2018-12-27, 22:34
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jättedåliga argument här nu. Vad menar du med att jag "har en känsla" av någonting, och att jag inte skulle vara opartisk i ärendet? Tvärtom försöker jag alltså bara lyssna till de sakliga argument som har lagts fram här i tråden.

Det är ett faktum att du uttryckt dig så: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan
Citera
2018-12-27, 22:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det är ett faktum att du uttryckt dig så: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan
Om du verkligen vill argumentera för att domen är riktig så bör du nog rikta in dig på det 'Quarrel' skriver, och som i många stycken fortfarande står oemotsagt. Själv gör jag alltså (till skillnad från dig) inga anspråk på att vara särskilt insatt i ärendet.
Citera
2018-12-27, 22:56
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Om du verkligen vill argumentera för att domen är riktig så bör du nog rikta in dig på det 'Quarrel' skriver, och som i många stycken fortfarande står oemotsagt. Själv gör jag alltså (till skillnad från dig) inga anspråk på att vara särskilt insatt i ärendet.

Jag har ställt en enda fråga gällande honom som person och då påstår du att jag inte bemöter det han skriver. Vad jag vet har jag svarat på det mesta. Vad är det som står oemotsagt?
Citera
2018-12-27, 23:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Jag har ställt en enda fråga gällande honom som person och då påstår du att jag inte bemöter det han skriver. Vad jag vet har jag svarat på det mesta. Vad är det som står oemotsagt?
'Quarrel' ställer flera kritiska frågor kring domen, och du och 'Combival' avfärdar alltså hans resonemang med att han skulle vara autist:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan
Senast redigerad av Draifos 2018-12-27 kl. 23:12.
Citera
2018-12-27, 23:12
Medlem
letspanics avatar
Citat:
'Quarrel' ställer alltså flera kritiska frågor kring domen, och du avfärdar hans argument med att han skulle vara "autist". Jag har inget att tillägga.

Du kan inte läst tråden om du anser att jag enbart skulle avfärdat hans argument på det sättet, och som sagt rörde det inte ett specifikt argument utan den allmänna argumentationsstilen. Det är nog bättre att du håller dig till att läsa i tråden och inte skriva. Adjö.
Senast redigerad av letspanic 2018-12-27 kl. 23:17.
Citera
2018-12-28, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ja, faktiskt. För dig så betyder säkert omplacering något negativt. Blanda inte ihop dina egna dåliga erfarenheter med den här duktiga hundens karriär.

Du tänker möjligen lite fel här, bred kompetens är ofta bra, men inte
i detta fallet.
Uno har tappat just sin förmåga att enbart markera kadaverindoft.

Undrar när han markerade fel första gången.

Resningsansökan: Sid 53. Punkt 185.
Citera
2018-12-28, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Fagro enligt mig är KJ skyldig till mordet på Bangsuan. Han sitter av det just nu och målet har varit uppe i två instanser.

Jag är inte den mest pålästa om fallet men har läst en del.

Varför skulle allt i detta fall vara en komplott mot KJ. Hur ofta sker mord där man försöker uppenbarligen från första början sätta dit någon?? Det kräver en oerhörd planering och hur planerar man mot en total irrelevant människa som KJ som inte har fasta tider, inget arbete och kan dyka upp lite hursom?

Och varför? Motivet skulle va att Bangsuan ljugit om att hon var gravid till MB och han ville göra sig av med henne därför? Lite väl uppenbart? En smart person som kan sätta dit en annan så det håller i tingsrätten tänker väl smartare än så?

Jag tror KJ flyttade likdelarna för han var trött på att Missing People sökte och att han inte orkade mer uppmärksamhet. Han trodde bara dom fann liket skulle det lugna sig.

Ni verkar tro att polisen inte alls undersökts MB’s förehavanden, läs FUP.
Beviset att KJ var helt oskyldig till mordet på Bangsuan

Ett vittne mötte Bangsuan på Lejonbacksvägen 21.30 som kom gående och vittnet kom i bil mot henne i 30 km timmen som fanns gott om tid att få bra signalement på henne.
KJ kom till föräldrahemmet 22.00 där yngre brodern och hans kompis intygar att han kom 22.00 som KJ själv uppgav. KJ han stannar ca 1 timme och åker sedan hem.
På den här tiden som KJ hade till förfogande var det helt omöjligt att genomföra något styckmord och placera kroppsdelarna i värnet vid Mjösjöberget.

