite väl bombastiskt och idolvurmande men bortser man från det läggs hela Q-planen ut och detta guidar er rätt inför målspurten:

https://quodverum.com/2018/12/343/victory-is-near-spygate-is-timed-to-blow.html

Såhär i gryningen innan den totala segern får jag väl vara den större av oss och sträcka ut en olivkvist till min enda trådnemesis på rätt sida historien. Innan det stiger dig helt åt huvudet medger jag att mina förhoppningar på att du kan hantera det är ytterst låga. Men men...

Du har säkert rätt om Kina, jag får bara inte ihop det med NK. Vad erbjöd Trump NK egentligen som gjorde att dom vågade stå upp mot Kina? Varför det varma mottagandet för Trump i förbjudna staden? Varför finns det inga ugglor Kina om de är DS som Q skulle sagt?

Till sist vill jag påminna om något jag sa för ett par månader sedan nämligen att när detta rullas upp kommer några av de mest frekventa ”DebUnKaRNa” i tråden sakta backa ut i mörkret(slingra i detta fallet) och ni som är observanta har nog redan sett att det skett,... Snart kommer fjärtfjärt stå helt solo mot väderkvarnarna, än finns tid min lilla doktor!
Yo bro!
Hur länge ska vi behöva vänta på smällen efter den 18 dec? Du verkar förresten ha backat ut lite i mörkret själv nu. FH verkar också vara lite mindre entusiastisk än förr. Börjar det bli svårt att få in de fyrkantiga klossarna (Q) i det runda hålet (verkligheten)?
https://youtu.be/4HkxPtmJGPo
Citera
2018-12-29, 17:41
Medlem
Vad tror "Q" om detta.
Det går tydligen bra att ordna green cards om man jobbar åt Trump.

"BREAKING: NJ AG has evidence that managers at Trump’s golf club gave fraudulent green cards & Social Security numbers to employees. When evidence was uncovered the AG didn’t trust Sessions, so they contacted Mueller. Now the FBI & Mueller are investigating the immigration crimes."

Taget från Scott Dworkins twitter.
Citera
2018-12-29, 19:28
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vad tror "Q" om detta.
Det går tydligen bra att ordna green cards om man jobbar åt Trump.

"BREAKING: NJ AG has evidence that managers at Trump’s golf club gave fraudulent green cards & Social Security numbers to employees. When evidence was uncovered the AG didn’t trust Sessions, so they contacted Mueller. Now the FBI & Mueller are investigating the immigration crimes."

Taget från Scott Dworkins twitter.

Nigga please.

Ingen "Russian collusion" så långt ögat ser, så nu är alltså Mueller nere på att undersöka huruvida några av Trumps underhuggare, i hans affärsimperium med jag vet inte hur många tusen anställda, har förfalskat green cards?

Och nej, autister, det innebär inte att eventuella brottsmisstankar inte ska undersökas -- så vitt mig anbelangar borde man klämma åt green card-förfalskare hårt -- men av Mueller?

Det finns naturligtvis inte skuggan av bevis för att Trump själv skulle vara inblandad i detta. I så fall hade det varit en stor nyhet, med viss rätt. Men då hade det också framkommit redan.

Hela Mueller-cirkusen hade varit löjeväckande om det inte var så öppet korrumperat och demokratiförintande.

Vill egentligen inte skriva i denna tråd eftersom jag inte tror på Q för fem öre, men kan förstå det önsketänkande som ligger bakom -- om Q-konspirationsteorin var sann skulle det innebära att Trump är den vi önskar att han var. Vilket jag alltså inte tror att han är. Men han är inte alls så dålig som hans belackare hävdar heller.
Citera
2018-12-29, 19:42
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Nigga please.

Ingen "Russian collusion" så långt ögat ser, så nu är alltså Mueller nere på att undersöka huruvida några av Trumps underhuggare, i hans affärsimperium med jag vet inte hur många tusen anställda, har förfalskat green cards?

Och nej, autister, det innebär inte att eventuella brottsmisstankar inte ska undersökas -- så vitt mig anbelangar borde man klämma åt green card-förfalskare hårt -- men av Mueller?

Det finns naturligtvis inte skuggan av bevis för att Trump själv skulle vara inblandad i detta. I så fall hade det varit en stor nyhet, med viss rätt. Men då hade det också framkommit redan.

Hela Mueller-cirkusen hade varit löjeväckande om det inte var så öppet korrumperat och demokratiförintande.

Vill egentligen inte skriva i denna tråd eftersom jag inte tror på Q för fem öre, men kan förstå det önsketänkande som ligger bakom -- om Q-konspirationsteorin var sann skulle det innebära att Trump är den vi önskar att han var. Vilket jag alltså inte tror att han är. Men han är inte alls så dålig som hans belackare hävdar heller.
Vad vet du eller någon annan utomstående om vad Mueller fortfarande har i rockärmen? Hittills har det iaf varit otroligt lite som har läckt från utredningen. Och när det gäller collusion är det iaf sånt som Flynn och Cohen har varit inblandade i, t ex om tRump Moscow Tower. Utan vetskap från tRump? Det tror iaf inte jag. Men det lär vi nog snart få veta mer om. Vi får se. Jag gissar att det BLIR impeachment och att caset kommer vara tillräckligt starkt för att minst 67 senatorer ska vilja ge en fällande dom, trots att detta kräver minst 20 republikaner -- som värderar lagen och konstitutionen högre än någon personlig lojalitet till en kriminell president.
Citera
2018-12-29, 20:30
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Vad vet du eller någon annan utomstående om vad Mueller fortfarande har i rockärmen? Hittills har det iaf varit otroligt lite som har läckt från utredningen. Och när det gäller collusion är det iaf sånt som Flynn och Cohen har varit inblandade i, t ex om tRump Moscow Tower. Utan vetskap från tRump? Det tror iaf inte jag. Men det lär vi nog snart få veta mer om. Vi får se. Jag gissar att det BLIR impeachment och att caset kommer vara tillräckligt starkt för att minst 67 senatorer ska vilja ge en fällande dom, trots att detta kräver minst 20 republikaner -- som värderar lagen och konstitutionen högre än någon personlig lojalitet till en kriminell president.

Flynn sade till Kislyak att Ryssland skulle ta det lugnt med att reagera på Obama-administrationens nya sanktioner eftersom ett hårt ryskt svar skulle göra det svårare för Trump att åstadkomma avspänning med Ryssland, vilket inte var någon hemlighet utan tvärtom något Trump gått till val på. Flynns agerande kan formellt utgöra ett brott eftersom den nya administrationen inte hade tillträtt ännu, men under tidigare administrationer (dvs om inte den djupa staten hade hatat Trump och hans vilja till avspänning) hade det aldrig ens nämnts, än mindre gått till åtal.

EDIT: Märk väl att samtalet alltså utspelade sig efter att Trump blivit vald, men innan han tillträdde som president.

Finns naturligtvis inga som helst belägg för att Cohen gjort sig skyldig till någon jävla "collusion" heller. Däremot är han en illojal lögnare och skurk, så vad han kan koka ihop med Mueller vete fan. För att citera Rudy Guiliani: "He's a proven liar who is doing everything he can to get out of a long-term prison sentence for serious crimes of bank and tax fraud that had nothing to do with the Trump Organization."

Impeachment tror jag att du kan glömma. Man ska aldrig säga aldrig, med tanke på hur korrumperat systemet är, men republikanerna har slutit upp åtminstone lite bättre bakom Trump på sistone och börjar i allt högre grad se Mueller-utredningen för vad den är.

Mueller har inte ett dugg på fötterna, och det är skandal att cirkusen kan tillåtas dra ut på tiden så här mycket och hämma Trumps utövande av sina plikter i snart två år vid det här laget. Det är frustrerande att se.

EDIT: Och därmed drar jag mig ur tråden, allt jag skriver kommer ändå att vara OT eftersom jag inte är Q-troende.
Senast redigerad av Raglefant 2018-12-29 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in