Men om vi säger att teoretiskt utförde KJ mordet och transporterade kroppen till värnet.
Vid styckning och transport av kroppen blir det liklukt, som sätter sig i kläderna, därför kroppsdelarna där torson vägde 33 kg måste bäras från vägen till värnet och sedan skickas in genom skottgluggen, sedan skall den tas ut och placeras vid Gula huset och därintill.
En person som gör de här flyttningarna kommer i beröring med kroppsdelarna som är ofrånkomligt.
När kroppsdelarna kommer till fyndplatsen, omedelbart blev KJ anhållen och häktad misstänkt för mord.
Polisen tar hand om bilen som tas till polisens garage där allting plockas ut från bagageutrymmet och undersökes.
Alla hans ytterkläder tas i beslag för undersökning, därför polisen vet naturligtvis att om KJ har hanterat Bangsuangs kropp har han liklukt i kläderna som är ofrånkomligt.
Polisen undersöker KJ:s kläder om det fanns liklukt i dem enligt FUP 400-403 men de konstaterar att det fanns ingen liklukt, därför kan han inte ha hanterat några kroppsdelar.
När bagageutrymmet plockas ut som är fullpackat med hans rekvisita kan också inses att han har inte transporterat några kroppsdelar.
Värnet undersökes av polisen med två likspårhundar enligt FUP 394 och de får starka markeringar genom hundarna Kompis och Uno att lik har förvarats där på isen och tagits in och ut genom skottgluggen.

Den 23 juli blir det sök med hunden Uno och med hundförare av KJ:s bil, för sökning av liklukt.
Hunden Uno söker i framsätet och baksätet utan att den markerar för någon liklukt, om KJ skulle ha transporterat likdelar hade det garanterat funnits liklukt i framsätet där KJ satt, men det fanns ingenting.
Markeringen som hunden Uno gör i bagageutrymmet på den högra sidan kan inte vara någon liklukt från att KJ har transporterat likdelar från Bangsuan, utan är garanterat något helt annat.

Nu är det åklagarna som tar fram åtalet som sedan läggs fram till domstolen och de dömer efter åtalet, därför har polisen ingenting med åtalet och domen att göra, utan det är på åklagarnas bord.

Jag anser att försvaret för KJ var miserabelt sådant här får helt enkelt inte accepteras att en oskyldig blir dömd till 10 års fängelse.
Den som anser KJ som skyldig, lägg fram de bevisen, mycket intressant att beskåda dem.
Citera
2018-12-28, 08:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tänker möjligen lite fel här, bred kompetens är ofta bra, men inte
i detta fallet.
Uno har tappat just sin förmåga att enbart markera kadaverindoft.

Undrar när han markerade fel första gången.

Resningsansökan: Sid 53. Punkt 185.

Jag tänker inte fel. Uno hade inte markerat fel en enda gång när han arbetade i den här utredningen. För mig räcker det inte att du eller quarrel påstår något. Jag vill ha en ordentlig källa på det ni säger och då menar jag inte från en tossig advokat som hittar på och spekulerar lika vilt som Fagro.
Uno har som du säger breddat sin kompetens eller "stigit i graderna" och har idag fler uppdrag. Han har inte tappat någon förmåga. Den där jävla resningsansökan duger bara som dasspapper. Använd inte den som någon källa, snälla.
Citera
2018-12-28, 09:43
Medlem
Citat:
Jag tänker inte fel. Uno hade inte markerat fel en enda gång när han arbetade i den här utredningen. För mig räcker det inte att du eller quarrel påstår något. Jag vill ha en ordentlig källa på det ni säger och då menar jag inte från en tossig advokat som hittar på och spekulerar lika vilt som Fagro.
Uno har som du säger breddat sin kompetens eller "stigit i graderna" och har idag fler uppdrag. Han har inte tappat någon förmåga. Den där jävla resningsansökan duger bara som dasspapper. Använd inte den som någon källa, snälla.
Du har hängt upp dig på Unos markering och fantiserat ihop att det är en markering på liklukt från Bangsuan.
Du vet inte vad Uno markerar, det kan vara liklukt som inte är omöjligt, men det som är säkert den kommer inte från Bangsuan.
Du måste se till helheten och då är det helt omöjligt att det är liklukt från kroppsdelar som kommer från Bangsuan.
När man ser till sådana här mordfall måste man alltid se till helheten att det finns samband och inte göra sådana här "plockepinn" analyser
Citera
2018-12-28, 09:55
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du har hängt upp dig på Unos markering och fantiserat ihop att det är en markering på liklukt från Bangsuan.
Du vet inte vad Uno markerar, det kan vara liklukt som inte är omöjligt, men det som är säkert den kommer inte från Bangsuan.
Du måste se till helheten och då är det helt omöjligt att det är liklukt från kroppsdelar som kommer från Bangsuan.
När man ser till sådana här mordfall måste man alltid se till helheten att det finns samband och inte göra sådana här "plockepinn" analyser

Nu får du ge dig Jag har inte fantiserat ihop någonting. Det är fakta att Uno markerade för liklukt i Kristoffers bil. Om du har missat det trots alla tidningsartiklar och rättegångar om denna bevisning så kan jag bara beklaga. Det jag hakar upp mig på är att Quarrel bland annat påstår något utan att lämna en trovärdig källa. En försvarsadvokats fantasier i en resningsansökan är en av de sämsta källorna någonsin. Det kan inte ens kallas källa.
Senast redigerad av Combival 2018-12-28 kl. 10:06.
Citera
2018-12-28, 10:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att det är planterat är uppenbart. Hela mordet är egentligen bara ett undanröjande av en person som ansågs vara en pain in the ass. Men det är maskerat som ett ritualmord eller lustmord. Kroppen höggs i något konstigt mönster med ett skåljärn och några kroppsdelar placerades på ett konstigt sätt i ett hus för att det skulle hittas. Huset låg dessutom på vägen mot KJ:s familjehem.

Blodet i bakluckan är tveksamt för att det var en liten mängd som kan ha kommit dit på annat sätt, men troligen är även det planterat.

KJ var lämplig som syndabock eftersom han hade en diagnos. Därmed så hade han ett stort underläge under rättegången och en störd person kan ju lika gärna sitta inspärrad kan folk utan empati tycka.

Det är nog snarare så att Kristoffer tyckte det var ett säkert gömställe tills vidare då han i egen hög person "sökt igenom" huset. I hans värld och med hans tankesätt skulle alla tänka att genomsökta platser är genomsökta och ingen behöver titta där igen.
Citera
2018-12-28, 10:29
Medlem
Citat:
Nu får du ge dig Jag har inte fantiserat ihop någonting. Det är fakta att Uno markerade för liklukt i Kristoffers bil. Om du har missat det trots alla tidningsartiklar och rättegångar om denna bevisning så kan jag bara beklaga. Det jag hakar upp mig på är att Quarrel bland annat påstår något utan att lämna en trovärdig källa. En försvarsadvokats fantasier i en resningsansökan är en av de sämsta källorna någonsin. Det kan inte ens kallas källa.
Jag tror du är helt okunnig gällande spårhundar och deras vittring.
Om vi antar att KJ skulle ha mördat och styckat Bangsuan och sedan kört kroppen till värnet och därifrån.
Liklukten från kroppsdelarna hade gått in i hans kläder att när han satt sig och kört bilen hade framsätet och hela kupen varit liklukt besudlad.
Hunden Uno sökte i kupen och framsätet det fanns ingenting att markera, KJ:s kläder undersöktes av polisen för liklukt under två dagar fanns ingenting.
Därför kan du inte komma och påstå att KJ har mördat, styckat och transporterat kroppsdelar från Bangsuan.
Du kan komma med annat, men KJ är inte alls inblandad i Bangsuan försvinnande och har inte transporterat några kroppsdelar i sin bil.
Hunden Uno markerade men ingen vet vad lukt den markerade för, därför den kan inte snacka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in